Hallo! Zoals de titel al zegt kan ik wel wat traktatie tips gebruiken. Denk dat het voor meer ouders wel handig is ter inspiratie. Mijn zoontje word 16 oktober 1, hij mag dan voor het eerst zelf een gebakje waar hij mee mag kliederen, heeft iemand tips wat voor gebakje ik dan kan maken waar niet teveel suiker in zit want hij is geen zoetigheid gewend. Dan mag hij bij de gast ouder trakteren. Er is een jongetje van 2, meisje van 2, meisje van 16 maanden, jongetje van 15maanden die koemelk allergie heeft. Iemand leuke en creatieve ideeën? Ben zelf ook wel handig (in de uitvoering, niet in de ideeën) Ik zou zeggen plaats al je leuke traktatie en verjaardagstaart tips, is voor iedereen handig en leuk! Groetjes Renate
Oeh! Ik heb een heleboel leuke ideeen, maar allemaal wel met suiker... Koekienonster cupcakes.. Ik ben wel van het taarten maken en zo, dus als he bog meer tips wilt, zeg het maar!
nou kom maar op zou ik zeggen haha! Het is niet zo dat ik hem geen suiker wil geven maar alser een beter alternatief is dan doe ik dat graag!
tip 1 fruitspiesjes met minimuffins ertussen tip 2 muffins met stevia ipv suiker zoeten en maar weinig gebruiken. Tip 3 Als je wat gepureerde rijpe banaan door het beslag doet heb je misschien wel geen suiker meer nodig. gewoon uitproberen. tip 4 wb koemelkallergie. kindjes ouder dan 1 jaar mogen meestal wel sojamelk waarmee je dan de cupcake zelf kunt bakken even overleggen met de ouders tip 5 geen kant en klaarmix voor cupcakes/muffins gebruiken deze staat stijf van de suiker tip 6 muffins kun je met van alles en nog wat versieren
Angrybirds cupcakes, Koekiemonstercupcakes, cupcakes kun je eigenlijk met alles wel bekleden... Ook kun je cakepops maken, stukjes taart op een stokje. Vroeger deelde ik altijd sateprikkers met kleine knakworstjes, stukje kaas en augurkje en dat soort dingen uit. Was ook altijd een succes!
deze als traktatie: http://www.zappelin.nl/attachments/contents/000/005/388/uploads/original/ZD%2056%2058-59.pdf En voor 1 keer een slagroom snitje kan toch wel hij word niet elke dag 1 hoor
op het feestje van mn zoontjes 1e verjaardag, had ik gewoon cadeau pakketjes gemaakt ( gekleurd papier, doorzichtig folie en een strik met bedankt kaartje) bestond uit allemaal kleine hebbedingetjes van action, zeeman, wibra Voor de babies/peutertjes bijv een badeendje, klein kiekeboeboekje, grappig washandje, belleblaas, doosje yoghurt rozijntjes, nijntje koekje, drinkbekertje ( 27 ct action ofzo) dit soort dingen...
Kan ook wel hoor maar ik ben bang dat die zoetheid hem niet goed valt, hij had van mijn pa een hapje slagroomijs gehad en was daarna veel aan het spugen. Maar ga het eens bekijken zie al erg leuke dingen er tussen staan!! Had zelf ook al aan stevia gedacht en dat idee van die rijpe banaan klinkt ook goed.
Een site met leuke en gezonde traktaties: Traktatie Leuke traktaties zelf maken voor verjaardag, geboorte of ander feestje