Als jullie na de fruit/groentehap nog een fles geven, is het dan gelijk daarna of wachten jullie even? En slaapt jullie kleine weleens tussen de fruit/groentehap en de fles daarna?
Justin krijgt geen fles na zijn fruithap s middags (ja wat diksap aangeboden). Maar wel na zijn broodje van tussen de middag. T scheelt.. als ik denk dat hij nog wel lust, geef ik t er meteen na (of als hij gaat slapen daarna).
Ik geef groente rond half 6 en de laatste fles krijgt ze rond 7 uur. Als ze 's middags geen tuk heeft gedaan, dan slaapt ze na haar groente nog weleens een uurtje, maar normaal gesproken blijft ze gewoon wakker en ligt ze te spelen in de box of op een groot kleed op de vloer en eten wij ondertussen..
Het ligt er aan wat er in de fles zit. De eiwitten in koemelk (en dus ook in kunstvoeding) remmen de opname van voedingsstoffen uit de bijvoeding. Daarom moet je altijd een pauze van 1 uur aanhouden tussen bijvoeding en een fles kunstvoeding. Als je moedermelk in de fles geeft ligt het anders. Moedermelk bevat namelijk stoffen die de opname van voedingsstoffen bevorderen, en daarom is het juist goed om moedermelk vlak voor of na een voeding te geven.
Ik geef dan een klein beetje (ongeveer 40cc) diksap..meestal is ze daarna wel tevreden en speelt ze tot ze haar melkfles krijgt..
Danischa krijgt rond 11 uur fruithap ongeveer anderhalf uur later een broodje met een flesje.Groentehap meestal rond 16.30-17.00 uur en 18.30 laatste fles.