hey . ik zit eigenlijk met een vraagje. mijn kindje van 9 maanden heeft de laatste tijd erg harde poep, soms zijn het net konijnen keutels. ook heeft hij soms wel erg veel moeite om het eruit te krijgen dan zit hij erg te persen. nu wou ik overstappen naar comfort, om de p oep dus dunner te krijgen, (hij is ook wel wat winderig) hij spuugt alleen niet ofzo. ik doe ook al zonnebloem olie door zijn groente hap heen en geeft hem ook diksap over de hele dag heen maar ze blijven hard. weet niet of ik gewoon naar friso comfort over kan stappen en kijken hoe dat gaat of even het cb bellen? ik hoop dat iemand een advies heeft is friso comfort lichter verteerbaar als friso standaard?
Hoi Miranda, Het is normaal dat de ontlasting van je zoontje veranderd, dit komt vaak door de vaste voeding. Het kunnen inderdaad af en toe keutels zijn. Het belangrijkste is dat hij er geen last van heeft. Mocht het wel zo zijn dat hij er last van heeft dan kan je tussendoor wat extra water geven, of wat extra water geven bij het maken van flesvoeding. Mocht dat niet helpen, dan zou overstappen naar Friso Comfort 2 de ontlasting dunner kunnen maken. Friso Comfort is qua verteerbaarheid gelijk aan Friso Standaard hoor. Groetjes Linda
ja extra drinken gaf ik al vooral bij zijn groente hap aangezien die fles eraf is. na zijn groente hap krijgt hij ook wat magere yoghurt wat hij erg lekker vind. dan doe ik altijd wat diksap laten drinken en hij drinkt dan ook 3 kwart op. laatste beetje doe ik na zijn laatste fles. zo krijgt hij toch 170cc extra vocht binnen. en ook zonnebloem olie door zijn groente hap. maar sinds meneertje brood eet is zijn poep ook goed heeft af en toe nog wel harde keutels maar dat heeft iedereen wel eens. dus ik blijf lekker op de friso standaard zolang het goed gaat. ik twijfel alleen nu even over zijn schema: tijden zijn ongeveer(wanneer hij honger heeft krijgt hij wat) 09.00 uur: fles 180cc + 6 schepjes 30 min. na 1ste fles fruithapje (potje van 8+ maand)meestal eet hij de helft 13.00 uur: fles 180cc/6 + licht bruine boterham met boter en smeer worst/kaas 17.00 uur: groente hap(potje 8+maand)+ yoghurt en diksap 23.00 uur: fles, avond pap van bambix 200 cc
Hallo, Je schema ziet er prima uit hoor. De meeste kindjes drinken nog 500 ml opvolgmelk met 9 maanden. Je kunt er eventueel voor kiezen om bij de boterham een flesje van 100 ml te geven. Groeten eveline