Ik zit te denken met de kleine iets leuks te ondernemen. Wat zijn de voor en nadelen van de verschillende cursussen en wie heeft er toevallig ervaring met deze cursussen in de regio Spijkenisse. Met andere woorden: Brand los!
baby massage is erg leuk, en baby zwemmen doe ik af en toe, wekelijks moet niet goed zijn heb ik gelezen.
Ik heb babymassage gedaan. Vond het helemaal super. Ook Stijn vond het lekker. Ik doe het nu nog minimaal 3 keer per week.
Ik zou wachten met zwemmen totdat Toon zijn eerste prikjes heeft gehad. Zwemmen is echt leuk, maar hou er ook rekening mee dat de zwemlessen/klassen nu zomerstop hebben. Success met kiezen van een activiteit!
Vanaf hoe oud kan het babymassage over het algemeen? Hoeveel avonden/dagen zijn dat? Kun je dit thuis goed toepassen? (Ik denk het wel als ik marijke haar reactie lees) Prefereren jullie een zout-zwembad boven een 'gewoon' verwarmd zwembad? Worden die kleintjes niet te vlug koud?
Ik heb toen Djaydee net zo oud was, babymassage gedaan, het waren 6 lessen heel leuk een echte aanrader en je kunt het thuis ook gewoon doen. Babyzwemmen doen we nu, maar hier doen ze het pas vanaf 6 maanden ivm mogelijk infectiegevaar. \maar ook dit doen we wekelijks maar nu hebben we 6 weken vakantie, we vinden dit beiden jammer want we gaan graag naar knuffelzwemmen zoals het hier heet. Groetjes Monique76
Ik heb ook babymassage gedaan. Erg leuk en Bob vond/vindt het heerlijk. Ik ben begonnen toen Bob 2 maanden was (dat was hier het punt waarop je mocht beginnen), maar achteraf was ik liever een paar weken later gestart. De laatste lessen waren nl. leuker en relaxter omdat Bob toen al makkelijker ietsje langer wakker kon blijven. En met 3 maanden ben ik met babyzwemmen begonnen. Inderdaad na de vaccinaties. Bob vond dat van dag 1 echt geweldig, dus dat doe ik sindsdien 1x per week. Het water is dan ietsje warmer, maar soms heeft hij het tegen het eind wel al koud, dus dan stoppen we en gaan we lekker onder de warme douche. En daarna slaapt hij altijd heerlijk lang, dus kan mama ook lekker bijtanken.
Ik heb babymassage gedaan toen Mika 2,5/3 maanden was. Vond hij wel aardig, maar het was meer voor mij voor de gezelligheid. Thuis heb ik het ook nooit weer gedaan. Veel leuker is zwemmen. Ik ga elke dinsdagochtend en Mika vindt het helemaal geweldig. Het is een speciaal chloorvrij doelgroepenbad en dan maakt het echt niet uit hoor of je elke week gaat. Zwemmen schijnt goed te zijn voor de motorische ontwikkeling en ik zie Mika met de week beter meedoen. Echt heel erg leuk! In de vakantiemaanden is het niet, maar zullen we zelf af en toe gaan zwemmen. Groetjes Suusje
ik woon in spijkenisse en ik ga a.s vrijdag babyzwemmen met luca in het riverabad dus misschien is dat wat voor jullie groetjes diana overgens mijn eerste keer hoor
Ik wil binnekort gaan starten met een cursus babymassage, dat lijkt me zo leuk! Moet alleen even kijen wanneer het weer begint en of er nog plek is.
ik ga ook babyzwemmen maar wacht nog even tot na de zomer. heb er nu al zin in, lijkt me zo geweldig.
Hier ga ik ook iedere (bijna) iedere vrijdag heen. Is heel leuk. Massage ging hier minder, Lotte heeft meer gehuild dan dat ze het leuk vond, maar zag wel dat andere kindjes er wel van genoten.
@ stanboom vanaf wanneer deed je dat met lotte hoeveel weken oud was ze toen heb er echt zin in hoop dat ie het leuk vind groetjes diaan
Diana Hoogeveen: Lotte was toen al bijna 5 maanden, omdat ik eerst babymassage had geprobeerd, wat geen succes was, maar ze zeggen dat je kan gaan na de eerste prikjes. De eerste keer is wel wennen voor je kleine, maar ze doen het erg leuk!