Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Volgens mij geeft 3 kwart van de mama's hier water :p. Nou ik heb hier een kind wat echt niets van water moest hebben. Het was dus altijd melk, roosvicee en op een bepaald punt fristi en soms een fruitsapje.

Hij heeft afgelopen kerst (bijna 2 en een half dus) voor het eerst een beetje fanta gehad en nu alweer een hele tijd niet :p. Daar maalt hij ook niet naar.

Maar water? Nauwelijks. Echt.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Toen ze hier zo oud waren kregen ze Nutrilon, thee en diksap. Vanaf 1,5 kregen ze halfvolle melk en aanmaaklimonade of appelsap. Nu zijn ze 4,5 en 2,5 jaar en zijn ze niet meer tevreden met diksap. De oudste krijgt weleens een glaasje sinas en ze zijn dol op chocomelk en fristi. Dat wil ik ook weleens verdunnen met water. Mierzoet spul zeg!

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou met thee bedoel ik ook geen echte thee. Hij krijgt rooibos (is geen thee en dus geen theine) of een biologische kruidenmelange.

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mijn meisje van bijna 2 drinkt nog steeds voornamelijk water of een drupje siroop/diksap met heeel veel water aangelengd.. Soms ook iets van roosvicee uit pak met water aangelengd (meer het idee dat het uit hetzelfde pak komt als ons drinken) En melk en fristi vind ze heerlijk, al krijgt ze dat laatste maar beperkt :p
    Thee heeft ze echt nog nooit gedronken.. Zal ze wel niet lekker vinden ofzo..

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hij krijgen ze geen koolzuurhoudende frisdranken: vind ik totaal niet nodig. De jongste drinkt alleen water of zeer dun aangelengde bio vruchtensap/limonade en borstvoeding. De andere twee hetzelfde met (uitzondering van borstvoeding) en een enkele keer eens fristi of taksi.

Water vonden ze hier ook niet zo lekker, maar waar we bij de oudste toen vrij snel overgingen op diksap heb ik het met de andere twee wat langer de tijd gegeven en water vinden ze prima.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik snap wel waar het vandaan komt. Lauwe cola kan erg goed helpen tegen de misselijkheid. Huisartsen en kinderartsen raadden het soms ook wel aan hoor, ook bij baby's :)

TS, ik zou het bij water, thee of een beetje diksap houden.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    De jongste hier krijgt voornamelijk water. Daarnaast roosvice, melk en van die olvarit drankjes.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Dat soort 'thee' krijgt ze hier ook. Venkel, kamille, rooibos, jasmijn e.d.
    Vind het wel jammer dat bepaalde soorten thee als babythee wordt verkocht terwijl daar dan venkel in zit, dat kan schadelijk zijn voor baby's.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Hier krijgt meneer 3x per dag thee, waarvan 2x aangelengd met halfvolle melk bij zijn broodjes. Verder eigenlijk alleen water. Vind hij prima. Diksap vindt hij vreselijk. Heel soms krijgt hij een slap met veel water aangelengd sapje.

Wbt de thee, Indien met mate is er niks mis met vruchten thee. Samen met de maaltijden en tussendoortjes max zeven zoet momenten pet dag is niet slecht voor het gebit.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Als je dit zo leest doet iedereen het helemaal perfect of niet?
    Ik vraag mij toch altijd een beetje af hoeveel mensen het hier uit hun dikke duim zuigen.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Maar niet iedereen zegt toch dat ze het op de beste manier doet? Wij hebben gewoon bijna nooit frisdranken e.d. in huis, ook voor onszelf niet dus. We houden er gewoon niet van. Alleen als we weten dat er bezoek komt halen we iets, altijd een pak want als we cola/fanta o.i.d zouden kopen en de helft blijft over, kan het weggegooid worden omdat we dat zelf niet drinken (en dat is ook weer zonde toch? Tenzij ik die cola gebruik om de wc mee schoon te maken natuurlijk). Ik kan absoluut geen prik verdragen, doet pijn met doorslikken. Vroeger als kind had ik ook echt een hekel aan siroop/ranja e.d. en wilde ik alleen maar water en melk drinken.
    Het zou voor mij onnatuurlijk aanvoelen om mijn kind iets te geven waar ik zelf niet van houd (en dan heb ik het over ongezonde dingen of dingen die gewoon niet nodig zijn: zelf ben ik ook niet echt een fruitliefhebber, maar moedig mijn kind wel aan om gewoon fruit te eten). Zoals ik zei heb ik altijd wel een fles roosvicee in huis, soms krijgt ze daar ook wat van maar meestal vraagt ze gewoon om water. Het Nederlandse kraanwater ís ook gewoon erg lekker! Vergelijk het anders maar eens met Belgisch kraanwater, een vriendin van mij die naar Antwerpen is verhuisd dronk op een gegeven moment alleen nog maar mineraalwater, zo smerig vond ze het kraanwater daar.

