Paar weken geleden had hij een fikse buikgriep vanaf zijn 2 weken t/m 6 weken. Toen over gestapt naar forte kruidvat en dat ging super goed. Maar wat wil nou... ik heb al twee keer mee gemaakt dat de verpakking kapot was.. werd er een beetje moedeloos van sinds gisteren overgestapt naar forte nutrilon en sinds vandaag diarree luiers verder is hij wel alert, drinkt goed en hij heeft geen verhoging/koorts Snap er niks van! Wel huilde hij met naar bed gaan 3/4min langer en hij was echt pist. (Hij is bijna 12weken)
Niemand? ??? Wat zo raar is, is dat de voeding forte kruidvat veel dikker is van structuur. Maar ik lees overal dat het merk nutrilon het zelfde zou zijn als kruitvat.
Is het nog steeds zo? Ik heb begrepen dat kindjes meestal zo'n 2 weken moeten wennen aan een overstap naar een andere voeding. Misschien dat de diarree na een paar dagen overgaat? in ieder geval wel veel vocht blijven aanbieden met diarree denk ik. Ik gebruik hier jbpm door de standaard voeding. Moest ook even aan gewend worden. Anders heeft hij misschien toch een licht virusje ofzo? Het schijnt te heersen.
Ik had met mijn eigen ha afgesproken als het zo door ging dat hij door gestuurd moest worden naar de ka. Kom ik bij een andere ha ivm eigen ha vrij was. En die zei.. ach miss is wel een huilbaby en huilt hij om aandacht en wilde mij eerste instantie niet eens naar ka doorverwijzen (had toen al 2,5 week diarree/buikgriep + verhoging!!) Werd toen beetje boos en zei dat ik er op stond om die zelfde dag doorgestuurd te worden met hem! Hij stond er ook raar bij te kijken dat ik hem ors gaf Ik heb de verpleegkundige gesproken van het cb en zij vond het ook wel appart. Hij heeft geen verhoging, geen rode billen, is allert en drinkt goed (800/900 cc). Moest volgens haar tot morgen aankijken en dan maar weer terug gaan naar Kruitvat voeding forte, want blijkbaar is dit DE voeding voor hem. Dus vanaf vanavond maar weer terug en hopen dat het morgen gelijk beter is, want de wasmachiene draait volle toeren hier...haha
Raadsel is opgelost. Blijkbaar is forte van Nutrilon lichter verteerbaar bij ons mannetje en kruitvat voeding forte niet. Nu al 2 dagen op Kruitvat forte en het gaat weer stukken beter.