Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje84

    Uiltje84 Niet meer actief

    Ik denk omdat veel pubers niet overwegend water drinken :)
    Hier in de wijk zie ik ze in de pauze voornamelijk zakken chips en blikjes energy drink halen bij de supermarkt.
    Niet de meest gezonde keuzes...
     
  2. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Bedoel je die mixjes?
    Ik zeg niet dat ze het krijgt hè, maar ze is er ontzettend nieuwsschierig naar.
    Ik wilde er alleen mee zeggen dat ik ook 2 kinderen van die leeftijd heb en die hebben een hele andere smaak.
    Mijn kinderen (de oudste 3) drinken thee, melk en zo'n bus ranja graag. Maar 's avonds mogen ze van mij best een glaasje fris pakken hoor. Doen ze soms wel, soms niet.

    En ja, de meiden hebben echt wel interesse in alcohol. maar dat is in mijn ogen normaal bij die leeftijd (bijna 17 en bijna 15).
    En bij een speciale gelegenheid zoals een verjaardag (maar wel hier thuis!!), mogen ze van mij best iets. Vorige week was mijn zoon jarig, en toen hebben ze een glaasje safari-jus op.
    Totaal onschuldig hoor, als je weet dat veel kinderen van die leeftijd echt al ieder weekend (te) veel van dat soort spul drinken.
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt de oudste 1-2x per dag diksap of aangelengde sinaasappelsap. Verder water en thee. Soms ranja, yoki, etc. Taksi vindt ze ook erg lekker en als we dat bij uitzondering in huis hebben, krijgt ze t aangelengd met water en dat vind ze prima.

    De jongste krijgt s morgens half melk, half Optimel puur. Alleen melk is nog geen succes. Verder water. Soms thee of diksap. Bij oma soms yoki of ranja. En ze drinnt nog 1-2x daags bv.
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113

    Ze kunnen toch ook beter thuis af en toe drinken dan stiekem ergens waar jij niks van af weet! Alles met mate toch?
     
  5. Esje13

    Esje13 Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal. Toen ik 16 was ging ik op vrijdag uit en dronk ik 3 glazen mixdrank. Tegenwoordig zijn ze er volgens mij nog vroeger bij.
     
  6. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Dat vinden wij ook.:) En je kunt nu wel heeeeel hard roepen dat je dat later niet wilt toelaten voor je kind, dat het echt niet gebeurd etc.
    De kinderen worden groter en krijgen andere interesses en worden nieuwschierig naar alles wat verboden is.
    Dat kan je niet tegenhouden, dat is gezond.
    Dus gaan wij voor een middenweg.
    Oh en energydrankjes vinden ze hier erg vies! Daar zijn die van mij dan weer een uitzondering in!
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Je weet toch wel dat je prima een suikerdip kunt krijgen zonder dat je ooit geraffineerde of toegevoegde suikers nuttigt???
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hoe kom je nou aan die 'dus'??? Waarom voel je de behoefte om iets te concluderen / aan te nemen op basis van een zinnetje van mij?

    Bijzonder...

    Ik zeg niets over 'niets voor kinderen'
    Ik zeg niets over 'kinderdrank'

    Maar als je het graag wil weten (stel volgende keer gewoon een vraag).. ik vind het heel normaal (= gezond) dat mijn kleuters prik niet lekker vinden omdat het in hun neus prikt. Klaar, niet meer of minder. En dus is cola, fanta maar ook spa rood geen optie hier. Daarnaast zijn er 100 andere redenen waarom IK geen frisdrank aan mijn kinderen geef maar DAAR heb ik verder niets over gezegd :D
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    nee doel niet op de mixjes..op jouw :$ na de zin dat de kinderen van 12 en 14 voornamelijk water drinken en af en toe prik..ik concludeerde eruit dat jij dat vreemd vond?
     
  10. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter drinkt voornamelijk water en borstvoeding. Af en toe diksap en ik heb haar eens een keer van mijn sinaasappelsap laten proeven. Dat vond ze erg lekker, maar ik vind het nog een beetje zuur om er teveel van te geven.

    Ze is dol op water, ze pakt haar rietjesbeker met water en dan zegt ze zelf "hmm lekker". Het is maar net wat kinderen gewend zijn denk ik. We hebben eigenlijk ook nooit fris in huis, alleen met feestjes.
     
