Frisdrank voor de allerkleinste.

Discussie in 'Voeding' gestart door Gul1, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ja daarom zeg ik dat hij heel erg soms een paar slokken van mij krijgt. Ik weet dat dit niet goed is. Maar ik vindt het nog iets anders als je kind cola geven. Wat bewezen is wat super slecht is voor je kind. En kijk een keer een glaasje als je kind 8 of 10 is daar hoor je me niet over. Maar een kind van 3! 3 jaar! Doe normaal!

En ja ik ben in het echte leven ook zo. En nee ik voedt mijn kind niet ultra gezond op. Hij krijgt ook wel eens wat lekkers, en hij krijgt ook wel eens yogi. Maar hij heeft van mij nog nooit een slok cola of iets gehad. En dat wil ik minstens de komende 6 jaar zo houden! Nergens voor nodig!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Meen je dat nu? Geen idee wat kindercola is maar het lijkt me toch niet zo slecht als jij het zegt. Het is geen vergif.

Wij geven ons zoontje 3 a 4 lepeltjes koffie in het weekend :$
    Verder drinkt hij melk, melk met een beetje nesquik, water, water met diksap, appelsap en fristi

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is een beetje overdreven. Over de gifstof in peulvruchten: "Plantengifstoffen zijn in kleine hoeveelheden niet schadelijk voor de gezondheid."
    Over de gifstof champignons: "Een paar plakjes kunnen geen kwaad, maar je kunt ze beter bakken of koken. "
    Bron: Voedingscentrum

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, dan zal ik wel een heel ontaarde moeder zijn, mijn dochter is net 4 geworden deze maand en drinkt af en toe een half glaasje sinas of cola. En met af en toe bedoel ik 1 a 2 x in de week, nou wat erg zeg.....;)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het leuke is ook nog dat ze helemaal niets schrijft over echte kindercola maar cola siroop en spa rood.
    ...maar ja lezen is best moeilijk.

6. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Prikkelend
    Het koolzuur in cola prikkelt de maag en de cafeïne werkt op de darmen. Kinderen gaan hierdoor boeren of scheten laten. Wanneer een kind zich toch al niet zo lekker voelde, kan het zijn dat hij moet overgeven. Dit kan natuurlijk ook in het voordeel werken: na het overgeven voelt het kind zich vaak wel een stuk beter.

Hyperactief
    Soms merken ouders op dat hun kind extreem druk word van cola. In gewone cola zit zoveel suiker dat er geen kunstmatige zoetstoffen aan toegevoegd zijn. In cola light zit dit echter wel. Het gaat hier om het conserveringsmiddel E211. Wanneer een kind hier overgevoelig voor is, kan dit zich uiten in hyperactiviteit. Van de suiker die in de gewone cola zit, kan het kind echter ook drukker worden. Bij sommige kinderen met ADHD werkt suiker juist stimulerend op de hersenen, waardoor ze drukker worden. Dit is echter per kind verschillend.

Genezend
    Cola werd uitgevonden door een apotheker, die het als medicijn gebruikte. En soms is dit nog steeds als alternatief medicijn te gebruiken. In een groot glas cola zit net zoveel cafeïne als in twee koppen koffie. Cafeïne werkt goed bij depressies, bij astma, bij stokkende ademhaling tijdens de slaap en bij hoofdpijn. De cafeïne heeft een stimulerende of juist een ontspannende werking. Dit heeft te maken met hoe men zich voelde voordat men met cola drinken begon. In gevallen van stress word het kind juist rustiger na het drinken van cola, maar een rustig kind kan na de cola drukker worden. Hoe meer cola het kind drinkt, hoe meer het stimulerende ffect verdwijnt en plaats maakt voor een rustgevend effect.

Dieet
    Cola bevat veel suiker. Iedere dag een glas cola laten staan levert na zes maanden 500 gram gewichtsverlies op. Dit lijkt weinig, maar kinderen die 4 glazen cola per dag drinken, komen 4 kilo per jaar aan, indien ze ook hun normale eetpatroon blijven volgen. De cafeïne in cola verhoogt het metabolisme. Hierdoor worden er meer calorieën verbrand. De cafeïne in cola verhoogt ook de bloedsuikers, waardoor het hongergevoel langer uitblijft. Hierdoor zal het kind minder goed eten. Ook verhoogt cafeïne de cortisol spiegels. Hierdoor worden er meer vetreserves in het lichaam vrij gemaakt. Andere bijkomstigheid is dat het kind dan weer meer zin heeft in vet eten. Kinderen die teveel lichaamsgewicht hebben, zijn dus wel gebaat bij het drinken van cola light. Het drinken van gewone cola kan snel tot overgewicht leiden.

Tandbedref
    Aan alle frisdranken woden zuren toegevoegd, zo ook aan cola. Het zuur in de cola tast de glazuurlaag van de tanden aan. Hierdoor word deze laag zacht. Het heeft 1-2 uur nodig om te herstellen. Indien er direct na het drinken van cola de tanden worden gepoets, word de zachte glazuurlaag er makkelijk vanaf gepoetst. Hierdoor valt de bescherming van het glazuur steeds meer weg en is de kans op gaatjes groter.

