baby heeft momenteel niet genoeg aan 180/6x5

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WesDaan, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Help meiden,

ons meisje is nu net 3,5 maand en het lijkt erop dat ze de afgelopen dagen niet meer genoegen neemt met de flessen van 180/6.
    210/7 vind ik echt TE groot dus daar wil ik niet aan beginnen.

Een tijdje terug kwam ze op 4 flessen van 180/6 de laatste kreeg ze dan rond 20.00 en ik maakte haar dan ook weer wakker om 8 uur voor een voeding.

de afgelopen week kwam ze snachts weer dus toen de 5de fles weer ingevoerd overdag. Waardoor ze nu de nacht weer rond maakt.

Maar nu het probleem:

ze krijgt om
    7.30 180/6
    10.00 180/6
    12.30 180/6
    15.30 180/6
    20.00 180/6
    en gaat dan de nacht in maar is vanaf 4.00 de laatste tijd weer aan het spoken.

Ze vraagt iedere 3 uur a 2,5 uur om een fles, ze is niet tevreden met een speen, of op schoot, schommelstoel allemaal niet.

En doordat ze zoveel trek heeft slaapt ze dus ook maar korte slaapjes, terwijl ze normaal smiddags zo'n 3,5 sliep en smorgens ook zo'n 2 uur.
    Ik voeg al extra water toe.
    Gisteren en eergisteren kwamen we op 6 flessen van 180/6 maar zo kan ik niet door blijven gaan.

Ze krijgt de standaard voeding.
    Is dit gewoon een periode dat ze ff wat meer wilt?

Of moet ik toch maar overstappen naar hongerige baby voeding?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dit was mijn topic een paar weken geleden...
    http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/324029-teveel-voeding.html
    Staan goede tips in...

Ik heb er gewoon aan toegegeven en het is goed gekomen, nu zit hij op het moment weer op 6 flesjes maar in overleg met het cb / huisarts mag dat tijdelijk, tot nu toe stabiliseert het zich iedere keer weer naar 5 flesjes, dus ga er maar gewoon in mee totdat we met bijvoeding gaan starten...
    (al krijgt mijn kleintje nutramigen, nog lichter verteerbaar)

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier goede ervaringen met voeding voor hongerige baby's. Ik gebruik het half om half met de standaard voeding, meer is momenteel niet nodig en zo hou ik nog iets achter de hand ;)

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik heb contact gehad met het CB en ze mag gewoon tijdelijk 6 flesjes van 180/6 nu moet ik vanavond 210/7 aanbieden voor de nacht in de hoop dat ze de nachtvoeding weer overslaat.

Het heeft waarschijnlijk met de ontwikkeling te maken die ze nu weer door maakt.

Als het tijdeljk is is het niet erg.
    dus wel zien het wel.
    We zitten nu nog op 2 flessen van de dag. Dus het gaat al weer beter dan de afgelopen dagen.

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ging wel 210 geven en ben iets eerder met rijstebloem begonnen. Hier mag hij soms zelf 5 flessen van 210 ( 230 ) zei ze gisteren op het cb.. Ik zei: maar dan krijg hij toch teveel?
    Maak niet uit.. Niet te moeilijk doen. Je kindje is nog helemaal niet zwaar.

6. adi

adi Niet meer actief

Voor teveel kunstvoeding zou ik nutricia (of je eigen fabrikant) bellen met vragen. Cb weet daar echt niks vanaf.

Misschien is het toch een idee om over te stappen naar forte voeding? Dat als eerste proberen?

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou inderdaad ook even bellen! Bij mij op het CB mag je echt niet over de liter gaan. Dat is niet goed voor de niertjes! En jou kindje is ook nog zo klein. Zou idd de forte eerst eens proberen...

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Met 4 x 210 ga je niet over de liter.
    En het cb zou er toch wel verstand van hebben?? Waarom zitten ze er dan? Geen weken achter elkaar maar af en toe een keer is niet erg.

9. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    pff, zelfde probleem. Dus ik lees hier even mee. Alleen bij mij is het zo dat ik op 5 flessen van 180+6 zit. Echt het maximum.

