Hallo, ik gebruik ook friso comfort en de voeding is inderdaad veranderd. Mijn zoontje van 2 maanden dronk daardoor erg onrustig en kwam ook snel weer voor een volgende fles en was ook meer wakker gewoon niet verzadigd. De voeding is veel dunner klopt ook. Ik heb gebled met friso en kreeg de volgende reactie. De voeding is inderdaad veranderd is dunner geworden maar ze vertelde dat wat er extra aan toegevoegd word nu beter word opgenomen en dat het niet de bedoeling is geweest van de oude voeding dat deze dikker is waardoor ze meer verzadigd zijn. Maar dat is dus wel het geval van de oude voeding die was dikker en beter zei ik. haar advies was om johannesbroodpitmeel toe te voegen waardoor de voeding dikker word. Heb ik gedaan, deed ik al voor de nacht, maar nu dus ook overdag en het werkt!! Je voegd geen extra calorien toe zei ze dus ook een voordeel. Bij mij werkt het hoop dat je hier wat aan hebt. Succes,
Nee precies! Ik kocht juist Comfort omdat de johannes broodpitmeel er al in verwerkt zit. En die is ook anders dan Nutriton, aangezien de Friso Comfort aangemaakt moet worden met gekookt water en de Nutriton niet.. Kun je dat dan wel nog samenvoegen nu? Of moet je de Nutriton dan er later pas bij doen en nog even schudden? Wel vreemd van Friso dat ze het opeens hebben veranderd.. Alleen lijkt me dat als je al op de Opvolgmelk zit, niks erbij hoeft te doen aangezien ze dan al vaak minder spugen doordat ze ouder zijn.
N het bovenstaande gelezen te hebben ben ik erg verbaasd om. Ik kocht juist comfort omdat daar johannesbroodpitmeel al in zat. Kan ik net zo goed weer de standaart gaan kopen en dan zelf weer gaan mengen is nog goedkoper ook. Vind het wel heel erg vreemd
Nou Friso is ook tegenstrijdig.. Tegen mij zeggen ze dat er niks veranderd is en dat Friso 2 altijd dunner is dan de Friso 1.. Dus nu snap ik er niks meer van.. Ik blijf tochwel bij de Friso Comfort 2 hoor, ga niet weer alle ellende op mijn hals halen door over te stappen, maar vind het zéér vreemd. En zo halen ze toch ook de hele functie vd Comfortvoeding weg als ze hem weer dunner gaan maken...
Kan ik gewoon nutriton erbij voegen? En moet dit dan pas na het mengen op t einde of al tegelijk met de rest vd poeder? Mijn zoontje boert ook weer erg op en komt weer wat zuur mee..
je moet eerst de voeding mengen en warm maken en dan broodpitmeel toevoegen en flink schudden. Ligt er een beetje aan hoe hongerig je baby is. Mijn zoon is nl. erg hongerig en ik doe per 100ml 3 schepjes dus moet het gaatje in de speen groter zijn. Mijn zoon boerde ook weer erg op omdat de voeding van friso dunner is geworden en hij veel lucht binnen kreeg omdat hij vrij krachtig zuigt nu is dat opgelost door de verdikking van het broodpitmeel. IK vind het allemaal wel een gedoe hoor al die toevoegingen ben er helemaal niet blij mee. maar zoals ik het nu doe met die broodpimeel is hij wel tevreden. hij sliep s nachts niet eens meer door door die dunnere voeding nu wel weer. succes
Ja, ik zat er ook over te denken om naar Friso Standaard over te gaan vanwege de kosten. Maarja hij is nu de Comfort gewend en nu hoef ik misschien maar 1 a 2 schepjes toe te voegen en doe ik ook langer met de Nutriton. Misschien dat mijn zoontje dan ook weer wat lekkerder gaat slapen.
Nou volgens mij is de standaard in combinatie met nutriton helemaal niet zo heel veel goedkoper... Voor zo'n pak nutriton betaal je 4 a 5 euro geloof ik? We doen er wel iets langer mee dan met een pak friso standaard, maar het scheelt elkaar niet veel.
Bijzonder advies geven ze zeg; doe er maar extra jpm in, daarom kochten we het toch??!! Wij vanaf 4 maanden Comfort 1 gaan mengen met Standaart 1 en nu sinds een week over gegaan op Standaart 2 en dan met Comfort 1 afbouwen. Evelien doet het er erg goed op dus deze mama is blij Het fijne dat het nu niet meer klontert is wel dat ik niet meer schepje voor schepje hoef te roeren en nu 'gewoon' kan schudden/draaien!
Wij hebben friso comfort voor 0-6 maanden en die is wel gewoon dik. Gebruiken hem sinds vorige week dus misschien dat hij vroeger (nog) dikker was?