Ik heb even een vraagje... Sinds een paar dagen ben ik gestopt met de borstvoeding en krijgt Nina fles voeding (dit is niet nieuw voor haar ze heeft al vaker flesvoeding op) Nina drinkt alleen erg weinig naar mijn idee van vanmorgen 06.30 tot nu heeft ze nog maar 260cc op ik heb net een nieuwe speen gehaald van 3 maanden en dat gaat iets beter maar nog niet van harte. Een andere fles heb ik ook al geprobeerd maar dat gaat precies hetzelfde. Komt dit omdat flesvoeding zwaarder op de maag ligt? Nina woog 2 weken terug 6200gram en is 2,5maand oud Hopelijk hebben jullie nog tips?
Hoi, Nina mag 1000 ml voeding per dag drinken, je ziet wel vaak dat de darmpjes van een kindje ongeveer 2 weken nodig hebben om te wennen aan een verandering in de voeding, dat kan meespelen. Een andere speen proberen is inderdaad een van de weinige dingen die je in deze leeftijd kunt doen. Het beste is gewoon blijven aanbieden, desnoods iets vaker. Het is wel belangrijk dat ze in ieder geval 500 ml per dag drinkt. Drinkt ze minder en blijft ze slecht drinken kun je het beste contact opnemen met je CB. Groetjes Eveline
Dankjewel, Nina drinkt ongeveer 600cc nu op een dag moet ik mij daar geen zorgen over maken en nog gewoon even doorgaan zo? De fles pakt ze goed en als ze echt trek heeft drinkt ze de fles ongeveer achter elkaar leeg. Ze is ook gewoon net zo vrolijk als anders daar ligt het niet aan.
Hoi! Die liter voeding is een echt maximum totdat Nina 6 maanden is. Het is prima als ze deze hoeveelheid nog niet drinkt. Het is belangrijk dat Nina vrolijk is, goed plast en poept en goed groeit. Als dit het geval is, dan is het prima. Flesvoeding ligt wat zwaarder op de maag dan borstvoeding, dus het kan zijn dat ze hier minder van drinkt. Het is belangrijk dat ze niet langer over haar fles doet dan 20 minuten, anders kan ze te moe worden om nog meer te drinken. Mocht je je toch wat onzeker voelen over de hoeveelheid voeding, dan kan je een keer extra wegen bij het consultatiebureau. Groetjes Linda
Dankjewel! Vanmorgen op aanraden van anderen toch even cb om advies gevraagd en die zeggen precies hetzelfde Dinsdag moet ze toch naar het cb en ze is hollands welvaren dus dat zal wel goed komen.