"geintje natuurlijk" maar idd, diksap is prima om erbij te geven (ook al zal niet elke moeder het ook daar mee eens zijn) maarre, als ze genoeg vocht binnen krijgt, zou ik er nog niet eens aan beginnen.
Wij maken hier altijd kinder cola. Dat maken wij aan met spa rood en een beetje kinder cola siroop. Krijgen ze trouwens niet dagelijks hoor maar zo af en toe een glas. Maar ze zijn hier 3 en 7 dus weet niet hoe oud die van jou zijn?
Met 10 maanden kreeg Beer sap zonder toegevoegde suikers/zoetstoffen, water, thee, meer niet. Vanaf 12 mnd wat melk, en aanmaak limonade erbij.
Hier krijgt de jongste nu net iets anders naast de bv. Water of een klein beetje aangelegde thee. Verder nog niet wat ze niet kennen missen ze niet
Op de verjaardag van mijn zoontje was een man die een baby van 9 maanden een glas cola light wilde geven.....totally nuts Dus ik geloof alles nu wat betreft frisdrank....haha Mijn zoontje is 13 maanden en drinkt gewoon water en thee. Heel soms diksap.
Mijn zoon, 15 maanden, krijgt alleen water. Als we ergens wat gaan eten/drinken mag hij, als ze het hebben, een glas verse jus d'orange. Maar hebben ze alleen sap uit pak/fles dan houden we het gewoon bij zijn water.
Mijn zoontje drinkt al vanaf ongeveer een jaar "cola light". Hij hoorde mij dat zeggen en wilde dat ook. Ik heb hem lang voor de gek kunnen houden met heel lichte carvan cevitam. Dat was voor hem dus "cola light". Voor de rest idd water, thee, melk en soms cola light dus Sommige reacties hier lig ik echt dubbel om, sorry Ts, ik weet dat je een serieuze vraag stelde, maar toch Pluisje
Hier wordt over het algemeen gewoon water gedronken (en melk of karnemelk bij het ontbijt). Als ze dorst heeft vraagt ze dus meestal ook om water. Maar wij drinken zelf ook v.n water, dus het is maar net waar je een kind aan laat wennen. Heb wel een fles roosvicee in huis maar dat wordt niet zo vaak gebruikt. Met bepaald vruchtensap zou ik wel uitkijken, want b.v in appelsap zit ook weer gelatine.
Ik ook, wist eigenlijk niet eens dat daar over het algemeen prik mee wordt bedoeld. Voor mij is roosvicee net zo een frisdrank.
Nou nee, hier vanaf 1,5 jaar biologisch perensap gaan mengen met water en dat krijgt hij nog steeds 1 beker per dag. Rest water en melk.
Olvarit heeft ook fruitsapjes vanaf 6 maand, dochter, nu 13 maand, krijgt die wel eens verdund. En ah XL heeft kleine flesjes biologische fruitsap ook die krijgt ze af en toe verdund. Verder diksap, roosvicee, thee, karnemelk met roosvicee. dochter is een slechte drinker, en als we water geven drinkt ze nog minder.
Zo leuk om te lezen dat de meeste voorzichtig zijn met suikers, maar wel melk en thee geven. Melk is helemaal niet zo goed als "men "beweert he en Thee , als het thee is zonder theine en looizuur heb ik niets gezegd, maar smaakjes thee is eigenlijk nog slechter als roosvice , want fruitsuikers is iets wat redelijk normaal is in een kinderdieet. Theine (als in de thee versie van caffeine niet echt) . hier krijgen ze vanaf 8/9 mnd. diksap, water, pap/voeding3 en vanaf ong een jaar. Diksap, limonade ( bij voorkeur met alleen gewone suikers erin), melk soms,water. en nu met 3 en 5. limonade ( die dus met gewone suikers bij voorkeur), taksi,perensap,melk, melk met nesquick, sapjes, water .
Gaan we hier nu serieus de discussie houden of dit een popcorn topic is of niet? Op zo'n topic kun je allerlei reacties verwachten. Nu weer on topic.
Ts bedoelt vast geen frisdrank als in cola etc. Maar je hebt ze erbij hoor. Toen Eva drie maanden was, zat ik op een verjaardag. Raadde iemand me aan om Eva cola te geven, goed voor de maag en tegen krampjes. Mijn reactie: knettergek....