Ik zit een beetje met een dilemma want ik heb geen idee waar het aan ligt. Ons zoontje is nu bijna een jaar en sliep mooi door de nacht heen. Opeens wordt hij sinds een klein maandje (ene nacht wel, andere niet) 's nachts wakker en valt pas weer in slaap na een fles. Als dit nou 1 keer bgebeurt; prima, maar bijna iedere nacht vind ik op zich wel vreemd. Dit is ongeveer zijn schema - rond 8 uur ontbijt; papfles of babycornflakes met melk in het weekend. Nou moet ik zeggen dat ontbijten niet echt makkelijk gaat bij hem, nooit het geval geweest. - rond 10 uur wat fruit - rond 12 uur broodje met drinken (water, thee of waterige diksap) - rond 4 uur een cracker/soepstengel/rijstwafel of een beetje fruit met drinken - tussen 6 en 7 een warme hap met een toetje (vla/yoghurt) - tussen 8 en 9 fles voor het slapen; meestal tussen de 150 en 180 Op zich een prima schema dacht ik, maar waarom wordt hij dan opeens 's nachts weer wakker? We hebben hem al wel gewoon laten liggen, maar dan brult die na 10 minuten moord en brand en hier houdt hij ook niet mee op. We zijn niet van het laten huilen trouwens, dus echt laten huilen doen we niet en daar gaan we ook niet aan beginnen. Nu dacht ik, kan ik hem gewoon water geven snachts? Ik heb gemerkt dat hij de laatste tijd snachts de fles niet eens leeg drinkt, maar echt een paar slokjes Op zich krijgt hij overdag genoeg binnen voor zijn leeftijd toch? Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen en wil ook niet iets doen wat slecht voor hem is. Maar een fles in de nacht is ook weer slecht voor zn tandjes....
Hier ook vaak met periodes.. Net een achter de rug sliep weer een week door en nu is t weer feest.. Ik geef gewoon een fles warm water snachts
Ik zie dat onze kleintjes ongeveer dezelfde leeftijd zijn Hier heb ik dus wat aan haha Drinkt hij wel de hele fles leeg? Of net als hier een paar slokjes? Ik weet niet of warm water hier naar binnen gaat, mijn zoontje wil niks warms drinken -_-" Misschien gewoon lauw water, eens kijken of dat wil.
Zou zomaar een sprong kunnen zijn. Wel heel vervelend...!! Je kan zeker water geven, of anders een heel klein flesje met veel te veel water ten opzichte van de poeder.
Thnx Misa! Ik ga het binnenkort even proberen. Hij is nu ziek, dus om er nu mee te beginnen lijkt me niet verstandig. Al heeft hij nu sowieso liever koud water dan melk snachts (koorts)
Jaa de vorige fase was idd de 11 mAnden 'sprong' of hoe je t wil noemen haha En vannacht heeft hij hier weer dorgeslapen.. Dus geen idee of t een fase is of niet haha Je kan water of melk aanbieden(met idd meer water trgen over de voeding) en dan gewoon de temp doen waarvan je weet dt je kindje t fijn vind Hier is dt iets warmer als lauw