een paar vragen over volledig kolven.

Discussie in 'Voeding' gestart door mammie1981, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1981

    7 jun 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

    Moeders die volledig kolven ik heb een paar vragen:

    - Hoeveel flesjes van hoeveel cc drinken jullie kindjes ongeveer
    -Welk merk borstkolf gebruiken jullie en electrisch of hand
    -bevalt het volledig kolven of stap je snel over op fles
    -hoe bewaren jullie de voeding
    -kan je het ook een paar uur buiten de koelkast bewaren in een koelbox of iets dergelijks

    Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft ik ben namelijk van plan om volledig te gaan kolven.
    Ik ben nogal preuts en ga niet zomaar ergens zitten voeden dus lijkt het mij makkelijker om te kolven

    Groetjes mammie
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin drinkt nu gemiddeld 160/200 cc en dat 5 voedingen. Ikzelf kolf 4x per dag 160/200 cc. 1 fles krijgt hij flesvoeding. Ik gebruik de Avent Isis handkolf. T kolven doe ik wegens allergie verkleining en om dat t beter is voor de kleine en goedkoop.. T is best energievretend en je moet er elke x om denken als je weggaat oid. Ik bewaar de voeding in de koelkast voor ong een dag. Soms vries ik t in (als Justin n dag niet goed drinkt, hou ik wat over). Dit bewaar ik een maand. En je kunt pasgekolfde voeding rustig 8 uur ofzo buiten de koelkast bewaren. Maar niet uit de koelkast want dan een paar uurtjes geloof ik. (ik hou zelf n uurtje aan). En t is niet echt 'gemakkelijker' om te kolven hoor. Maar als jij je hier prettiger bij voelt moet je dit doen. Ik heb vaste kolftijden, ook op mn werk. Als je dit dus niet aanhoud, verminderd t en stopt t zelfs.. Ik hoop hiermee je vragen een beetje beantwoord te hebben. Als je nog vragen hebt, hoor ik t wel!
     
  3. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi Mammie1981,

    Zoals Petroeschka al aangeeft, alles kolven is energievretend. Ga maar na, je bent 3x zoveel tijd kwijt: kolven, voeden en alles schoonmaken, steriliseren. Ik zou het ook zeker niet vrijwillig gaan doen!

    Ik doe het omdat het de beste voeding voor je kindje is. En ook omdat onze zoon een verhoogd risico op allergieën heeft zoals astma en we die kans zo klein mogelijk willen houden.

    Ik begrijp dat je nu gewoon bv geeft? Is het dan niet een optie om voor de momenten dat je in het openbaar moet voeden een flesje afgekolfde melk geeft? Of dat je als je bij anderen of jezelf bent in een andere ruimte gaat voeden?

    Daarnaast is het met ft kolven veel moeilijker om je productie op peil te houden. Een baby kan dat veel makkelijker! Ik ben gezegend met een grote productie maar ik begrijp van onder andere het bv-forum dat ik in mijn handjes mag knijpen en dat dat niet voor iedereen zo geldt.

    Nee, ik zou toch live voeden als ik jou was. Maar dat is mijn mening natuurlijk!

    - Hoeveel flesjes van hoeveel cc drinken jullie kindjes ongeveer
    Nu drinkt Jarik 6 flessen van 200cc. In totaal dus 1200cc!

    -Welk merk borstkolf gebruiken jullie en electrisch of hand
    Ik kolf dubbelzijdig met de Medela PISA. Gaat sneller dan enkelzijdig en is ook beter om je productie op peil te houden.

    -bevalt het volledig kolven of stap je snel over op fles
    Tja bevallen ;) het gaat hier heel erg goed zoals ik al zei en ik vind het belangrijk dus ik ga er nog wel mee door. Maar leuk is het echt niet!

    -hoe bewaren jullie de voeding
    Ik geef zoveel mogelijk direct. De rest kun je maximaal 5 dagen in de koelkast bewaren. De overige melk vries ik in, dit kan tot zo'n 3-6 maanden goed blijven.

    -kan je het ook een paar uur buiten de koelkast bewaren in een koelbox of iets dergelijks
    Je kunt vers melk die nog niet in de koelkast gestaan heeft 6-10 uur buiten de koelkast bewaren.

    Succes met je beslissing!
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @mammie1981: ik heb geen ervaring met ft kolven maar wil toch even wat kwijt.
    Het lijkt me pittig om ft te kolven, respect voor de meiden die het doen !

    Maar als je weg gaat en je geeft live bv kun je zo even je kindje aanleggen. Wat als je weggaat en je moet kolven ? Heb je daar al overna gedacht ?

    Je kunt je altijd afzonderen als je bv wilt geven. Als je op visite bent vraag je of je in een andere kamer mag zitten. Desnoods zeg je dat je alleen wilt zitten omdat je kindje anders snel is afgeleid en niet goed wil drinken.
    En er is speciale borstvoedingskleding. Als je een beetje geoefend bent ziet niemand dat je bv geeft.
    Op deze site kun je zien wat ik bedoel. H&M heeft ook borstvoedingskleding.

    En net was Stranger ook zegt als je een keer weggaat en je ziet bovenstaande allemaal niet zitten kun je een flesje afgekolfde melk meenemen.

    En geloof me in het begin is het mischien een beetje eng/vreemd maar het went echt. Het boeit me nu echt niet meer waar ik voed.
    Succes met je beslissing.
     

Deel Deze Pagina