Hongerige baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jpostma, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hallo,

Onze zoon Riemer is 3 weken. Sins 6 juli hebben wij in overleg met het cb de voeding verhoogd naar 150 cc. Aanbieden en zie maar wat hij op drinkt. Dit heb ik van het weekend weer verhoogd naar 180 cc omdat hij ineens overdag om de 3 uren kwam ipv 4 uren. Hij krijgt nu dus elke keer 180 cc aangeboden en ongeveer 5/6 voedingen per dag. (verschilt vanwege het tijdstip dat hij in de nacht komt. Was meestal om 04.00 uur, laatste fles 23.00 uur. Nu komt hij sinds vandaag weer eerder. Het begon op de dag met 15/30 minuten eerder. En vanavond kwam hij al om 21.00 uur terwijl hij de laatste fles had om 18.00 uur. Mijn vriend sprak hier over met een vriendin van de familie en die begon over voeding voor hongerige baby's. Wij geven groeie start van nestle. En 180 cc is eigenlijks voor baby's voor met een gewicht boven de 5 kilo. Zo zwaar is hij nog lang niet. (6 juli woog hij 3510 gram)

Wat moeten we hier mee? Andere voeding of kunnen we iets door de voeding doen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hai,

Wat een leuke naam Riemer! Die hoor je niet vaak.

Het is inderdaad een goed idee om hem een voeding voor hongerige kindjes te gaan geven.
    Als je naar zijn gewicht kijkt, zou hij 5x 120ml met 4 schepjes mogen hebben. 180 is dus echt te veel. Op den duur kan dit ook belastend zijn voor z'n niertjes.
    Waarschijnlijk zal je naar een ander merk moeten, want uit mn hoofd heeft Nestle geen voeding voor hongerige kindjes. Je kan de voedingen het beste dan eventjes mengen met elkaar.
    Als je kindje sneller drinkt dan 15-20minuten kan het ook zijn dat hij niet goed verzadigd is na een flesje. Je kan de voeding dan het beste indikken met johannesbroodpitmeel.

Succes! Groetjes Laura

3. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hallo,

Dank je, is een friese naam :)

We hebben nu nutrilon forte aangeschafd en zijn hem nu langzaam aan het overwennen. Wij vervangen elke dag 1 fles door nutrilon. Hebben het geprobeerd te mengen maar dat viel niet goed bij Riemer. Hij had dan veel last van de voeding. Ook hebben we hem terug gezet naar 150 cc na overleg met mijn verloskundige. Ik heb gister ook nog johannes broodpitmeel aangeschafd en gister door zijn laatste fles om 23.00 uur gedaan omdat hij zosnel drinkt. Nou was dit niet zo'n succes omdat ik op aanraden van een medewerkster van de kruitvat een 3 standen speen gebruikte omdat ze zei dat het vlokjes waren en wel aardig verdikte. Die 3 standen speen ging dus veel te snel. Met de 1 maand speen van avent gaat het wel lekker. Maar ja dat was een beetje te laat, hij had de fles al voor meer dan de helft leeg.

Nou kan ik niet zeggen dat ik nou super tevreden ben over de voeding mbt de nacht. Zijn oude voeding kon hij wel 5 a 6 uren doorslapen. Op de forte haalt hij net 4, 4 1/2. Ik heb dus het idee dat de voeding hem niet meer vult dan zijn oude voeding. Heeft dit tijd nodig of kan het aan wat anders liggen? En mag je de johannes broodpitmeel door elke voeding doen?

Bedankt.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Misschien heeft het te maken met het drinktempo, dat kan ook veel invloed hebben op de verzadiging. Hij heeft de helft van zijn fles namelijk in een recordtempo leeg gedronken. Als je een speen kunt vinden waarbij het drinken ongeveer 20 minuten duurt heb je kans dat het veel beter gaat.

Het johannesbroodpitmeel mag je door elke voeding doen, geen probleem!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina