Voedingbaby 4 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door JustGrace, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustGrace

JustGrace Lid

6 jul 2009
    12
    0
    0
    Hallo,

Ik ben even onzeker over het huidige voedingsschema van mijn zoontje van nu 4,5 maand.
    Momenteel ziet dat er als volgt uit:
    06.30/07.00u borstvoeding, ruim 200 cc
    10.30/11.00u fruithapje (klein potje)
    13.00u borstvoeding, ca. 200 cc
    16.30.17.00u borstvoeding, ca. 200 cc
    19.30u/20.00u borstvoeding ca. 200 cc met ca. 2,5 eetlepel bambix ('papfles')

Ik vraag me af of hij hiermee te weinig of juist teveel krijg?? Hij lijk i.e.g. tevreden en slaapt goed door (deed hij overigens al vanaf het begin).

Ik merk ook dat de tijd tussen de borstvoedingen relatief lang is: bv. tussen 07.00u en 13.00u. En na de fruithap van 11.00u hoeft hij ook geen volledige borstvoeding, dus drinkt hij minder. Daarmee holt mijn productie achteruit, terwijl ik nog wel graag een paar maandjes door zou willen gaan met borstvoeding.

Wat is wijsheid??

Alvast dank!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het voedingsschema dat je hierboven aangeeft ziet er goed uit! Niet te veel en niet te weinig. Het belangrijkste is dat je kindje het er goed op doet, tevreden is en goed groeit.

Tot 6 maanden heeft je kindje niet perse vaste voeding, zoals groente, fruit, pap nodig. Het kan inderdaad dat hierdoor je productie minder wordt. Je kan ervoor kiezen om het fruithapje dan even niet meer te geven, of misschien eerder of net na een voeding zodat je kindje niet zo vol zit. Kolven om de productie op gang te houden.

Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina