Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Heb lang niet alles gelezen, maar OT: af en toe een lekkere smoothie? Of gewoon vers sap? Als je dan perse iets anders dan water wil drinken, dan iets gezonds! Smoothie kun je van alles door doen, dl krijgt het wel eens en dan ook lekker met spinazie, wortel etc. erdoor, samen met wat fruit, ze vindt het heerlijk en het is ook nog eens gezond.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het zo opvallend dat ik hier vanalles lees over kinderen die alleen maar water drinken en soms 1 iniminie drupje diksap met heel veeeeeeeelllll water aangelengd krijgen.
    Ik snap sowieso dat hele drupje dan niet want daar proef je ook niets van en kun je dan ook net zo goed helemaal weglaten.Ik heb 3 kinderen en de oudste 2 zijn 10 en 8 jaar en die drinken gewoon lekker Karvan Cevitan.Alleen bij hele erge dorst en ze hebben al iets gedronken dat nemen ze op mijn verzoek water.Hier wordt ook sinas en 7 up gedronken maar wel in het weekend.
    Er komen hier heel veel kinderen over de vloer en er heeft nog nooit hier een kind gevraagd naar een glaasje water dus waar al die verhalen vandaan komen vraag ik me dan af en vraag me af of het niet allemaal verzinsels zijn.
    De jongste krijgt ook geen water.Weleens geprobeerd maar dat mietert ze gelijk in een hoek dus hier gewoon diksap en geen iniemienienieniemiieiei drupje maar gewoon een lekkere beker gevuld.
    Kinderen krijgen niets van een beetje suiker.Als mijn oudste hier weleens een suikerdip heeft laat ik hem een vol glas sinas opdrinken.Kind knapt er direct van op.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dat een kind wat weleens cola/sinas/weet ik wat veel drinkt geen kind is wat zwaar verwaarloosd is en het geen "slechte" onverantwoorde ouders heeft.
    Mijn kinderen zijn kerngezond,hebben een gaaf gebit en hebben geen overgewicht en hebben een geweldig en goed en leuk leven.
    Laat iedereen in zijn waarde zou ik zeggen en let wat minder op een ander maar kijk eerst eens naar jezelf waarom je het zo nodig vind om iemand te veroordelen en te bekritiseren.
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.040
    113
    Happyland
    Mooi gezegd!
     
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.040
    113
    Happyland
    Damn, waar gaat het over?
    Een slokje cola, big deal!
    Er wordt hier gereageerd alsof die kinderen heroïne krijgen..
    Leven en laten leven hoor.
    En ja, mijn dochter krijgt hier ,naast water, ook heel onverantwoord diksap. Shame on me. ;)
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier drinkt ze veel water, thee (dat vindt ze heerlijk), melk en sap. Dit pers ik vaak zelf, maar soms ook niet, dan krijgt ze een pakje van Minute Maid ofzo. Die sapjes zijn vast niet heel gezond maar zolang het niet structureel is vind ik het prima. Ik maak me vooral zorgen om haar gebit, veel kinderen met slechte tanden in de omgeving door teveel zoete rommel en slecht poetsen. Hier twee keer per dag poetsen (vaak in de houdgreep), maar toch probeer ik het onder controle te houden.

    Bij oma krijgt ze diksap en soms ranja. Ik heb dat gewoon niet in huis dus vind ik het ook niet zo nodig om dat met 2 jaar al te geven.
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    O en cola zou ik hier niet moeten proberen. Ze heeft een keer een slokje Spa Rood genomen van mij en schrok zo enorm van de prik. Ik vond zelf cola enzo pas lekker na mijn 10e, juist door de prik. Ook zou ik cola e.d. iets voor het weekend houden en op verjaardagen.
     
  7. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    Was vandaag in binnenspeeltuin met zoon van 3. Jongetje waar hij mee speelde van 2,5 pakte cola light van tafel en dronk halve fles leeg. Zoontje helemaal verbaasd en zei: mama die pakt cola, dat is voor grote mensen, ik hou niet van cola.
    Tja.. Uitgelegd dat dat kindje dat wel mag van de papa. Vond t zelf ook opmerkelijk om te zien, maar ja wie ben ik om dat te veroordelen. Je weet nooit wat er achter zit.
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bleh..prik in mijn neus = reactie mijn kids...
    Heel gezond volgens mij :)

    Hier melk, water, diksap dagelijks en soms chocomelk, limonade, fristi, appelsap, thee
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dus vanwege die reactie is het niet iets voor kinderen? Fristi is toch ook niet echt een kinderdrank te noemen maar helaas kunnen kinderen dat niet zelf opmerken.
     
  10. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Persoonlijk denk ik dat ze bedoeld dat de reactie van haar kinderen normaal is. Veel kinderen vinden prik vies namelijk en reageren zo.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Mijn reactie kwam na alle reacties over dat alle moeders waarvan d kindjes water drinken dat uit hun duim zuigen..en dat het als heel.apart wordt gezien wanneer je je kindjes in eerste instantie alleen maar water aanbiedt...

    actie reactie lijkt mij

    het is hier op het forum ontzettend stoer om je kind prik en allerlei andere suikers te geven..op de een of andere manier hoor je er dan helemaal bij...raar!