En hier wordt juist veel te veel zuivel geconsumeerd, vooral door mijn man: 2 glazen melk bij het ontbijt en 1 a 2 glazen karnemelk bij het avondeten, en dan nog soms een toetje. Dat praat ik ook niet goed hoor.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan alleen voor mijzelf spreken, maar waarom zou ik wildvreemden op een forum naar de mond willen praten of dingen uit mijn duim zuigen om zo perfect over te komen? Ben niet zo naïef om te denken dat iedereen hier 100% eerlijk is, maar voor mijzelf: waarom juist niet eerlijk zijn op een forum waar niemand je kent? Daarnaast ben ik ook geen type om perfect te willen zijn. Juist niet. Wij doen het hier gewoon op onze manier en dat is voor ons de juiste manier.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier drinken ze trouwens ook nog steeds Witte Cola ;)

Oftewel gewoon water in een cola fles hahahah

tot op de dag van vandaag gillen ze nog steeds dat ze geen water lusten maar wel gek zijn op witte cola hahahha

En soms krijgen ze die aanmaak siroop van kindercola met spa rood.

Maar ik ben ook vrij vroeg gewoon begonnen met diksap, alleen water is ook geen doen vond ik.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn oudste gaf ook niks om water en slappe thee toen hij zo klein was. Hij kreeg hele slappe diksap en roosvicee. Mijn jongste is nu 18 maanden en drinkt gelukkig wel lekker water en slappe thee. Ik wil het echt zo lang mogelijk uitstellen, die zoete troep. Zelfs aangelengd. Voegt echt niks (goeds) toe voor zo'n kleintje.

15. KimK

KimK Niet meer actief

#55 KimK, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2014
    Wat een onzin. Ja mijn kind drinkt alleen water en zijn (baby!)melk, maar wij drinken zelf ook voornamelijk water. Alleen bij het avondeten wat fris. Is dat perfect? Nou ik vind t gewoon prima dat hij niks anders wil. Voel je je aangevallen ofzo? Omdat jouw kind geen water drinkt? Is toch ook prima? Ieder zijn eigen opvoeding toch....

16. Islah

Islah Niet meer actief

#56 Islah, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2014
    Ja, maar als je het hebt over gevoelige onderwerpen gaat (zoals borstvoeding, liever geen suiker geven aan jonge kinderen) komt het op veel mensen over alsof zij het beter denken te weten. Wat vaak niet eens zo is, maar sommige forumleden hebben gewoon een uitgesproken mening. Ik krijg ook vaak commentaar op bepaalde dingen (uit de omgeving bedoel ik dan) zoals dat we niet altijd toetjes eten (niet alleen voor dochter, wijzelf ook niet dus), want 'een toetje hoort bij de maaltijd'. Nou voor mij niet hoor, is een luxe wat niet nodig, maar wel lekker is. Zuivel hebben we al gehad bij het ontbijt en een toetje is echt gewoon voor de lekker.
    Ik verbaasde me dan ook dat je in het ziekenhuis niet alleen na de warme maaltijd vla of vruchtenyoghurt kreeg, maar dat dit zelfs na het ontbijt mocht.
    Of dat ik bij de oudste (hoe dat nu zal gaan weet ik nog niet) nagenoeg nooit potjes babyvoeding heb gekocht maar ik het gewoon zelf maakte door groenten te stomen. Want 'een potje is toch veel makkelijker!'. Komt een beetje over alsof ze denken dat ik mezelf beter vond door geen potjes te gebruiken ofzo...

17. KimK

KimK Niet meer actief

Geheel off-topic Hmm. Is het zo gek dat er geen toetjes bij eten zijn? Wij eten, op feestdagen na, nooit toetjes thuis? Ja soms halen we eens een pak vla (als t in de aanbieding is :p, blijven Nederlanders hé hehe), maar verder niet. Wel als we uit eten gaan meestal een toetje hoor! Ik zie een toetje, persoonlijk, als iets "speciaals", niet als iets dagelijks. Maar ook hierbij: ieder zijn ding, toch???

Oh en ik ben absoluut niet perfect want mijn borstvoeding "deed" het niet :p

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Tja...melk is ook niet zo goed...( hormonen brrrr)

Hier kregen ze toen ze jonger waren hun babymelk, water of diksap

Nu thee ( gewone thee en witte thee) sap, limonade, chocolademelk, soms wiki...gewoon normaal drinken

Ik let wel op voor suikers...en dan heb ik liever echte suiker er in dan de kunstmatige suikers..

Dus suiker van fruit liever dan light of chemische suikers

Frisdrank het liefst pas vanaf 12 jaar ( we zien of dat gaat lukken)

19. Islah

Islah Niet meer actief

In mijn schoonfamilie (noord-Afrikaans, mediterraans) zie ik het ook niet altijd hoor. En als ze het al eten is dat meestal wat fruit of nootjes bij de thee.
    Hier is het inderdaad ook iets speciaals, meestal maak ik het dan ook zelf. Maar sommige mensen (waaronder mijn moeder) verbaasden zich daar wel over, 'want andere kinderen krijgen toch ook dagelijks danoontjes'.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

yogidrink, opvolgmelk, roosvice en diksap

Deel Deze Pagina