Friso comfort of standaard + nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nin, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik ben benieuwd wat bij jullie het beste werkt.
    Ik voeg nu nutriton toe, maar vind het zo'n gedoe. Op de een of andere manier is het de ene keer dikker dan de andere keer. Dit had ik ook toen ik het bij mijn oudste gebruikte. Ook kan ik niet zeggen dat het erg goed werkt.
    Weten jullie het precieze verschil tussen standaard + nutriton en friso comfort? Bij de een is het jbpm voorbewerkt en bij de andere niet. Wat houdt dat in?
    En wat had bij jullie het beste effect?

Bedankt!

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hoe maak je de fles klaar als je er nutriton bij doet?

3. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb verschillende varianten geprobeerd. Nu warm ik eerst water in de magnetron warm, poeder erbij en roeren. Doe ook weleens eerst de poeder en dan roeren en dan de nutriton. Maar weet niet of dat verschil maakt. Heb ook een keer eerst water gekookt, toen loste het wel beter op. Maar ik vind wel dat de voeding elke keer dikker wordt naarmate hij langer 'staat'. Ik zie de voeding tijdens het drinken gewoon dikker worden. Klopt dit?

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als je apart nutriton bijvoegt kun je dit het beste als volgt doen:
    * Poeder en nutriton samen in zo'n poedertorentje doen, even goed schudden (of ander bakje wat je kunt schudden)
    * 1/3 of iets meer water in de fles wat net van de kook af is
    * Poeder toevoegen, en goed roeren met een vork
    * Met koud water aanvullen tot de gewenste hoeveelheid en nog eens goed roeren.

Dan lost de nutriton het beste op, en heb je de minst last van dat het indikt tijdens het drinken.

Meestal is het wel zo, hoe langer je de fles laat staan, hoe dikker het word, maar op deze manier zie je het niet dikker worden in de fles (en klont vrij).
    Comfort voeding moet je ook met water klaar maken wat net van de kook af is, voor de beste werking van nutriton.

Ik heb beide gebruikt.
    Voor onze dochter was comfort in het begin niet genoeg, dus standaard voeding en flink ingedikt met nutriton (die had zowat beton flessen).
    Vanaf een maandje of 6 - 7 was comfort wel dik genoeg voor haar.

Voor ons zoontje ook een paar maanden comfort voeding gebruikt, en dit was voor hem dik genoeg om het oprispen tegen te gaan.

5. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar los van dat je zelf de dikte kon bepalen, merkte je verder geen verschil?

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee, ik merkten geen verschil

7. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier friso standaard met nutriton. En verschillende manieren maken het sneller dikker.
    Onze eerste aanpak was, heet water in flesje, friso standaard erin oplossen en daarna schepje nutriton. Roeren met vorkje of laten kolken (draaikolkje) Fles terugkoelen met koud water.
    Gevolg was dat de voeding echt dikker werd naarmate je het al terugkoelde. Ook het "proces" duurde te lang.
    Nu koud water (gekookt maar afgekoeld in de koelkast) in het flesje, friso standaard erin. In de magnetron. Daarna nutriton en goed schudden (30sec) Een aanzienlijk dunnere voeding. Flesje gaat dan helemaal op.

Als je de voeding te dun vind kan je het flesje ook even laten staan. Hoe dan ook zal de voeding dikker worden naarmate deze afkoelt.

Mijn vriend wilde eigenlijk niet schudden met de fles (veel schuim) maar roerde met een vork. Ook dit is niet voldoende om de nutriton op te lossen, op het einde kreeg onze beeb het niet meer uit de speen. Echt dikke drab.

Het schuimen van de voeding met schudden is zo verdwenen.

Succes!!

8. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Ik gebruik friso comfort met jhbpm (zelfde als nutriton) en bereid t op bovenstaande wijze. Met water in de magnetron opwarmen lost t niet goed genoeg op vind k.

9. Nin

Nin Actief lid

9 jul 2012
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het nu met half gekookt water en half koud. Gaat idd goed. Schudden werkt hier ook het beste. Nog een andere vraag. Op de verpakking van comfort staat dat het ook werkt tegen krampjes. Wat zit er dan extra in? Want het lijkt erop dat het gewoon standaard is plus nutriton.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Soms helpt johannesbroodpitmeel tegen krampjes. En soms veroorxaakt het krampjes...

Vaak werkt het zo het beste:
    Kunstvoedingspoeder en johannesbroodpitmeelpoeder eerst mengen. Helft van het nodige water net van de kook afmeten, poeder toevoegen en met schone vork goed roeren of fles rollen. Met schudden krijg je kleine luchtbelletjes in de voeding die door het verdikken langer blijven zitten. Dat kan weer voor kramp, buikpijn, boeren of winden zorgen. Als het poeder goed is opgelost voeg je de andere helft water koud , gewoon uit de kraan, toe.

Deel Deze Pagina