Friso allergycare en diaree

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Missjoy, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje gebruikt nu 4 weken friso allergycare op recept! Hij heeft hierdoor waterdunne diaree!! Volgens de kinderarts hoort dit erbij! Hij heeft dit trouwens 1x per dag! Heel soms 2x....dus denk niet aan een buikgriep ofzo!!

Hebben hier meerdere ervaringen mee?? Vraag me echt af of dit toch wel normaal is!

Liefs missjoy

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze Hidde zit nu 3 maanden op Allergy Care, maar heeft de eerste maanden sowieso wel wat dunnere ontlasting gehad, dus ik kan je niet zeggen of dat erbij hoort. Maar wat de KA zegt, kan ik me wel wat bij voorstellen; de darmpjes moeten er natuurlijk nog aan wennen. toen we 5 weken op AC zaten hadden we overleg met de KA of we verschil merkten toen met zijn oude voeding. Er was een kleine verbetering, maar het verschil was niet noemenswaardig toen. Daarom onder begeleiding van de KA thuis gaan provoceren met Standaard, en toen was het wel binnen 3 dagen prijs.
    Wat ik hiermee wil zeggen is dit: Blijkbaar waren die 5 weken AC nog net niet genoeg om zijn darmpjes daar volledig op in te stellen.

Ik denk dat het vanzelf wel eens wat beter zal gaan, zeker wanneer je met bijvoeding gaat beginnen. Kweenie hoe oud je kleintje nu is?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Babypoep hoort heel dun te zijn, en bij dieetvoeiding is het vaak nog dunner. Volkomen normaal dus.

4. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 11 weken...
    Ik ben het niet gewend dat hij zo dunne poep heeft omdat hij in de eerste 6 weken ontzettend veel last van obstipatie enzo heeft gehad.

Over paar weekjes mag ik weer naar de ka en zal het dan toch nogmaals ter sprake brengen...

Bedankt voor jullie berichtjes !!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn dochter kreeg van de allergy care ook waterdunne ontlasting. Dit kreeg ze na zo'n 2.5 week. Daarvoor friso pep gehad en had ze het niet bij. Bij ha zelfs moeizame ontlasting.
    Zij kreeg toen nutramigen AA, mede ook omdat het spugen weer terug kwam met de onrust en ze eczeem kreeg.
    Geen idee of het normaal was, maar met de nutramigen had ze het niet meer.

Mij lijkt waterdun eigenlijk niet normaal. Mijn zoontje had wel altijd dunnere ontlasting (ook kma)

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mij is altijd gezegd geworden dat de ontlasting zalf achtig moet zijn. Bij kindjes met bv is het wel normaal dat ontlasting waterdun is, echter bij fv niet.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het is wel normaal dat de darmpjes er echt aan moeten wennen, maar hou het in de gaten en kijk ook of er goede plasluiers zijn.

Mijn dochter heeft Nutramigen AA gehad en raakte daar juist enorm van verstopt.

Deel Deze Pagina