Hallo, Al enige tijd wilt mijn zoontje van 7 maanden niet meer zoveel melk drinken. Normaal dronk hij 4 flessen van 200cc, maar de laatste tijd laat hij veel staan of drinkt erg moeilijk. Dus steeds paar slokjes weer de fles wegduwen dan weer paar slokjes. Op het CB hebben ze aangegeven dat hij 400cc melk nodig heeft. Op zich kom ik daar wel aan, maar hoeveel vocht heeft hij totaal nodig op een dag. Want 400cc alleen melk lijkt mij zo weinig. Heb de laatste paar dagen bij gehouden wat hij zoal aan melk heeft gedronken. 8.00uur = 125 cc, 145cc, 75cc, 125cc, 85cc 11.30uur= 85cc, 95cc, 115cc, 45cc, 105cc 19.00uur= 165cc, 160cc, 160cc, 100cc 22.30uur= 200cc, 200cc, 165cc, 165cc 2 weken terug nog op CB geweest toen dronk hij die laatste 2 flessen wel leeg, nu dus ook niet. De fles van 22.30 wilde ik wat kleiner maken zodat hij s'ochtends wat meer gaat drinken, maar dat werkt nog niet. Verder krijgt hij een fruithap om 9.00-10.00uur, tussen de middag een boterham, die geef ik nu half uur na de fles, anders wilt hij die fles niet meer, 16.30 groente met daarna yoghurt. Ik zou graag willen dat hij ook voldoende melk drinkt. Tussendoor probeer ik wel water te geven, maar daar drinkt hij niet veel van 30cc ongeveer. Ik weet niet of ik wat aan de flestijden kan veranderen. Of dat het goed is als hij 4 kleine flesjes krijgt. Graag zou ik wat advies willen. groetjes
Hoi, 400 ml is aan de lage kant. Qua hoeveelheid melk en als totale hoeveelheid vocht. Het zou fijn zijn als hij minimaal 500 ml drinkt. Dan krijgt hij in ieder geval ook voldoende vocht (0.5-1 liter). Tussen het flesje van 19.00 uur en 22.30 uur zit niet heel veel tijd. Misschien kun je het flesje van 19.00 uur wat vervroegen? Waardoor hij hopelijk 's avonds zijn flesje goed leegdrinkt. Soms kan het ook helpen om de melk een keer koud aan te bieden of een soort fruitshake (banaan erdoor) van te maken. Of een keer pap geven. Belangrijkste is in ieder geval dat hij tevreden is en goed groeit. Groetjes Angelique
Hallo Angelique, Hoeveel melk moet hij minstens op deze leeftijd nog binnen krijgen? Want als hij totaal aan vocht 500ml moet binnen krijgen, kan ik de rest aanvullen met water of limonade. Hij zou minstens 500ml tot max 1 liter vocht dus binnen moeten krijgen. Bedankt voor de tip om een fruitshake te maken, ga ik zeker proberen. Pap fijne granen, heb ik weleens s'ochtends gegeven maar daar neemt hij net zoveel van dat als ik alleen melk geef. Heb zojuist pak rijstebloem gekocht misschien dat dat er beter in gaat. dat vond hij altijd wel lekker. Als ik de melk koud ga geven, moet ik dan gekookt water gebruiken en dan laten afkoelen, of mag het ook koud water zijn zo uit de kraan? zeker met dit warme weer maak ik me wel zorgen als hij zo weinig drinkt. Ben ook aan het oefenen met bekertje en tuitbeker, maar daar drinkt hij paar slokken uit. Zojuist 100cc limonade gegeven gewoon uit de fles. Groetjes
Hoi, 500 ml melk kun je wel echt als minimale hoeveelheid aanhouden. De opvolgmelk (nr 2) kun je het beste klaarmaken met handwarm water (evt voro 24 uur), daarna kun je het afgekoeld in de koelkast bewaren en koud geven aan je kindje. Groetjes Angelique
Hallo, Moet ik het water eerst koken, normaal deed ik altijd flesje opwarmen in magnetron. En als hij het koud niet wilt mag ik het dan uit de koelkast nog opwarmen? Vanochtend heeft hij een papfles rijstebloem gekregen, maar drinkt echt maar 120cc. Zou het kunnen dat de opvolgmelk teveel vult? Kan het om een schep minder te geven, om te proberen, bijvoorbeeld 180 met 5 schepjes ipv 6, of zou dat niet veel uitmaken. Gisteren heeft hij in totaal 490cc melk op en 100cc limonade Groetjes
Hoi, Wanneer je de voeding per keer/per flesje klaarmaakt is het niet nodig om hiervoor gekookt water te gebruiken (tenzij je Friso Comfort geeft, voor spugen en krampjes). Je kunt dan koud kraanwater verwarmen tot handwarm en hier de schepjes voeding in oplossen. Wanneer je de voeding voor 24 uur klaarmaakt is het wel aan te bevelen om hiervoor gekookt water te gebruiken. Opvolgmelk is wat geconcentreerder en kan daardoor inderdaad voor wat meer verzadiging zorgen. Misschien kun je in plaats van limonade ook melk geven? Limonade is nog niet nodig en van de melk krijgt je kindje nog wat te weinig. Groetjes Angelique
Als hij geen melk wilt dan geef ik wat water of beetje limonade, mijn voorkeur gaat dan uit naar water hoor. Maar ik probeer dan maar zoveel mogelijk die melk te geven, dan maar meer en kleine flesjes. In ieder geval bedankt voor uw reactie terug. groetjes