Mijn zoontje is onlangs 1 jaar geworden. De laatste weken dronk hij al steeds minder van zijn voeding maar nu eigenlijk, op een paar slokken na, helemaal niet meer. Hij krijgt 2x 165 cc aangeboden en ongeacht het tijdstip van de dag, hij wilt het niet. Daarentegen eet hij andere dingen zoals brood en avondeten heel erg goed. Hij heeft koemelkallergie en vraag me af of hij nu niks tekort komt. Hij krijgt wajang boter op brood en vlees bakken we ook daarin maar verder krijgt hij geen melk alternatieven (soya lust hij niet)... Mijn vraag is of het heel erg is dat hij zijn flesvoeding niet meer wilt en of hij nu niks tekort komt aan voedingsstoffen
Hoi, Vanaf 1 jaar is het advies om 300 ml aan melk- en melkproducten gemiddeld per dag te geven. Dit heeft je kindje wel nodig. Een keer wat minder kan geen kwaad hoor, maar liever niet dagelijks. Misschien kan je de melk een keer koud aanbieden? Of een fruitshake van maken, bv met banaan/aardbei erdoor? Fijn dat hij verder goed eet! Geef je wel vitamine D erbij? Advies is tot 4 jaar 10 microgram per dag. Groetjes Angelique