Meneer wordt wat huilerig als hij flesje op heeft, slaapt korter overdag. :s Ik wil hem graag meer geven maar dat mag niet.

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @fleurop: dan zou ik zeker overstappen op voeding voor hongerige baby's

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    4 x 210?? Of kom je dan niet uit met de tijd?

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Zou mooi zijn 4x 210 (ook al is dit een hele grote hoeveelheid in een keer). Maar idd kom ik dan niet uit. Heb het eens geprobeerd.. maar meneer wordt dan om 05:00u wakker, dat is echt te vroeg. Nu is hij standaard 06:00u wakker.
    Schema voeding: 06:00, 09:30, 13:30, 18:00, 21:00 (sinds 2 dagen 21:00u papflesje.. maar hij blijft 06:00u komen).

Tips zijn welkom om bovenstaande aan te passen.. maar zou momenteel niet eens weten hoe ik moet starten met 4 flesjes....
    De eerste keer dat ik het probeerde had ik geluk.. hij werd in een keer om 07:30u wakker, maar dit was eenmalig.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja als ze rond 8.00 wakker worden dan gaat het wel.. Maar vroeger is heel lastig.. Ik kom vandaag ook weer op 5 flessen uit :(

14. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    hier ook probleem hij heeft net teweinig aan 165cc maar komt wel nog 6x is 8 weken. Ik los het nu op om 4x 160water met 5 scheppen te doen de laatste fles 190 water en 6 scheppen en in de nacht 130 water en 4 scheppen voor nu pikt hij het.
    Doe er ook 1,5 schepje nutriton bij meer kan echt niet dan krijgt hij last van darmen.

15. adi

adi Niet meer actief

Waarschijnlijk is het voor hem te vroeg om naar 4 flessen te gaan.

Waarom geef je de laatste fles niet later, rond 23-24uur? Dan zal ie s ochtends misschien later komen.

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Al gedaan, maar hij blijft gewoon 06:00u komen. En daarbij ook niet onbelangrijk: als we hem later wakker maken moet hij huilen en doen we minimaal een half uur over het flesje. Om 21:00u drinkt hij zijn flesje sneller leeg en is hij ook niet niet zo diep in slaap.

17. adi

adi Niet meer actief

Dan is dat gewoon zijn ritme, er zijn op zich heel veel kinderen die om 6uur hun dag beginnen. 6uur is ook gewoon ochtend.

Het gaat ooit veranderen!

18. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    6 uur vind ik opzich niet erg hoor. Als hij naar de opvang gaat volgende week moet hij er sowieso om 7 uur uit zijn, dus ach.
    Het probleem ligt hem vooral bij dat hij niet voldaan lijkt te zijn. En dan zou 4 flesjes met meer misschien wat oplossen... maar dat lukt dus niet. 5 flesjes is opzich juist wel lekker (kun je iets flexibeler zijn).

Ik heb nu vanmorgen een papflesje gegeven, en hij sliep erg goed en kwam gewoon 4 uur later. Vanmiddag was het echter weer "drama". Slapen lukt hem ook niet. Dat is het meest vervelende en erg frustrerend. maarja.. wie weet is het een sprongetje. Ik ben gewoon echt moe door al het denken en twijfelen. bah

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    En in een keer slaapt Sam tot 07:00u. Vandaag maar eens proberen met 4 flessen.
    Gisteren moest ik hem wakker maken om 09:00u voor flesje en voor het eerst ging het er nauwelijks in.. zo moe was ie. Misschien is hij wel gewoon zo aan het rommelen de laatste dagen omdat hij zelf zijn ritme aanpast. We zullen zien...

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je zou ook per voeding kunnen kijken wanneer hij/ hongeriger is.

Hier hielp het om de ochtend te beginnen met een lekkere volle fles.
    210 +7 (7 uur)
    Daarna een gewone fles
    gewone fles (11 uur)
    180 + 6
    Gewone fles (15 uur)
    180 + 6
    Grote fles (19 uur)
    210 + 6

Dus eigenlijk 3 momenten waarop ze meer nodig leek te hebben.
    Dat hielp bij ons perfect.

Deel Deze Pagina