Kindercola
    er is speciaal voor kinderen een kindercola op de markt. Deze cola bevat geen cafeïne, kunstmatige kleurstoggen, fosforzuur en conserveermiddelen. Ook zit er beduidend minder suiker in. Wel zit er de kunstmatige zoetstof apartaam in. Van aspartaam is bekend dat het na lange tijd in een frisdrank word afgebroken tot aspartylfenylalanine diketopiperazin (DKP). DKP kan in de darmen kankeropwekkend werken.

Bron: eten en drinken info

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Dus zelf vind je het wel kunnen om weleens een slokje aloe Vera drank te geven aan je kind, maar een moeder die weleens een slokje cola aan haar kind geeft is per definitie niet normaal?! Iets met twee maten meten geloof ik....

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    In Amerika is het niet ongebruikelijk plakjes rauwe champignon in je salade te vinden. Mijn smaak is het ook niet maar met giftig zal het dan wel meevallen.

Hier vooral veel water, melk en yoghurt en soms sap. Vers wanneer mogelijk maar anders uit pak/fles. En als het eens zo uitkomt iets in de categorie roosvicee/spa&fruit zonder prik. Ze is 20 maanden. We zijn net terug uit het midden-oosten waar ook aangelengde yoghurt met munt en een snufje zout een populair drankje is wat ik haar ook graag gaf. (Daar krijgen jonge kinderen trouwens al vaak wel frisdrank, en zijn andere dingen weer not done)

Overigens geef ik dochterlief geen zwarte/groene/witte thee ivm de cafeïne. Is allemaal hetzelfde theeblaadje op verschillende momenten geplukt en verschillend bewerkt. Op kruidenthee en rooibos is ze niet dol, nou prima, genoeg andere opties. Wij drinken dat meestal toch pas als zij op bed ligt.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Speciaal voor jou:

Aloë kan ook leiden tot buikkrampen, allergische huidreactie, obstipatie, uitdroging, afhankelijkheid indien gebruikt als laxeermiddel, vertraagde wondgenezing, diarree, verstoring van de elektrolytenbalans, overmatig bloeden, verharding van de huid, Henoch-Schönlein purpura (paarse vlekken op de huid) , hepatitis, netelroos, een verhoogd risico op darmkanker, een verhoogd risico van onregelmatige hartslag, nierfalen, lever toxiciteit, laag kaliumgehalte in het bloed, spierzwakte, roodheid van de huid en oogleden, droge huid, huidontsteking van blootstelling aan de zon, pijn, splitsing van de huid, stekend, maagklachten, schildklierafwijkingen, urine steen, samentrekkingen van de baarmoeder, en wijdverspreide ontsteking van de huid.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Minishopaholic: Ja en?? Stel je niet zo aan, zeg!

1 a 2 x in de week een half glaasje... En ik heb geen longdrinkglazen in huis. De rest van de week drinkt zij water, thee of melk.

Oh en mijn oudste is bijna 18 die mocht dat ook, en ja die is hyperactief, maar dat is in zijn geval aangeboren, en geloof mij maar dat ik bij hem totaal het verschil niet merkte tussen wel of geen cola/sinas.

Hij heeft in 18 jaar tijd nog steeds geen gaatjes (ik heb er trouwens ook maar 2 gehad in bijna 40 jaar tijd)

Oh en te dik zijn wij hier geen van allen.... Maar goed JIJ gaat er vanuit dat wij hier grote frisdrankdrinkers zijn, (dat denk ik tenminste) nav mijn bericht, wij doen met een fles cola of sinas anderhalve week ongeveer, en het meeste daarvan gaat naar visite ;)

Dus het zal allemaal vast wel meevallen!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ok, je had het namelijk over 'bijna alle' groenten.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom staat dit topic eigenlijk überhaupt in de Lounge?

13. Islah

Islah Niet meer actief

Omdat het verkeerd geplaatst is?

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja ja miss perfect. Jij geeft je kind koeien melk is ook slecht............

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gezellig topic weer :D

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Yup.. hoelang zal t duren voor hij gesloten word?

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    :D...

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmmm.. Ik geef het nog maximaal een dag de tijd haha :p

19. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Pffffff...als iedereen zich nou eens lekker met zn eigen opvoeding bemoeit en elkaar niet zo loopt te bekritiseren...bah zeg!! Gezellige boel zo. Ik neem nog een glaasje cola met aloe vera.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jeetje, meid, zou je dat nou wel doen? Weet je wel hoe slecht dat dat is???? :$

:D:):p sorry, kon het niet laten, ik ga vanavond aan de peach trea, met 7 up en cassis...zal vast ook niet gezond zijn, maar wel heeeeeeeeeeeeel lekker ;)

Deel Deze Pagina