Baby wil geen vlees

Discussie in 'Voeding' gestart door Blaadje, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik ben sinds ong. 2 maanden begonnen met het geven van vlees en ei maar ze wil het niet opeten.
    Ze stopt het wel in haar mond en kauwt er ook op maar ze weigert het door te slikken. Op een gegeven moment spuugt ze het dan weer uit.
    Ze is wel gewend aan het eten van stukjes dus dat kan het niet zijn.
    Afgelopen zondag voor het eerst chamipignons gegeven en ook die spuugde ze weer uit.

Daarnaast eet ze ook heel erg slecht brood, echt een paar stukjes maar haar rijstewafeltjes propt ze naar binnen:p

Iemand enig idee of dit normaal is?

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Babies hoeven het eerste jaar nog helemaal geen vlees te eten dus je hoeft je er niet druk om te maken. Je kan het gewoon aan blijven bieden als je dat wilt en als ze het niet wil is het jammer, maar geen punt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vlees en champignons zijn 'taai'.. moeilijk te verwerken voor een baby. Stukjes zijn prima maar zonder kiezen is een stuk kip verweken best heel lastig. Probeer het eens gemalen of gehakt en VIS!

Geen zorgen maken, met 10 maanden is vlees ofzo echt nog niet zo belangrijk.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Vlees is inderdaad taai, en het wordt nog nauwelijks afgebroken in je mond, dus je moet ook altijd echt stukken doorslikken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld zetmeel, wat door je speeksel wordt verteerd als je goed kauwt).
    Gewoon aanbieden wat jij wilt aanbieden, en het is geen punt als je kind het niet wegkrijgt.
    Mijn zoon had de eerste 2 jaar of zo de grootst mogelijke moeite met vlees. Dochterlief kauwde het met gemak en met smaak weg, zonder kiezen. Het ene kind lukt het wel, het andere kind lukt het niet.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier wou ze eerst ook geen vlees hebben.
    Gewoon steeds proberen. En nu eet ze het wel.

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn ventje eet ook geen kip of gehakt. Zelfde verhaal...Ik denk komt vanzelf...Wat ik wel geef en wat hij lekker vind is ei. Door de spinazie of gebakken door de nasi...Is ook goed voor ze.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter vond vlees ook pas lekker toen ze meer tandjes had en groter was. Vanaf zo'n 14 maanden. Nu is ze er dol op. Gewoon aanbieden. Voor de voedingswaarde kan ze best zonder.

Deel Deze Pagina