friso comfort klaarmaken

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik kook 90 ml water in de magnetron. Dan 3 schepjes comfort. In de brede S-fles van Difrax. Die is bovenaan zo breed dat er bijna geen poeder aan het schepje blijft zitten. Dan zwenken. Aanvullen met koud water tot 240 en nog 4 schepjes normaal. Dan heb ik een fles van 250 ml. Is dus 10 m meer dan normaal, hier poept Jarissa heel goed van! Op deze manier ook geen last van klonten.
     
  2. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    grappig zie dat jarissa op precies dezelfde dag geboren is als mijn Indy..leuk!
    Indy heeft nu sinds donderdag dus de comfort...vrijdag heeft ze gepoept (was wel dunner als normaal) maar tot nu toe (nog) niet meer....hoop zo dat ze dan morgen poept en daarna wel om de dag gaat....werkte het bij jullie snel?
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat is zeker grappig! Bij Jarissa werkte de Comfort voor het spugen redelijk snel (dat is de reden dat zij het krijgt) maar ze had volgens mij dezelfde of de volgende dag al spetterluiers.
     
  4. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oké dat is dan wel snel ja...het cb zei dat ik het een weekje aan moet kijken...ik hoop zo dat ze toch nog goed gaat poepen. Ze krijgt er zelfs iedere dag sinds deze week ook een fruithapje met pruim (laxerend) en peer bij.
     
  5. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Veel succes! Hopelijk helpt het en gaat het poepen helemaal gesmeerd.
     
  6. Niet meer actief

    hmzz doe ik eht dus echt verkeerd!

    Want ik neem Bar Leduc water en dat doe ik circa 30 sec in de magnetron en dan de schepjes comfort erbij en drinken maar......

    En ik heb geen problemen moet ik zeggen met de klonten

    En ik geef comfort ook ivm de krampjes en het poepen, maar Joaquin heeft geen last van spuit luiers moet ik zeggen. Gewoon normaal 2x per dag een poepluier.

    Kan ik comfort dan wel gewoon blijven gebruiken dan? Of moet ik weer overstappen op het normale?

    Ik vind het wel fijn zo op deze manier.
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    De vezels in de Comfort doen zo hun werk niet. Lijkt mij dat je dan net zo goed normaal kunt geven. Maar als dit goed bevalt, is er toch niets mis mee?
     
  8. Niet meer actief

    Nee dat is waar, Joaquin doet het prima hierop en wil toch niet te vaak van voeding wisselen eerlijk gezegd
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan zou ik het mooi zo laten. Mocht je twijfelen dan kun je altijd even bellen met de dietiste van Friso. Zij kunnen je precies vertellen of jullie wonder zo alle voedingsstoffen binnenkrijgt.
     
  10. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Ik geef flessen van 220/7. Hiervoor gebruik ik 2 flessen. Eerst meet ik 130cc koud water uit de kraan af (in een avent fles, die lezen makkelijk af) en mik dat in de difrax S-fles. Daarna meet ik 90cc heet water af (wat dus net heeft gekookt in de waterkoker), ook weer in de avent fles. Deze fles heeft ook een bredere hals, waardoor de schepjes voeding er makkelijker in te strooien zijn. De poeder die aan het schepje blijft plakken neem ik maar voor lief en gooi een heeeeel klein toetje toe, na de 7 scheppen, om de plakpoeder te compenceren ;) . Stevig roeren met een gebaksvorkje, koude water erbij, nog een keer roeren en overgooien in de Difrax fles. Temperatuur is zo perfect en ik geef het met een M speen, gaat helemaal super...
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ik ben inmiddles weer overgestapt nu naar Omneo van Nutricia...de poep van Indy werd alleen nog maar harder van de COmfort...was echt zielig het waren keiharde keutels die ze er amper uitkreeg.
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Arme Indy. Gaat het met de Omneo beter?
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Jammer dat je al over bent op andere voeding MissX, ik wilde je net mijn ervaring laten delen...

    Misha had ook vanaf vorige week donderdag niet meer gepoept en wat ze toen poepte was keihard. Sinds vorige week vrijdag ben ik over op de comfort en sinds afgelopen dinsdag deed ik bij haar 1e en 3e voeding een theelepel zonnebloemolie. Gisterochtend had ze voor het eerst weer ontlasting, maar ik moest haar echt helpen, zo ontzettend hard en zo ontzettend zielig :( . Maar ook logisch, omdat ze bijna een week niet had gepoept, was de ontlasting die er nog zat natuurlijk ontzettend ingedikt. 's Middags zat ze weer te persen en kwam er nog een keutel, maar daar achteraan werd de ontlasting al smeuiger. En vanmorgen had ze een prachtpoepbroek :D :D :D Gewoon mooi zacht en lichtgeel, ik werd er helemaal blij van en Misha ook :D .

    Op het cb hadden ze me maandag al gezegd dat de comfort even de tijd moet krijgen om te gaan werken, het kan 1 tot 5 weken duren voordat je resultaat ziet..

    Hopelijk werkt de Omneo voor Indy sneller dan de Friso, maar kijk wel uit dat je niet te snel/vaak achter elkaar van voeding wisselt, dat kan namelijk ook alleen maar averechts werken, waardoor het probleem alleen maar groter wordt...

    Heel veel succes met je kleine meisje...
     
  14. Niet meer actief

    dames dit klinkt misschien raar, maar mijn mannetje heeft er gewoon last van... hij kan juist niet goed poepen! ik mag blij zijn dat hij poept.. en wij geven ook comfort!

    Wat kan ik nu nog doen dan? want op de verpakking van friso 1 normaal staat dat de ontlasting juist dun wordt dus k snap het dan niet meerh oor....
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bellen met de dietist van Friso. Geven echt goed advies is mijn ervaring.
     
  16. Niet meer actief

    zijn die altijd bereikbaar dan nu ook?
     
  17. Niet meer actief

    Ok heb al gebeld :) thanks voor de tip, maar zij geeft ana dat ik 10cc extra water moet geven en het flesje echt met helemaal gekookt water aanmaken, dus niet 1/3 of wat dan ook... dus dat ga ik maar vanaf heden doen niet waar... en dan kijk ik het nog even aan tot uiterlijk dinsdag en anders moest ik het cb /huisarts opbellen.

    Het was niet verstandig om terug te gaan naar friso 1 normaal
     
  18. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heel veel succes. Ik hoop echt dat het gaat helpen.
     
  19. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36

    Indy heeft vandaag goed gepoept! was nog een klein stukje hard maar daarna was het zacht. Nee ik denk echt dat bij haar de comfort niet goed werktte, want daarvoor met de normale friso poepte ze ook wel weinig en wat harder maar met de comfort werd het dus alleen nog maar harder. Nu ziet het ernaar uit dat het goed gaat!
     
  20. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    bij mij zei het cb juist dat ik er trouwens meteen mee moest stoppen (met de comfort) en dat het allang had moeten werken...zijn ook altijd lekker tegenstrijdig hé die adviezen van hun?!
     

Deel Deze Pagina