Hi, Mijn zoontje is 5 maanden, hij is 6 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2620 gram. Een flinke jongen dus voor het aantal weken dat hij oud was. Hij zit nu ook netjes op de middenlijn van de baby's met dezelfde geboortedatum. Hij wordt dus niet meer gecorrigeerd door het Consultatiebureau. Nu is zijn schema als volgt: 7.30/8.00 uur fles 180 ml + 6 scheppen Friso 1 11.00 uur fles 180 ml + 6 scheppen Friso 1 15.00 uur fles 180 ml + 6 scheppen Friso 1 17.30 uur half potje groente of fruit Friso 1 18.00 uur fles 180 ml + 6 scheppen Friso 1 22.30 uur fles 180 ml + 6 scheppen Friso 1 en rijstebloem Na het potje wil hij meteen een fles, hij heeft dan erge zuigbehoefte en wil graag nog een warme fles. Meestal valt hij tijdens deze fles al in slaap. Het lukt ons dus niet om 4 uur tussen de flessen te krijgen. Voor de laatste fles moet ik hem echt uit een diepe slaap halen, deze fles drinkt hij dan slapend op. De volgende dag halen we hem om 8.00 uur uiterlijk uit zijn bedje. Maar als het aan hem ligt, slaapt hij langer Ik vraag me af wanneer we over moeten naar 4 flessen en hoe moet het schema er dan uit zien. Zeker omdat hij net de fles van 18.00 uur haalt voordat hij knock-out gaat.
Hallo, Fijn dat jullie zoontje het zo goed doet, zeker omdat hij zo vroeg geboren is! Zo te horen kan je gaan proberen hoe hij het doet op 4 voedingen op een dag. Je zou dan 4 flessen van 210 ml water met 7 schepjes kunnen gaan geven. Qua tijden kan je even kijken wat je prettig vindt. Je kunt wat langer tussen 2 voedingen laten. Dan kom je wat eerder uit voor de laatste fles en kan je je zoontje daarna lekker laten liggen. Succes! Groetjes Linda