Mijn dochtertje van bijna 7 weken drink sinds een aantal dagen Friso Comfort, ze heeft last van krampjes en spugen. Hiervoor kreeg ze altijd Nutrilon standaard. Met de nutrilon standaard kreeg ze rond half 12 in de avond haar laatste fles en sliep door tot de volgende ochtend 5 uur half 6. dan gaf ik een fles en sliep ze door tot half 10. Ze kreeg dan over heer de dag 6 flessen van 120 water 4 schepjes. Nu ik Friso comfort ben gaan geven slaapt ze de nacht niet door en komt in de nacht nog een keer rond 3 uur dan om half 7 weer. hierdoor krijgt ze dus 7 flessen ipv 6 flessen. Ook was het voor mij wel erg fijn dat ze de nacht lekker doorsliep. Nu had ik het idee om haar voor de laatste fles friso extra te geven eventueel in combinatie met friso comfort. Zou dit werken, en helpen om haar de nacht weer door te komen zo komt ze weer netjes op 6 flessen.
Als je extra gaat geven i.p.v comfort moet je er wel rekening mee houden dat ze weer last van krampjes kan krijgen. En dan ben je s'nachts toch ook weer wakker...
het gekke is ze heeft van de nutrilon standaard nog nooit in de nachten krampjes gehad. Dus hoop eigenlijk dat ze dat van de extra ook niet heeft. Als ze savonds naar bed gaat slaapt ze en hoor ik haar niet tot de andere ochtend.
dit zelfde probleem hadden wij ook toen ons toen 6 weken oude zoon over ging op friso-comfort. vanaf dat hij 2 weken is slaapt hij snachts al door. door zijn reflux(spugen) kreeg hij eerst nutrilon AR. hier raakte hij alleen verstopt van en zijn toen over gegaan op friso comfort (zelfde idee alleen dan makkelijker verteerbaar). hierdoor sliep hij ineens snachts ook niet meer door. wij zijn de nutrilon AR weer gaan gebruiken voor de nachtvoeding. toen was het goed. volgens mij is nutrilon AR echt alleen voor kinderen die spugen dus weet niet of dat het kramp probleem oplost
hier ook een krampgevoelig kindje voor de nacht gebruik en friso extra en overdag friso comfort en dat werkt eigenlijk heel goed, geen krampen meer en goeie nachten
ps van alleen extra kreeg ze wel weer hele erge krampen (erger dan ooit te voren, alleen ipv snachts overdag), daarom de verdeling tussen comfort en extra