Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In elk geval suikers, want ik denk aan jam :D
     
  2. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'
     
  3. Samba2013

    Samba2013 Bekend lid

    27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja wat is frisdrank..dan denk ik al snel aan sinas, cola, 7up..alles met prik eigenlijk. Dit krijgt mijn bijna 6 jarige niet. Ze vraagt er ook nooit naar. Ze krijgt wel aanleng limonade, caprisone en appelsap. Maar meestal drinkt ze gewoon water.

    Wij kregen vroeger thuis ook alleen aanlenglimonade...en heeel soms toen we ouder waren eens een glas fris, maar mij maakte je daar niet blij mee.
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Een banaan is volgens mij beter en gezonder om uit zo'n dip te komen dan een glas Fanta... en dat neem je ook makkelijk mee.

    Overigens zou ik een tiener met een suikerdip best ernstig vinden, je af en toe een beetje flauw voelen ok, maar daar denk ik niet aan bij het woord suikerdip. Ik denk dat je in de groei gewoon eerder schreeuwende honger krijgt en dan is Fanta volgens mij geen oplossing...

    Hier moet ik ook om de 3 uur iets eten, en nu ik zwanger ben om de 2 uur, omdat ik anders echt op mijn benen sta te trillen. Maar dan pak ik een volkoren boterham of een rijstwafel of een banaan, want iets zoets lost het probleem echt niet op.
     
  5. 2jees

    2jees Niet meer actief

    TS reageert zelf niet meer?
     
  6. caat

    caat Fanatiek lid

    5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik ben diabeet in best wel ernstige vorm, dus ik let heel erg op wat de kleine krijgt.... maar ik ga er wel makkelijker mee om dat ik in eerste instantie dacht te gaan doen. ze heeft erg veel moeite met gewoon drinken, dat heeft ze al vanaf dag 1... dikkere sap, melk of karnemelk gaan iets beter. Ze lust wel water en thee trouwens, maar tijdens 1 drinkbeurt verslikt ze zich dan echt 100 keer en voor haar ook erg frustrerend (eigenlijk ook wel zielig omdat de wil er wel is). Dus naast de pogingen met water of thee, krijgt ze ook wel dikkere sapjes. Vaak probeer ik haar fruithap te combineren in een smoothie ofzo, zodat ze ook aan haar vocht komt. Ik doe haar fruit (dat wat ze uit het handje zou eten) in de mixer met daarbij dus een glas water. Maar fruit is voor mij zelf een killer, maar zie het dan voor mijn dochtertje niet zo als een probleem. Want die smoothie is toch hetzelfde als een stuk vers fruit met een beker water ernaast, in iedergeval in suikergehalte! (neemt ze na elke hap een slok heb je hetzelfde effect) Tja en of je dat nou zelf maakt of uit een flesje haalt zonder toevoegingen (biologisch of zoiets), ik vind dat dus geen big deal. Ze krijgt het zo niet elke dag trouwens, maar het is hier een oplossing van een drinkprobleem. Ik drink zelf zelden frisdrank met prik, zowieso altijd met zo min mogelijk koolhydraten... dus hoop dat bij mini ook zo te houden. Hoop heel hard dat het drinken van waterige dranken gewoon straks wel goed gaat, zeker met het warme weer wat er hopelijk wel gaat komen;)
     
  7. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Ik bedoelde inderdaad iets anders te drinken dan water en thee. Misschien had ik het anders moeten verwoorden :)
     
  8. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Jij begrijpt me helemaal :)
     
  9. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Nou, dat is wat. Dus slappe thee kan erger zijn dan diksap? Dit heb ik niet meegekregen van de lactatiekundige ;)
     
  10. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Wow wat een reacties allemaal!
    Er zitten zoals gezegd ook wel reacties tussen alsof ik een hele rare vraag heb gesteld.
    Ik heb ook hele nuttige antwoorden gekregen waar ik heel veel aan heb.
    Ff voor de duidelijkheid..
    Het was natuurlijk niet mijn bedoeling mijn ukje cola of dergelijken frisdrankjes met koolzuur te geven.
    Maar misschien idd iets van diksap of een meest gezonde sapje.
    Daarom was deze topic bedoeld.
    Ik wil iedereen bedanken die mijn vraag serieus hebben genomen.
    Door jullie antwoorden ben ik wat wijzer geworden ;)
    En dames die zomaar wat kletsten ook bedankt, ik heb erg veel gelachen om jullie reacties :D
    Groetjes..
     
  11. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Hier geef ik diksap, 's ochtends warme melk, en water.
     
  12. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geweldig. Je hebt er een fan bij :)
     
  13. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    De topic staat bij de lounge omdat ik hier nieuw ben en even niet wist waar ik hem moest gaan plaatsen. Moet ieder topic precies op een bepaald plek geplaatst worden dan :(
     
  14. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Vraag eens hoe ik dat moet doen.. Geen idee ;)
    Maar ik ben bezig met het uit zoeken. Overigens, zijn er mensen die last hebben van de topic??
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Nee joh, Dit soort onderwerpen leiden altijd tot leuke discussies ;)
     
  16. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    #236 Gul1, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    Leuk om te weten dat er ook mensen zijn die nog genieten. ( ook bedoeld voor Adi :) )
     
  17. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Welkom op het forum :p
    Onderwerpen over voeding kan bij sommige gevoelig liggen en leiden heel vaak tot (soms hilarische) discussies :p
     
  18. Gul1

    Gul1 Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Nou, dat heb ik ondertussen wel gemerkt. ;)
     

Deel Deze Pagina