Hallo! Ons zoontje is de laatste dagen steeds eerder wakker. Eerst was het steeds rond 6.30/7.00 uur. Toen werd dit kwart voor 6. Nou zijn we sinds 2 dagen begonnen met rijstebloem door de laatste fles, maar de eerste nacht daarmee werd hij om 5.00 uur wakker en afgelopen nacht om 3.00 uur!!! Vanacht dus anderhalf uur met hem rond gelopen, toen een flesje water van 100 cc. Is toen weer in slaap gevallen tot 6.00 uur. Vreemd allemaal. Heeft iemand dit meegemaakt? Is dit zo'n fase? Zou hij misschien al last van zijn tandjes krijgen? Stopt echt alles in zijn mond! Je weet niet zo goed wat je 's nachts moet doen voor zo'n kleintje. Voeding kon hij niet hebben, want hij had 230 cc + 2 schepjes rijstebloem gehad. Bovendien komt dan het hele voedingsschema weer in de war. Als je hem nou echt niet stil krijgt, alleen met de fles, hoe doe je dat dan met de voedingen en het aantal cc????
hier ook zo eentje. ook rijstebloem door de afgekolfte melk heen maar ze slaapt alsnog niet door. dus nu als ze 4 uur 's nachts wakker word dan leg ik haar op mn borst en dan slaapt ze lekker door dus ik weet ook geen andere tip
Hoihoi, ik heb n paar ideetjes. Ik lees wel eens dat rijstebloem voor t ene kindje juist lekker vullend werkt maar voor het andere kindje juist zorgt dat de darmpjes sneller werken en het daardoor sneller verteerd is. Ook kan het zijn dat de kleine krampjes er van heeft. Als hij zijn flesje voor de nacht helemaal leeg drinkt is het misschien een idee om er iets meer water bij te doen, dan heb je wat meer voeding. Wel wat minder 'vol'maar aangezien hij alles dan opdrinkt is zijn buikje wat voller. Maar als hij het flesje niet leegdrinkt kun je dat beter niet doen want dan krijgt hij naar verhouding juist minder binnen. Zo te lezen krijgt hij al een flinke fles, dus meer voeding in laatste fles is geen goed idee lijkt me. Misschien heeft het wel zin de flessen van de rest van de dag iets te verhogen? Of niet alle flessen maar 1 ervan. Wat me ook nog te binnen schiet, misschien is t geen honger maar heeft hij het koud? De nachten worden kouder nu en misschien heeft hij een dikker slaapzakje nodig bijvoorbeeld. Want als je kleine het te koud heeft is t moeilij in slaap te komen! (te warm is ook niet goed, maar als ik het te koud heb reken maar dat ik wakker word!) Soms is het echt gissen... is t honger, kou, pijn? Als jij echt dekt dat hij honger heeft dan zou ik dus eerst proberen overdag wat meer te geven, en anders 's nachts nog wel een klein flesje (liever niet want dan went hij er snel aan). Misschien is 't een fase, heeft hij nu gewoon even wat meer nodig. Als je denkt dat het pijn is kun je hem een zetpilletje geven. Maar wat ik lees, zou het toch goed echt honger/dorst kunnen zijn, aangezien je hem alleen met de fles stil krijgt. heeft hij een speentje? Dan kun je kijken of t misschien gaat om de zuigbehoefte. O ja, er is ook voeding voor hongerige baby's, misschien idee voor laatste fles of half/half? Nou, mijn ideeen zijn op.....ik hoop natuurlijk dat je er iets aan hebt. Groetjes, Sas!
Het klinkt precies zoals het hier steeds begint als er weer "zo'n fase" begint dat Mischa gaat nachtbraken. Dat had hij rond de 4 maanden, 6 maanden en nu weer. Sprongetje, of groeien, wat dan ook, opeens werd hij een week lang 's nachts wakker. Helaas hebben we nu de ergste, deze duurt al 2 weken en lijkt nu minder te worden, maar dat was vorige week ook al een keer... Een tip wat betreft de fles geven terwijl hij al aan zijn taks zit: Mischa zit inmiddels niet meer tegen de bovengrens van de hoeveelheid voeding per dag aan, maar toen dat nog wel zo was (en nu doe ik het trouwens ook nog wel eens) maakte ik wel eens een "fopflesje". Ik deed dan in +/- 125 cc warm water 1 of 2 schepjes voeding en een heleboel (4 of 5 schepjes) nutriton (johannesbroodpitmeel) waarmee je de voeding indikt, maar wat geen voedingswaarde heeft. En dan gewoon een speen met een klein gaatje erop. Daarmee was Mischa vaak tevreden en hij viel van het harde zuigen in slaap voordat hij op de helft was. Dit was hier een redmiddel voor af en toe, maar als Mischa echt een groeispurt maakt (zoals hij nu gedaan heeft) komt hij als ik zo'n flesje geef na een uur of twee gewoon weer. In dat geval heb ik hem altijd heel eigenwijs gewoon een fles teveel gegeven. Is misschien niet gezond om altijd te doen, maar het is maar tijdelijk en was meestal maar voor een paar daagjes, dan ging hij vanzelf weer doorslapen. (voor mij temeer een bewijs dat hij het dus gewoon nodig had) Het zou inderdaad trouwens ook best de kou kunnen zijn, zoals al eerder genoemd! In elk geval succes ermee, en achteraf denk je was dit het nou? Zo'n fase is meestal voorbij voor je het doorhebt.
Zal wel zo'n fase zijn denk ik dan. Vanaf vorige week wel meer voeding gegeven (nu 4 keer 210/7 met in de laatste voeding 2 eetlepels rijstebloem). Hij slaapt nu weer door tot 6.00 uur ongeveer....
Hij voelt lekker warm aan, dus dat was het niet. Hij wil geen speen, heeft altijd zijn eigen vingers in de mond. Waarschijnlijk toch te weinig voeding... Bedankt voor je hulp! Groetjes
Gelukkig maar! De nacht nadat ik mijn bericht postte, met dat het voor je het weet voorbij is, moest ik er zomaar ineens weer 3 keer uit... Voortaan hou ik mijn grote mond!