wel of niet van 5 naar 4 flessen en hoe pak je dat aan

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door renaatje86, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

Mijn zoontje is 15 weken oud en de laatste maand moet ik hem om 23uur steeds wakker maken voor zijn fles. Hij krijgt om 7, 11, 15 en 23uur een fles om 11 en 19uur 150+5 en om 7,15 en 23uur 180+6 en hij drinkt alles op! Nou zit ik eraan te denken om de fles van 23uur te laten vallen omdat ik hem steeds wakker moet maken. Hoe pak je zoiets aan? Want ik neem aan dat ik dan die fles moet verdelen over de overige flessen alleen krijgt hij dan zo'n hele plump melk! Hij weegt rond de 6kilo (19-1 bij het cb was het 5470) en hij is 61cm lang. Heb al rijstebloem naturel in huis maar wil daar eigenlijk nog ff mee wachten tot hij echt 4 maanden is (16feb) En als ik met de 5e fles stop hoeveel uur laat je dan tussen een voeding? (ik voed niet op verzoek, tenzij hij mij heel ernstig verzoekt om melk hihi)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is met 3 maanden wat aan de vroege kant om van 5 naar 4 flessen te gaan. Over het algemeen zijn kindjes dan tussen de 4-6 maanden. Maar ieder kindje is natuurlijk anders. Je kunt evt. 4 x 200 ml geven, 4 x 235 ml mag ook. Alleen voor sommige kindjes is dit een te grote hoeveelheid om in 1 keer op te drinken.
    Rijstebloem wordt inderdaad op zijn vroegst pas vanaf 4 maanden geadviseerd.
    Groetjes Angelique

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik moet 16februari naar het cb en dan is hij precies 4maanden oud. Ik heb het idee dat hij "toe is " aan wat anders. Hij is nu snot verkouden dus laat het sowieso nog maar zoals het is. Ik heb er nog geen haast mee!(of misschien toch een heel klein beetje hihi!) Bedankt voor de reactie!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het kan zijn dat je zoontje eraan toe is hoor, sommige kindjes zijn daar wat sneller mee. Als de verkoudheid over is kan je het gerust proberen. Succes ermee en beterschap voor je zoontje!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina