Hallo, Mijn zoontje is nu 6 maand oud en heeft ongeveer dit schema qua voeding: 08.30-09.00 bordje pap of 200cc melk 11.00-12.00 200ml fruit 14.30-15.00 200cc melk 17.00 150ml avondeten (potje 6mnd gaat niet helemaal leeg) Daarna nog een schaaltje yoghurt samen met mama 19.00-19.30 200cc avondpap in fles Nu wil hij de laatste week de avondfles niet meer. Hij worstelt dan echt met me en drinkt maar 50cc. Afgelopen nacht heeft hij zelfs de hele nacht doorgeslapen zonder ook maar te hebben gedronken van zijn avondfles, hij werd namelijk helemaal panisch. Vanochtend dronk hij gewoon weer 200cc melk (hij wou geen pap) en was toen verzadigd. Krijgt hij nu niet te weinig als ik de avondfles eraf haal? Ik ben 17 december bij het CB geweest, hij was toen 66,5cm en woog 6730 gram. Wat zou ik kunnen doen? Gewoon proberen die avondfles te geven? Hij wil namelijk ook niet vaker een kleinere fles. Hij blijft dan huilen van de honger en raakt helemaal uit zijn ritme en overstuur.
Hoi, Je kindje heeft nu eigenlijk nog wel 700 ml opvolgmelk nodig. Je kunt proberen of je de eerste 2 flesjes kunt ophogen naar 235 ml, dan kun je kijken hoeveel hij van de laatste fles wil drinken. Groetjes Eveline
Oke dat is meer dan het CB hier aangeeft, had hun verteld dat ik hem 3 flessen 200cc aanbied en zij zeiden mij dat als hij straks brood ging eten (wat nu ook al mocht, maar het werkt nog niet echt voor hem) dat de tweede fles dan minder werd, maar dit was niet erg. Maar goed dat ik het hier vraag dus Ik maak in de ochtend pap voor hem, van Bambix de appel versie, dit moet met 130cc water, de melk zit er al bij in. Kan ik hier dan bijvoorbeeld nog een extra schep melk bij in doen? Op het pak staat 7 eetlepels Bambix, maar ik doe altijd al 9 of 10 volle eetlepels bij die 130cc water. Heb het nu een paar keer geprobeerd met 235 ipv 200 maar meneer drinkt precies die 200 op en laat nog 30 staan haha. Meer wil hij dan ook niet drinken, ook niet als ik het hem later aanbied, dan gaat hij ermee spelen of wordt boos. Heb hem gisteravond een gewone fles melk gedaan voor het slapen gaan, deze ging bijna helemaal op. Mist hij niks als ik hem een gewone fles doe ipv een papfles?
Beste Joyce, Ik neem het even over van Eveline als je het niet erg vindt. Je kindje mist niets als hij een gewone fles krijgt i.p.v. een papfles. Als jouw kindje op deze manier op de juiste dagelijkse hoeveelheid opvolgmelk komt en er lekker op slaapt, dan lijkt mij het prima. 's Morgens kan hij dan weer lekker opstaan met een bordje pap. Groet, Anne
Vind het helemaal prima hoor hihi Oke bedankt! Hij drinkt inderdaad meer van de gewone melk dan van de pap, en slaapt er net zo lang over. Fijn dat hij dan niks mist! Heel erg bedankt voor de hulp!