Huilen na de fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Pinda, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Sinds een week is mijn zoon echt aan het huilen en ontzettend boos na zijn fles, omdat hij wel meer zou lusten. Hij zit nu al wel 5 weken op 5x180 +6, dus op zijn max. Hij doet 20 minuten over zijn fles. Van het CB mag ik niet meer geven, maar elke keer die boosheid en huilen vind ik ook zo zielig. Ik gebruik friso comfort (4) en de standaard(2).
    Op Cb zeggen ze heel makkelijk dat ik dan maar moet overstappen op voeding voor hongerige baby's, maar hongerig is hij dan ook weer niet want overdag zit er 4 uur tussen de flessen en soms 3 uur.
    Hij krijgt zijn flessen: 7.30 - 11.30 - 15 - 18.30 - 22.30

Hebben jullie advies?
    Alvast bedankt!

2. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Misschien een beetje Nutriton (Johannesbroodpitmeel) aan de fles toevoegen? Daar wordt de voeding iets dikker van, misschien heeft hij dan een iets verzadigder gevoel.

3. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik gebruik de friso comfort en daar zit al JBPM in.

4. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Onze kleine meid had dat ook. Wij hebben toen de laatste fles iets naar voren gehaald. Dus minder tijd tussen de flessen en de laatste fles rond 21.00u. Dit gaat goed en ze slaapt de hele nacht goed door.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij na een fles niet tevreden is dan zijn er een paar dingen die je kunt doen:

1. een kleinere speen (newborn)
    2. dop er stevig opdraaien
    3. speen niet in de mond doen, maar met speen om mond aaien tot baby toehapt
    4. halverwege de fles een uitgebreide boer/verschoonpauze
    5. extra johannesbroodpitmeel toevoegen
    6. per fles 10-15cc extra water toevoegen (hoeft alleen bij de maaltijden waarna baby niet tevreden is).

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Idd, ik zou voor extra water gaan. Maar dan ook extra JBP erdoor om de voeding niet te dun te maken (gaat hij weer sneller drinken en misschien minder verzadigd).

Misschien de eerste fles een schepje (+ water) extra? Is misschien net wat meer bodem voor de dag en dat extra schepje mag ie nog wel hebben zie ik, aangezien je nu op 900 per dag zit.

ps. Waarom eigenlijk niet gewoon volledig comfort?

7. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Caithlin: Bij volledig comfort heeft hij hele dunne luiers en kan ik hem 4 x p.d. schone kleding aantrekken :( .

Als ik ook een kleinere speen neem dan doet hij 45 minuten over zijn fles.
    Ik denk dat ik hem dan om 12 uur een schepje meer ga aanbieden en dan maar eens zien hoe hij erop reageert. 's avonds heeft hij er nl geen last van en dan drinkt hij zijn laatste fles niet eens helemaal leeg!

Over een paar weekjes kan ik hem misschien rijstebloem gaan aanbieden en dan heeft hij ook een voller gevoel.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh ja, das wel lastig dan :(

Maar af en toe (bv 1 of 2 flessen) een schepje meer kan best hoor! Als je nagaat dat ie al 5 weken op dezelfde hoeveelheid zit is het ook wel logisch dat ie nu weer meer trek gaat krijgen.

En idd over een paar weekjes mag je met nutrix beginnen. Komt vast goed!

9. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Waarom mag je eigenlijk niet meer dan 1 lt geven op een dag? Is dat omdat de darmen dat nog niet kunnen verwerken?

Wel gevraagd op CB, maar kreeg als antwoord dat dat gewoon niet mag.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je boven een liter komt dan wordt het voor de nieren van een kind te lastig om de eiwitten en zouten in kunstvoeding te verwerken. Dat kan tot nierschade leiden.
    Daarom mag je niet meer dan 1 liter (30 schepjes) op een dag aan je kind geven.

Je kunt trouwens wel een beetje spelen met de hoeveelheden. Er hoeft niet altijd evenveel in een fles te zitten. Geef gewoon wat meer in de fles die niet genoeg is en maak de fles die niet opgaat kleiner. Zolang je dagtotaal maar goed is.
    Uiteindelijk eet je zelf ook niet bij elke maaltijd precies evenveel!

11. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik denk dat ik hem inderdaad maar meer overdag ga geven en de laatste fles minder, want daar drinkt hij steeds maar zo'n 80 van op.
    Misschien is hij zelf wel bezig om zijn laatste fles af te bouwen?

12. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    Wou ik een bericht posten.. STAAT HET HIER!:)

HEBBEN JULLIE AL EEN OPLOSSING? Hier precies hetzelfde namelijk...

Alleen of ik mara nou 150/5 of 180/6 geef... ze huilt bij beide..

behalve idd bij de laatste.. HOE ZIT DAT TOCH :(

Iemand al een oplossing? of iets dat heeft gewerkt...

Mara heeft ook eczeem, hoop niet dat ze allergisch is...

xxx

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bink huilt ook wel eens na een fles ... ik voeg dan altijd extra water toe.

14. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik heb nog geen oplossing. Overdag meer geven en de laatste minder hielp ook niet. Dan hadden we drama na de laatste fles. Dan heb ik liever drama overdag! :D
    Ga het nog twee weken volhouden en dan ga ik nutrix proberen.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Stom hè. Justin is alleen maar blij als hij klaar is met eten.. ;)

Deel Deze Pagina