    En nee ik begrijp niet waarom je een jong kind (10 jaar is al heel wat anders dan een peuter of kleuter) koolzuur aan zou bieden?? Er is toch meer dan voldoende ander lekkers te drinken en het is niet iets dat ze zouden moeten "leren"..een leven zonder prik is prima te doen als blijkt dat ze het later echt niet lusten.
     
  12. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Cola etc. voor dreumes/peuter vind ik ook behoorlijk jong ... ze noemen het niet voor niks 'liquid candy', oftewel vloeibaar snoep. Niet een heel gezond drankje dus. Voor oudere kinderen zou ik zeggen prima voor af en toe, dagelijks zou ik het alleen niet geven. Water lusten kleintjes echt wel hoor, zeker als ze dit vanaf het begin krijgen en het normaal is ... En ik dacht dat de discussie ging over kleintjes in de dreumes/peuter leeftijd?
     
  13. fafa

    fafa Niet meer actief

    en weet je waarom je kind wel eens een suikerdip heeft? Omdat ie (misschien wel teveel - maar daar kan ik via het scherm niet over oordelen) suiker nuttigt.

    Suiker eten/drinken werkt als een verslaving: hoe meer je ervan eet, hoe meer je lichaam vraagt. En als je lichaam dan even een tekort heeft, gaat ie harder schreeuwen om zn "drug". Dat is dat "suikerdipje". Een kind dat nooit suiker eet (en ik denk dat dat er maar heel weinig zijn) zal zo'n dipje niet krijgen. Suiker is dan de oplossing voor een zelfgecreëerd probleem.

    Dus zeggen dat je kind opknapt van een shotje suiker is net zoiets als de roker die zegt dat ie opknapt van een sigaretje.

    En néé, (voordat dit weer uit zn verband gerukt wordt) daarmee zeg ik niet dat suiker net zo slecht is als nicotine. En néé, ik zeg ook niet dat je van een glaasje/slokje frisdrank gelijk een junkie wordt, en néé, ik zeg ook niet dat moeders die hun kinderen frisdrank geven slechte moeders zijn.
     
  14. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Mag ik vragen waarom een leven zonder prik zoveel beter is dan een leven met prik?
    Is spa rood zo ontzettend slecht voor je? Sorry hoor, maar vind het een beetje vreemd als je je kinderen moet aanleren om geen prik lekker te vinden.

    Dat je een klein kind niet alles geeft is normaal denk ik, cola lijkt me niet goed voor kleine kinderen, kindercola is al iets heel anders denk ik. En dat ze er niet aan moeten wennen om dat soort dingen dagelijks te krijgen, is gelukkig een zaak van hun ouders en niet van ons allen hier op het forum ;)
     
  15. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Goh, voedsel is er om op te groeien en te functioneren, vocht om te hydrateren. Als volwassene word je geacht de mogelijke consequenties te overzien en daarop je keuze te baseren. Kinderen kennen de consequenties niet en kunnen geen overwogen keuzes maken. Daar hebben ze ouders voor. Uiteraard moet iedereen zijn eigen keuzes maken maar dat een beetje weloverwogen doen, kan geen kwaad.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113

    Hè?? Volgens mij lees jij niet goed. Ik zeg niet dat je je kinderen moet aanleren om géén prik te lusten..je rukt het uit zn verband..ik zeg dat het niet nodig is om je kinderen wel prik te laten drinken. Ik bedoel dus dat het op latere leeftijd niet uitmaakt of ze wel of geen prik lusten..beide is prima. Maar ik zie het nut er niet van in om een peuter of kleuter prik te laten drinken...waarom zou je dat aanbieden als er zoveel anders is?
     
  17. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Wauw, die van 14 en 12 voornamelijk water en op visite eens wat frisdrank..:$.
    Oei oei dat is hier wel anders :). Die drinken graag frisdrank, maar ook thee, sapjes en carvan cevitan.
    En die van 14 wil niks liever als allerlei mixdrankjes proberen..:):) zoals Safari, breezer oid als er een feestje is.:):)
     
  18. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Moet altijd zo lachen met zulke vragen
    De anti suiker moeders kunnen dan zo heftig reageren.

    Maar frisdrank ? Nee dat zou ik niet doen dan eerder wat diksap.
    Mijn dochter heeft vandaag voor het eerst fristi gehad omdat ze na haar koortsstuip slecht dronk ze vond t heerlijk ! Hihi
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar dat kun je toch over van alles zeggen. Hier mogen ze bijv geen fristi, dan kan ikme ook afvragen waarom je dat zou aanbieden terwijl er zoveel anders is.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113

    Waarom is dat :$:$:$ ik ben nog ouder..29 en drink voornamelijk water..heel soms karvan of een frisje. En af en toe wijn.
     

Deel Deze Pagina