Pffffffff, sorry hoor, maar mag dit nu ooooooooooook alweer niet? Zo kan je wel bezig blijven. Zo langzamerhand neem ik alle adviezen steeds minder serieus. Wat een onzin. Straks moet je verplicht een geit aanschaffen en een moestuin in je achtertuin aan gaan leggen, zodat je zeker weet dat alles wat je binnen krijgt 100% te vertrouwen is. Overal zit wel iets in dat niet goed voor je is. Zwanger of niet. Ik ga nu even lekker een colaatje light drinken, hoor.
ik heb ook even gegoogled op aspartaam (dat is dus het stofje die in bijna alle light producten zit) en hier het resultaat: De giftige werking van aspartaam ABORTIFACIENT Veroorzaakt abortus TERATOGEEN Veroorzaakt geboorte defecten ADJUVANT Vorming van antigeen weefsel, veroorzaakt een immunologische aanval en verlies van de foetus CHELATIE Cheleert metaal, bevordert vergiftiging door zware metalen Giftige bestanddelen van aspartaam Methylalcohol Phenylalanine [PHE] Asparaginezuur Diketopiperazine [DKP] Formaline Mierenzuur Aspartaam wordt verkocht onder verschillende merknamen en zit in duizenden soorten voeding en light-dranken. Aspartaam verstoort de ontwikkeling van de foetus door een abortus of veroorzaakt geboorte defecten. Wanneer een kind levend wordt geboren heeft aspartaam het DNA van de baby ernstig beschadigd, waar de volgende generatie de gevolgen van zal ondervinden. De abortus veroorzakende eigenschappen van aspartaam zijn inherent aan z'n structuur. Tijdens de stofwisseling van aspartaam komt er methylalcohol, phenylalanine en asparaginezuur vrij. De op zich zelf staande phenyalalanine en asparaginezuur zijn een zenuwgif, methylalcohol breekt af in formaline en mierenzuur. Methylalcohol/formaline vergiftiging veroorzaakt een grote hoeveelheid degeneratieve ziekten en functionele afwijkingen. Formaline maakt dat vreemde eiwitten door het immuunsysteem gezien worden als antigenen, waardoor het immuunsysteem ze tracht te vernietigen. Om zwanger te kunnen zijn moet het moederlichaam deze controle op de immuniteit zien te overwinnen om een foetus te dragen. Dat is nodig om te voorkomen dat het immuunsysteem van de moeder het foetale weefsel herkent als vreemde eiwitten en ze vernietigd. Aspartaam maakt echter dat het foetale weefsel niet wordt herkend, zodat het immuuusysteem van de moeder de vernietiging veroorzaakt, er ontstaat bijna direct een abortus. Deze beƫindiging van de zwangerschap kan echter zo snel gebeuren dat de moeder zelfs geen uitstel van de menstruatie opmerkt. De mogelijkheid van mehtylalcohol/formaline om antigeniciteit te veroorzaken is zo groot dat het ernstige auto-immuun reacties kan veroorzaken door het door de formaline beschadigde weefsel. Het immuunsysteem keert zich tegen het weefsel van het slachtoffer, het gevolg is Lupus. Naast het gevaar van de aanval van het immuunsysteem van de moeder, wordt de foetus direct beschadigd door aspartaam. Het is goed te vergelijken met het foetale alcohol syndroom: levenslange misvorming, handicaps en verminderde scherpzinnigheid bij kinderen die alcohol misbruik van de moeder overleven. Zelfs matig alcohol gebruik door de moeder beschadigd de foetus en zijn toekomst. Methylalcohol is 50 maal zo krachtig en giftig als ehtylalcohol (sterke drank). Formaline is 5000 maal zo krachtig. In de samengestelde aspartaam molecule zijn deze neurotoxinen ongeveer 20.000 maal zo krachtig als sterke drank. er staat nog veel meer maar hier de link: http://www.aspartaam.nl/artikelen/genocide.html
Hoi Bianca, Ja dat is die hele enge tekst die al eens eerder is doorgestuurd. Op www.voedingscentrum.nl lees je weer wat anders. Dus of het nou echt zo ernstig is vraag ik mij hierbij af. Heb ook heel het net afgezocht naar verschillende artikelen. Deze zeggen allemaal wat anders. Tevens moet je het wel in hele grote hoeveelheden nemen wil je baby hiervan dergelijke schade ondervinden. Groetjes Karin
ja ik denk niet dat je van 1 glas last kan krijgen... maar als ze al zeggen dat frisdrank zoals Cola niet goed is vanwege cafeine dan lijkt aspartaam mij helemaal niet goed. maar ik drink gelukkig geen light producten. ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu ik zwanger ben Cola kan drinken, voor de zwangerschap ging ik altijd aan de broekhoest van cola!
