ik ben over gestapt van similac naar friso comfort, maar similac was veel makkelijker klaar te maken. je moet dan met friso de helft gekookt water gebruiken en dat dan aanvullen met koud (bron)water, maar er blijven klonten ionzitten. hebben jullie dit ook? en hoe lossen jullie dit klontjes probleem op? alvast bedankt allemaal.
Heb je al geprobeerd goed te roeren met een vork? Zo deden wij het vaak als er klontjes in de voeding bleven zitten ! En tussen de schepjes door even roeren/blijven roeren !
ja dat hebben we geprobeerd, maar vaak blijven er wel wat klonten in zitten. maar ik ben dus niet de enige met dit probleempje maar het moet toch ook mogelijk zijn om het helemaal glad te krijgen?!
Uhm nouja mijn tips waren gewoon algemeen bij kunstvoeding zegmaar ! Wij hebben altijd nutrilon ha . En daarbij hebben wij dus die tips gekregen ! Jammer dat het niet werkt! Ik zou het verder dus ook echt niet weten! Hopelijk iemand anders wel !
je moet eerst de voeding klaarmaken in het gekookte water en dan pas het koude water erbij. roeren met een minigarde is ook goed. en als laatste schud ik altijd ff om de laatste klonten weg te halen.
Ik warm de fles op de juiste temp en dan doe ik er tijdens het roeren de schepjes in. Dan heb ik ook eigenlijk weinig problemen met het klonteren. Vooral veel en goed roeren.
Ik gebruik volledig gekookt water, schud de fles en laat het in een bakje met koud water weer afkoelen, binnen 10 minuten is de fles gewoon klaar. Meestal heb ik geen klontjes en soms gebruiken we een thee zeefje en schenken we het over in een andere fles. Werkt prima hier, we zijn er nu zo aan gewend om het op deze manier te doen.