Friso comfort dunner dan standaard met Johannesbroodpitmeel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Fas30, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat mijn zoontje veel last heeft van krampjes wilde ik friso comfort gaan proberen. Nu geven we 150cc water met 5 schepjes friso standaard en 3 schepjes Johannesbroodpitmeel en dit is veel dikker als de comfort want deze heeft ze met 5min. Leeg terwijl dit dikker zou moeten zijn! Mag je hier ook nog extra Johannesbroodpitmeel bij doorheen doen om het dikker te krijgen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maak je de Comfort wel goed aan?
    Dus poeder oplossen in water dat net van de kook is?
    Als je iets minder dan de helft heet water neemt, daarin het poeder oplost (roeren, niet schudden!) en dan de rest van het water er koud bij doet, dan is de fles meestal op de goede temperatuur.
    Als het dan toch nog te dun naar je zin is, dan kun je voor je het poeder oplost, een schepje Johannesbroodpitmeel door de Comfort mengen. Johannesbroodpitmeel werkt ook effectiever als het in water van minimaal 70 graden wordt opgelost, dus een klein schepje zou dan al voldoende moeten zijn.

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor je reactie! Ja ik maak het wel zo klaar. Het koude water mag wel gewoon uit de kraan komen toch? Of moet dat afgekoeld gekookt water zijn? Ik wist niet of je hier nou nog extra Johannesbroodpitmeel aan toe mocht voegen maar dat mag dus wel.

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    En moet je de poeder ook nog even laten 'intrekken' in het gekookte water of kun je er gelijk na het roeren het koude water bij doen?

5. adi

adi Niet meer actief

Je mag overal Johannesbroodpitmeel aan toevoegen, daar zijn geen beperkingen op.
    ( overigens zou ik dit soort voedingsvragen over een bepaalde voeding altijd aan de fabrikant vragen. Hier kan iedereen van alles tegen je roepen, maar je weet niet of die persoon ooit een fles Friso heeft aangemaakt)

Mijn kinderen dronken Friso comfort uit een dr Brown fles. De combi van voeding en fles heeft hier echt geholpen tegen krampen en reflux.

6. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @adi, je hebt gelijk maar vind het ook altijd fijn om ervaringen te lezen.
    Heb net 1 schepje er bij in gedaan en het was nu een stuk dikker. Hij heeft nu een dik kwartier over de fles gedaan dus dat is beter!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoop dat je snel iets vindt dat werkt voor jullie!
    Het werkt het beste als je Johannesbroodpitmeel mengt met het melkpoeder voor je het bij het water doet.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

In friso comfort zit 30% Johannesbroodpitmeel dus het kan zijn dat er naar verhouding wat minder in zit. Je hoeft er geen schepje Johannesbroodpitmeel in te doen. Verboden is het ook niet.

Share This Page