  11. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Oh nee hoor, ik bedoelde dat eigenlijk niet verkeerd.
    Ik gebruikte die smiley omdat ik het zo'n verschil vind met mijn eigen kinderen en de pubers die hier over de vloer komen.
    Terwijl ik zelf bijna nooit frisdrank drink (3 glazen op een jaar denk ik), zijn mijn kids er dol op.
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Prcs
    Dat is dus de vraag
    Waarom? Ik vind het voor die leeftijdscategorie volkomen overbodig.
    Hetzelfde verhaal voor chocolademelk of andere hele zoete drankjes.
    Een kind zal het niet missen want kent het niet.
     
  13. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik heb van de jumbo van dat healty people ofzo bio appelsap zonder toegeboegd suiker etc stast hier gewoon bij de baby voeding. Of van zonnatura wortelsap en van nestle heb je ook van die kkeine flesjes power drank ofzomet groente/fruit smaak die haal ik bij de kruitvat
     
  14. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier een slecht e drinker! Water en thee en diksap drinkt ze niet als ik dat aanbied drinkt ze rustig de hele dag niet ze spuugt ook snel van dunnere dranken dus ja hier krijgt ze regelmatig vruchten sapjes maar zoals hier boven staat wel verantwoord. Dronk dir van mij maar lekker water met dit weer.ben blij als ze aan het eind vd dag 500 cc naar binnen heeft
     
  15. fafa

    fafa Niet meer actief

    ligt eraan wat je een "suikerdip" vindt. Ja, je bloedsuikerspiegel fluctueert natuurlijk ook als je geen geraffineerde suikers eet. Maar als je alleen "echt voedsel" zou eten: dus voedsel waarbij je lichaam moeite moet doen om de energie eruit te halen, en het dus veel langzamer en gelijkmatiger in je bloed komt, zul je eerder een gevoel van honger ervaren als je bloedsuikerspiegel te laag is dan een plotseling flauwte (en sterke behoefte aan iets zoets). Dus dat noem ik dan geen suikerdip.
     
  16. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij willen onze kinderen gewoon een zo gezond mogelijke basis meegeven en goed voorbeeld doet goed volgen. ;) Hier wordt dus idd alleen maar 'gezond' gedronken thuis en dan vnl. water en verse sappen. Mijn kleuters hebben nog nooit sinas of cola gezien thuis en vragen er dus elders ook nooit om. Wat iemand al zei, wat ze niet kennen missen ze ook niet.

    Hopelijk zaaien we hiermee een gezonde levensstijl ook voor later (schokkend al die mensen met obesitas en gezondheidsproblemen in vele Westere landen :) ), zonder hier overigens dwangmatig mee om te willen gaan. Ze begrijpen nu als kleuters al heel goed dat gezond eten/drinken de norm is bij ons, maar dat iets 'slechts' bij uitzondering oke is. :)
     
  17. Jekil

    Jekil Actief lid

    29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik zag dat Friso zn naam heeft veranderd naar Hero. Nou, als ik ergens een frisdrank associatie bij heb, dan is t wel bij Hero.(sinas, cassis)
    Helemaal zo gek nog niet; frisdrank voor de allerkleinste ;)
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn 10 jarige zoon krijgt een "suiker"dip omdat het een kind is dat volop in de groei is en volop in beweging is.
    Hij verbruikt enorm veel.Wanneer hij dan om 12 uur voor het laatst heeft gegeten en dan niets meer eet en buiten druk in de weer is dan krijgt hij om een uurtje 3/4 geheid een "suiker "dip en niet omdat het één of andere suikerverslaafde is maar een kind is dat volop in de groei is en soms wel wat extra energie kan gebruiken.
    Ik noem dat dus gewoon een suikerdip!!

    Ze zeggen namelijk niet voor niets dat je iedere 3 uur iets moet eten.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Klinkt logisch maar als hij daar regelmatig last van heeft zou ik hem dus wat te eten in zn broekzak stoppen voor tussen door ipv een glas fanta..

    lijkt mij nl voor je lichaam beter om regelmatig iets te eten te nemen dan steeds uit zo'n dipje te moeten komen.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof niet dat ik ergens heb vermeld dat die dit regelmatig heeft??
    Eten meegeven werkt in de praktijk niet zo makkelijk en om nou een boterham in zijn zak mee te geven lijkt me ook niet echt lekker wanneer die gaat voetballen/skaten of weet ik veel wat.
    Kinderen van deze leeftijd zijn vaak gewoon ook langer en verder van huis en dan kunnen dit soort dingen weleens gebeuren en van zo'n dipje krijgen ze niets en komen ze ook wel weer overheen.
     

Deel Deze Pagina