Hoi, Mijn zoontje heeft sinds hij is begonnen met bijvoeding (hij heeft 6mnd borstvoeding gehad) én flesvoeding last van harde ontlasting. Hij heeft er dagelijks last van en z'n poep zijn harde brokken, zo zielig om hem dagelijks te zien lijden tijdens het persen, hij kruipt letterlijk jankend rond. Ik begon met nutrilon standaard 2, daarna kruidvat standaard 2 en nu zitten we weer een tijd op friso standaad 2. Dit allemaal op aanraden van het cb, moest steeds een paar weken een merk proberen. Maar ik merk nog steeds geen verschil, hij is nu 9mnd. Hij drinkt overigens nu weer voldoende (had er een topic over geopend). Wat raad u mij aan, ik kan het niet meer aanzien. Ben bang dat hij last gaat krijgen van aambeien of iets dergelijks, of zeg ik nu iets stoms en komt dat niet voor bij baby's. En ik kan wel weer het cb bellen maar wat als die weer een ander merk aanraden, kan toch niet steeds van merk veranderen, wat doe ik mijn kind aan, kan dat ook geen kwaad steeds een andere soort merk? Ik blijf nu liever gewoon friso geven als dat kan, is friso comfort 2 niet iets voor mijn zoontje? Ik weet het echt niet meer. Dank voor uw antwoord. mvg
Hallo, Je kunt het beste de voeding blijven gebruiken die je nu gebruikt, de darmpjes van je kindje hebben vaak wel 2 weken tijd nodig om te wennen aan een nieuwe voeding of een verandering in de voeding. Wanneer je kindje verstoppingsklachten blijft houden, kan de huisarts ook lactulose voorschrijven, dat kan de klachten van je kindje wat verlichten. Groetjes eveline