Kom niet uit met 5 x 180/6...tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Charlie007, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Meiden,

Beetje een moeilijke situatie hier...ons zoontje is bijna 14 weken, weegt 5.8 kilo en is 62 cm lang. Hij drinkt sinds 2 weken 5 x 180/6 om de 4 uur, soms 3 uur en dat gaat prima overdag, maar komt nog wel tegen de ochtend rond half 5. Hij is dan onrustig en lijkt last te hebben van darmkrampjes. Zou denken dat dat rond 12 weken beter zou moeten gaan maar het is dus nog niet helemaal over. Heb een paar keer proberen te rekken met een speen maar hij heeft het niet zo op een speen en spuugt hem dan uit, gaat er van kokhalzen.

Maar goed, ga je om die tijd (een kleine fles) voeden dan kom ik toch altijd op een paar extra schepjes meer uit dan 30.

Tevens heeft hij verborgen reflux en drinkt Friso Comfort. Hier moest hij lang aan wennen. Ik weet dus nu niet wat ik moet doen aangezien ik niet kan mengen met Friso Extra, heb het gister geprobeerd maar de voeding is dan meteen te vloeibaar en gaat hij weer spugen. Daarbij maakt 4 schepjes Comfort en 2 schepjes Extra geen verschil in de verzadigdheid kennelijk. Dus zelfs op de dagen dat hij rond de 32 schepjes drinkt, wat dus niet aan te raden is, komt hij toch rond 05 uur na zijn 23 uur fles. Laten liggen na 19 uur werkt niet, hij komt dan om 01 uur.

Heeft er iemand advies? volgens mij is de enige optie over te stappen op Friso Extra met Nutriton...maar het lijkt me niet zo fijn voor zijn gevoelige darmen...gezien Nutriton zwaarder ligt dan Comfort?...pffff...terug naar 150/5 is geen optie, extra water ook niet. Hij heeft vaak last van heel waterige luiers....:(

Rijstebloem mag natuurlijk ook nog niet door de laatste fles...en krijgt hij misschien last van....moeilijk dit.

Alle tips zijn welkom.

Charlie

2. misa

misa Niet meer actief

Mmm lastig is dat altijd! Maar meer dan die schepjes zou ik echt niet doen.

Zoals je zelf zegt: voeding voor hongerige baby's geven en dan zelf nutriton er door doen. Dat kun je wel langzaam doen. Doe de eerste dag 2 schepjes nieuwe voeding, en de 2e dag 5 schepjes en de derde dag ga je over. Elke keer ook alvast iets extra nutriton erdoor doen kan wel helpen tegen het spugen. Want door AR en comfort zit volgens mij niet heel veel nutriton.

Rijstebloem mag vanaf 4 maanden, maar telt wel als bijvoeding (net als hapjes e.d.).

En de fles van 23 uur laten vervallen kan wel eens helpen, maar dan moet je de overige flessen misschien ophogen. Maar je kindje is nog wel een beetje jong. :)

Succes!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als je hem niet wakker maakt om 23 uur dan komt hij om 1 uur schrijf je.. Als je dan een fles geeft, slaapt hij dan wel iets langer door dan tot vijf uur?

infacol of cinababy al geprobeerd tegen de krampjes?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

@Sandra, ja na de fles van 01 uur slaapt hij tot half 07. De fles van 01 moet dan wel 180/6 zijn, en vanaf 07 is het dan ook 180/6 maar vaak lijkt hij dan een inhaalslag te willen doen dus om 7 uur 180/6 dan al weer om 10 uur, 14 uur en 18 uur en zo kom je steeds verkeerd uit....Infacol inderdaad geprobeerd, reageerde daar heel heftig op maar was toen 3 weken....overdag gaat het eigenlijk goed met de krampen, nergens last van. is natuurlijk ook 'gewoon' dat de darmen in de ochtenduren ook weer op gang komen..

Denk dat het wachten is op de 4 maanden en rijstebloem door de 23 uur fles...

@Jois, ik had ergens vernomen dat nutriton zo veel zwaarder te verteren is.? daarom twijfel ik met zijn darmen Ik dacht aan Enfamil AR (heb hier een blik) omdat daar opstaat dat het gemaakt is met rijstzetmeel, wat ook in Friso Extra zit????? daarom vroeg ik me af of ik met Enfamil AR misschien niet twee vliegen in 1 klap zou hebben?

Bedankt meiden, Charlie

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Probeer anders nutriton door de comfort?

Die extra is misschien wel wat teveel van het goede. Ik dacht dat comfort ook lichter verteerbaar is dan standaard. Dus misschien kun je daar beter mee mengen..
    Misschien kun je de friso-lijn daarover bellen?

Ik heb met de nurtilon-lijn goede ervaring toen ons jochie zo hongerig was (wilde 6a7 flessen a180/6 nutrilon Forte!). Goede tips gehad om uit te proberen..

6. misa

misa Niet meer actief

Is dat rijstzetmeel niet los te verkrijgen dan? Dan kun je standaard of extra gaan geven en dat er door doen.

Of toch eens nutriton proberen. Hij is wel voorbij de 3 maanden, misschien kunnen zijn darmen wat meer aan?

Deel Deze Pagina