Hallo, Hier thuis is wat discussie ontstaan... Advies uit boekje consultatiebureau; KV 2 x 200 ml (fles of pap) Maar op de verpakking staat; 3 a 4 x 200 ml! Ons schema tot voorkort; 7.00 fles met rijstebloem / pap 10.00 fruit Tussendoor drinken naar behoefte, meestal niet zo veel, rijstewafel of soepstengel. 12.30 fles Tussendoor drinken naar behoefte, rijstewafel of koekje. 17.30 warme maaltijd! Gaat er altijd goed in. Soms beetje toetje. 23.00 papfles voor de nacht. 3 x de fles dus. Nu wil ik gaan proberen de fles van 23.00 op 19.00 te gaan doen en ik had begrepen dat brood de middag-fles gaat vervangen. Brood eet hij redelijk. (maar hij verslikt zich wel) Dus nieuw schema: 7.00 Pap met lepel (ipv fles, maar gemaakt van 200ml opvolgmelk) 10.00 fruit Tussendoor als boven 12.30 Brood met thee/ sap Tussendoor als boven 17.00 warme maaltijd + toetje 19.00 laatste papfles voor het slapen. Goed, ahum, beetje lang verhaal. Vraag is: moet hij nog een derde fles met KV? Of is twee flessen voldoende als al het andere er goed ingaat? En hoeveel ander drinken zou hij dan moeten nemen, want meestal neemt hij maar een paar slokjes sap/ thee/ water. En dan toch ook nog maar even over dat brood eten, hij verslikt zich dus, of kokhalst, best sneu, al is hij er wel snel weer overheen alsof er niets is gebeurt. Kan ik nog iets voor hem doen? Alvast bedankt!
Hoi Moniek! Is je zoontje tussen de 6 en 8 maanden oud? Dan is het belangrijk om zeker 700 ml flesvoeding te geven. Dat kunnen bijvoorbeeld 3 flessen van 210 ml zijn. Je kunt 2 flessen van 200 ml geven als je zoontje 1 jaar oud is, dan is dit prima. Je kunt voorlopig prima brood met daarna een beetje melk blijven geven als je zoontje tussen de 6-8 maanden oud is. Dan heeft hij die extra melk nog nodig. Brood eten kan even wennen zijn, dat is een kwestie van leren. Soms kokhalzen en verslikken kan er een beetje bij horen, dat wordt vanzelf minder. Het is wel naar om te zien bij je kindje. Je zou de broodstukjes wat kleiner kunnen snijden, misschien dat dat helpt. Succes! Groetjes Linda
Ik zie nu pas bij het onderwerp 7 maanden staan.. Oeps! Maar dan zijn 3 flessen van 210 ml dus prima voor je zoontje, dat heeft hij echt nog nodig. Groetjes Linda