Mijn zoontje is nu 5,5 week oud en weegt ongeveer 4800 gram. Hij krijgt 6 flessen van 150/5, wat dus eigenlijk te veel is voor hem. Maar hoe zorg ik er voor dat hij aan 5 flessen genoeg heeft? Hij krijgt H.A + 1 schepje nutriton. Forte is eigenlijk geen optie, daar gaat hij veel meer van huilen en spugen. Hoe los ik dit op?
Als je mannetje duidelijk laat merken dat hij die 6x150 nodig heeft is het niet te veel. 150 cc per kg gewicht is ook maar een norm. Ons meisje dronk in het begin ook zoveel, en nu neemt ze met minder genoegen. Welke fles wil je laten vallen als je naar 5 gaat? Wij hebben toen de nachtfles weg gelaten omdat we haar toch al wakker moesten maken. Op een schema van 6-10-14-18-22-2 uur (2 uur eraf) hebben we die van 22.00 opgehoogd naar 180, daar hield ze het 8 uur per nacht op uit. Toen ze 's ochtends tussen de 6 en 10 uur steeds vroeger kwam hebben we de 6-uur ook op 180 gezet. En zo langzaam opgebouwd naar 5x180. Vorige maand ging de laatste avondfles er ook af en zit ze nu op 3x180 en 1x210.
Gelukkig, ik was al bang dat ik hem veel te veel gaf. Maar zolang ik hem dus niet te veel geef, laat ik het voorlopig nog maar even zo. Hij komt in de nacht namelijk ook nog uit zichzelf om de 4 uur, dus denk dat het voor mij dan nog geen optie is om de nachtfles te laten vallen. Wel fijn om alvast te weten hoe straks op 5 flessen uit te komen Bedankt voor je heldere uitleg!!