Hoi Hoi Ik heb even een vraagje, ons zoontje van 7 weken heeft friso comfort ivm reflux. Maar hij heeft echt verschikkelijke (saroma) poep. Heel luchtig, en krijst er verschrikkelijk bij Hebben jullie dat ook en zo ja, wat helpt ertegen??? Thanks!
wat soms helpt is 10cc extra water bij de voeding te doen. dan moet hij wel echt zijn voeding helemaal opdrinken anders heeft het nog geen nut. hoelang geef je deze voeding al? want het heeft vaak ook ff tijd nodig voordat dit gedeelte een beetje makkelijker wordt.
Hoi, Hij drinkt zijn flesje nooit helemaal leeg. En de poep is al vrij dunnig, En moet zeggen net was het helemaal dun, Hij heeft iedere dag zeker 8 poepluiers. Soms vervangen we m nog tussen de flesjes door, met ook poep. We gebruiken de friso comfort al 4 weken. Groetjes dieneke
Hoi, Hans is morgen 7 weken. Het is ook geen dikke poep wat hij heeft, maar meer met lucht opgeklopte dunne derrie. (snap je m nog) Hij heeft er echt ook ontzettend last van. Hij drinkt rustig aan de fles, 10 minuutjes, boert goed, dus dat zit volgens mij wel goed.
Als hij luchtige poep heeft... Schud jij de fles als je de poeder erin doet of roer je met een vork? Je moet deze voeding echt niet schudden, dan zit het vol met luchtbelletjes en die veroorzaken krampjes. Gebruik je wel heet water? Ik deed altijd de helft heet, poeder erbij, goed roeren en dan de andere helft koud.
Wat mama van Ukkie zegt en daarbij drinkt Hans zijn fles best snel leeg. Misschien een fles zoeken waarbij je er minimaal 15-20 minuten over doet? Dat is zo'n beetje de richtlijn. Hier was dat even zoeken maar met de dr.Browmfles doet ze er precies 20 minuten over.
Hoi Hoi Hij drinkt nu 6 a 7 flesjes (verschilt een beetje hoevaak hij snachts komt) van 120 ml. De voeding doen we half gekookt water dan poeder erbij en roeren met lepeltje en dan koud water. Hij huilt wel veel, ivm reflux, dus daar zal dan denk ik de lucht zitten van het huilen bedenk ik me nu. Kan dat? Groetjes
Die dunne poep hoort bij de comfort voeding, er zit johannesbroodpitmeel in en dat laxeert nogal. Wat meestal wel werkt is een schepje comfort gaan vervangen door de standaard, dan wordt de poep weer vaster, indien nodig nog 1. De voeding wordt dan wel weer weer wat dunner. Ik weet niet welke fles je gebruikt, maar ik zou idd de dokter brown eens proberen, mijn zoontje deed daarmee 20-25 minuten over zijn fles, spuugde veel minder en nagenoeg geen krampjes meer.
Ja dat kan! En dan is het helemaal belangrijk dat je kindje de fles niet te snel leegdrinkt. Toch zoeken naar een fles die er 20 minuten over doet, zeker bij een kindje met reflux. Kun je daar wat mee? Hier overigens veel ervaring met reflux, mijn zoontje had het in erge mate.
Hoi Hoi Sorry even voor de late reactie. Maar in het ziekenhuis inmiddels en ph metrie gehad, en idd hij heeft reflux en zou voldoende moeten hebben aan 10mg losec. om 430 snachts flesje en toen half 9 smorgens, en hij heeft het zuur om 8uur gehad (de kinderarts gaf deze als voorbeeld, hij had wel meer veel keer t zuur) Dus hij heeft het voor al zuur voor zijn fles. En hij deed lang genoeg over zijn fles zeiden ze. Dus tja, ik weet het niet meer. De meeste tips, hebben we hier al toegepast aangezien mijn dochter ook reflux had. Groetjes en thanks!
Hallo allemaal, Ik heb zelf een zoontje van 3 weken die heel erg terug gaf met de gewone voeding en toen dachten ze eerst dat hij een hongerbaby was vanwege zijn hoge geboortegewicht (4650 gram) en kreeg toen het advies om hongerige babyvoeding te geven, maar hij begon al meer terug te geven en kreeg na twee keer bellen het advies om over te gaan op de friso comfort. Op zich doet hij het goed al was het wel even zoeken naar de juiste speen bij de dr. brown's fles en nu heb ik speen fase 2 en nu gaat het beter. Hij deed met de fase 1 speen namelijk bijna een uur over de fles wat veel te lang is. Nu gaat het goed al had ie gisteren tot twee keer toe de volledige flesinhoud er uit gegooid ondanks hij goede boertjes had gelaten. Ik hou hem al zo lang mogelijk omhoog juist en zeker als ie in slaap gevallen is zodat de voeding goed kan zakken. Hetgeen mij wel heel erg opvalt is dat hij inderdaad veel meer poept maar ook onwijs veel last heeft van kramp na de voeding. Hebben jullie kindjes daar ook last van???? Ik hoor het graag.