Er is al eerder gezegd dat de onderzoeken van aspartaam.nl elkaar tegen spreken en niet echt op echte onderzoeksgegevens berust zijn. Ik zeg niet dat het helemaal geen kwaad kan, als je het maar met mate doet (geldt voor zoveel dingen). Tegenwoordig zit overal zoetstoffen in.....kijk maar eens op verpakkingen van toetjes, yogho yogho en vruchtensappen. En zoals Renate zegt kan je zo wel aan de gang blijven.....want dan mag je helemaal niks meer. Wat dacht je van alle uitlaatgassen....of de fijnstoffen in de lucht wat jaarlijks zoveel doden kost. Of de groenten uit de supermarkt....hoevaak zijn daar wel geen berichten over gekomen dat de concentratie bestrijdingsmiddelen te hoog was....
Ik heb nog nooit light frisdrank gedronken, drink sowieso weinig fris. Maar zoetstoffen zitten idd in veel producten. In sommige soorten kauwgom zit ook aspartaam.
ja ik denk zelf ook dat als het idd abortussen en dat soort dingen veroorzaakt, dan had er wel op het blikje of op de dingen waar aspartaam inzit gestaan, net als op bijv. een pakje sigaretten? of in elk geval had de dokter of alle zwangerschaps sites er wel een vermelding van gemaakt?
Omdat ik nogal misselijk en beroerd ben mag ik gewoon cola drinken van mijn huisarts, hier zit namelijk iets in dat ook goed voor je is als je je zo beroerd voelt. En momenteel is het bij mij zo dat ik alles moet drinken wat ik kan drinken... drink lichtelijk veel te weinig (niet omdat ik niet wil maar omdat ik niet kan drinken, het kost zooooveel moeite)
drink wel een liter cola light per dag.... jee als je alles moet geloven, kun je niks meer eten, drinken of doen....
Ik weet niet of het al gezegd is, maar Tonic en Bitter Lemon moet je dus ook mee uit kijken want daar zit Kinine in. Dat zit ook in ananas. Kinine wordt gebruikt als medicijn tegen malaria en het zou een bevalling opwekken. Mijn verloskundige heeft aangeraden er niet te veel van te drinken. Een glaasje mag, maar niet een hele fles per dag. Tonic was mijn lievelingsdrankje.... Voorlopig koop ik het maar niet meer om niet in de verleiding te komen.
pff wat een gedoe allemaal.. dus er zit in heel veel dingen aspertaam?? Ja welke mag je wel en welke mag je niet. Eigenlijk mag je nog maar erg weinig allemaal. Maar als je kijkt hoe dat vroeger ging.. Iedereen at alles en deed alles en er kwamen allemaal gezonde kindjes op de wereld. Mijn moeder heeft nog nooit van al die dingen gehoord.. Ja rauw vlees wist ze wel maar de rest... Ik vraag me af wat nou wel en niet waar is en wat nou wel en niet schadelijk is.. Als ik het goed begrijp zit er overal wel wat in dat niet goed is voor je....
Maar vroeger hadden ze ook niet zoveel chemische voedingstoffen in het eten. Denk dat je moet doen wat voor jou goed voelt! Ik drink sinds begin van mijn zwangerschao geen cola light meer, gewoon met het idee, als het niet goed is voor een volwassen lichaam (ok ok in grote hoeveelheden dan...) Dan is het vast helemaal niet goed voor een inieminie mensje in mij. Eigenlijk is t gewoon troep... maar wel lekker op zijn tijd.
Ik probeer dat ook, geen light meer drinken, lukt ook wel aardig. Maar het is best moeilijk als je kijkt hoeveel calorieen er in een gewone cola zitten. Maar goed, dat drink ik ook maar niet zoveel, want cafeine mag je ook weer niet zoveel van toch? Dan maar water, thee en fruitsapjes.
@ mirella: kijk even op www.voedingscentrum.nl je mag gerust frisdrank. Er staat precies op die site hoeveel glazen je mag drinken tijdens je zwangerschap. Je schrijft dat je nu i.p.v. lightfrisdrank thee en fruitsap drinkt. Maar thee bevat ook cafeine en daar kan je ook niet onbeperkt van drinken. Staat in hetzelfde rijtje als lightfrisdrank op die site. En teveel vruchtensap is ook weer niet goed, vanwege het teveel aan suiker. Vermoeiend, he???!! Zucht....
hahaha! ja, ik merk het! Even kijken of ik de goede link kan vinden... O, ik zie het al... het moet www.voedingscentrum.nl zijn! Ik zal hem in mijn vorige berichtje ook even aanpassen..... Sorry!