Afvallen en borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lieke23, Oct 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Beste lactatiekundige,

Ik maak me een beetje zorgen om mijn dochtertje van 3 weken oud. Graag wil ik weten of ik me terecht zorgen maak.
    Haar geboortegewicht was 3690 gram en ze is in de kraamweek afgevallen tot 3240 gram, aardig wat dus. Dit komt vanwege misselijkheid doordat ze veel bloed had binnen gekregen tijdens de bevalling dus ze echt pas vanaf de 3e dag is begonnen met drinken. Toen ze weer aankwam konden we met bijvoeding stoppen.
    Nu heb ik zelf een weegschaal en hou het zo af en toe bij. Opzich is ze de 2e best aangekomen, tot 3530 gram en 4 dagen geleden zelfs 3700 gram. Dus weer op geboortegewicht. Nu vandaag met 3 weken en 1 dag woog ze ineens 3540 gram.
    Nu ben ik zelf ziek geweest afgelopen week ( hoge koorts, lymfeklierontsteking) kan dat zorgen voor een mindere productie?
    Ze drinkt verder wel goed, alleen heel wisselend. Soms 10 min, soms een uur. Als ze afgekolfde melk krijgt (toen ik ziek was heb ik gekolfd en heeft mijn man gegeven) neem ze meestal tussen de 60 en 90 cc. Is dat normaal?

Ik hoop dat je een antwoord hebt!

Groetjes Norah

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Beste norah, neem op korte termijn even contact op met een lk in de buurt, laat haar meekijken met een voeding en maak samen een voedingsplan. H
    Je kindje is echt veel teveel afgevallen, hier moet op korte termijn wat mee. Meeste lk kan je ook in weekend bellen!

Share This Page