Luc drinkt water en limonade, eet groente en elke dag fruit en ongezouten noten. En af en toe een half glaasje fanta, boeiend? Luc eet op een dag; Ochtend; bruin broodje met smeerkaas/ham en glas melk Tussendoor school: fruit en pakje melk Middag; bruine boterhammen met kaas/salami/ ossenworst etc en glas water of limonade Tussendoor; bakje met wat ongezouten nootjes zoals hazelnoten/amandelen etc en water Avond; gewoon avondeten Dus af en toe glaasje fanta kan geen kwaad
In het onderzoek gaat het om meer dan 4 porties op een dag (waarbij ongedefinieerd is hoe groot de porties zijn).
Wat een ophef zeg. Zo klein slokje dat tie van mama of papa meedrinkt, aa das erg. Oke geen heel glas. Maar kom op.. Je hebt toch ook liever een biefstuk als een boterham!
Hier mag de oudste af en toe (eens per week) een slokje fris fanta/cola drinken. Maximaal 2 slokjes. Verder mag hij/lust hij graag: -yoghi - thee (earl grae met een heel klein beetje suiker) - sap (waar een ik kies bewust, minder suiker, nauwelijks calorieeen opstaat) - karvan cevitan limo aardbei (slap gemaakt) Wat ik me afvroeg en daar altijd iets om te doen is, is cola light nou slechter dan gewone cola? Heb gehoord dat cola light nog slechter is maar weet niet zo goed hoe of wat.
Helemaal mee eens! Aspartaam voor jonge kinderen is zeeeer slecht voor de ontwikkeling!op de opvang van m'n zoontje geven ze geen light producten omdat aspartaam en andere kunstmatige zoetstoffen niet goed blijken te zijn voor kinderen! Ik ken ouders die hun kinderen van twee gewoon cola geven of cola light echt ik vind dat zeer onverantwoordelijk maar goed, ieder z'n ding! Ik heb het dan echt over een blikje per dag... Zelf kies ik ervoor geen frisdrank te geven. Dan heb ik liever een natuurlijk sapje. Zonder kleur- en smaakstoffen en toegevoegde suikers. Dit aangelengd met water. Mijn zoontje heeft laatst voor t eerst een slokje spriet van mij genomen...hij vond t helemaal niks haha! Dus probleem opgelost.
Naar mijn weten kan je idd beter d gewone versie van frisdrank drinken dan de light versies! Ik drink nu bij hoge uitzondering sprite of 7 up. Cola light heb ik geschrapt sinds m'n zwangerschap heb spijt dat ik dat toch jaren dronk...