toxoplasmose

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Salke, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heb een vraagje, mag je bij toxoplasmose mosselen, garnalen en scampi's eten? Ik heb zo zin in die dingen.

Nog een vraagje, ik ben een cola fanaat, sinds de 6de week van mijn zwangerschap vind ik cola walgelijk. Ik zou graag weten of ik dit na de bevalling terug ga lusten, of is dit een kwestie van weken dat ik deze terug ga lusten?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je mag zeker wel goed verhitte zeevruchten eten. Dat van de cola durf ik niet te zeggen, ik verwacht dat je dat wel weer lekker zult vinden.

Groeten Eveline

3. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    dan ga ik toch een keer mosselen en scampi's eten

4. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Mijn zus zegt dat haar gyneacologe scampi's en mosselen ten strengste afraad voor voedselvergiftiging.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Salke,

Dit adviseerd het voedingscentrum aan zwangeren:

Bij zwangerschap zijn sommige voedselinfecties extra gevaarlijk. Besmetting met schadelijke bacteriën in eten is te voorkomen door:
    vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, salami, chorizo, tartaar of carpaccio.
    alle groente goed te wassen
    te voorkomen dat rauwe voedingsmiddelen in contact komen met bereide gerechten
    geen rauwmelkse zachte kaas te eten
    geen voorverpakte gerookte vis te eten
    Groeten eveline

Deel Deze Pagina