Friso comfort welke speen???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door joru76, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joru76

joru76 Lid

9 mei 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje drinkt sinds hij een week of 5 is, de friso comfort omdat hij erg moest spugen. Ik kan echter steeds maar niet een goede speen vinden. Of het gaatje is te klein en zit dan steeds dicht, doordat de voeding wat dikker is(hij wordt dan ook boos)+ het duurt dan ook echt heeeeel lang voor hij de fles opheeft. Of het gaatje is te groot en hij sloekt erg en heeft de fles met 10 minuten ong.op. Dit gaat dan ook weer gepaard met krampjes natuurlijk..
    Ik heb momenteel de dr. Brown fles met speen level 2. Level 1 duurt eeuwen voor hij hem op heeft. Verder heb ik de difrax flessen + spenen al geprobeerd en de avent ook. Ik heb ook al verschillende 3 standen spenen geprobeerd.
    Is er een speen die jullie aanraden??

Bedankt alvast!!

ps. mijn zoontje is een beetje een onrustige drinker..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Het kan inderdaad erg zoeken zijn in het begin naar de juiste speen! Omdat elk kindje een andere zuigkracht heeft, is het ook lastig om hierover advies te geven. Drinktempo zou ongeveer 15-20 minuten moeten zijn.

Heb je de 3 standenspeen van Difrax ook al geprobeerd? Hier is het drinktempo weer iets langzamer op.

Je kunt een speentje met een gaatje die net iets te klein is, ook met een steriele naald iets groter maken.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina