weet iemand wanneer de kleur van de oogjes van een baby veranderen of wanneer je weet of ze blauw blijven? M.
geloof dat dat kan veranderen tot ze 1 of 2 jaar zijn . weet het ook niet precies maar ben er wel benieuwd naar want ikzelf heb bruingroene ogen en mijn vriend heeft ook heel donkere ogen met een heel klein blauw randje. en desmond heeft helderblauwe ogen haha vind het wel mooi maar had wel verwacht dat hij net als ons donkere ogen zou krijgen.
mijn sochter heeft bruine ogen en dat veranderde vrij snel, zo rond 3 maand, maar het kan inderdaad ook langer duren
Ik weet niet wanneer dat te zien is eigenlijk... Joey heeft blauwe ogen en ik ben er vrijwel zeker van dat dat zo blijft. Ik wil alleen even op shanka reageren dat het wel kan dat Desmond zijn ogen blauw blijven. De kans is kleiner dan de kans dat ze donker worden, maar als een van jouw ouders blauwe ogen heeft en ook een van de ouders van je vriend, dan kan het al Ik heb toen ik zwanger was dat helemaal zitten bestuderen op internet. Hoe groot de kansen zijn op verschillende oogkleuren, dat is best interessante genetica
ja dat is juist wat ik zo grappig vind mijn ouders hebben beide ook hele donkere ogen eigenlijk iedereen in de famillie wel en me zus heeft wee blauwe ogen. zou het niet erg vinden als het blauw blijft denk zelf ook niet dat dat nu nog zal veranderen hij is al ruim 6 maanden
klopt van saona zegt, het kan zelfs als twee ouders bruine ogen hebben dat er een kindje komt met blauwe ogen (als ze beide een recessief gen bezitten dan kan een kindje blauwe ogen krijgen Bb en Bb zeg maar en dan kan het kindje bb hebben)
Iman haar ogen waren heel donker bij de geboorte. Na een tijdje werden ze veel lichter en nu heeft ze mijn kleur en niet de bruine ogen van papa.
wij hebben beiden bruine ogen, en de oudsten hebben dat ook. de jongste krijgt denk ik ook wel bruine ogen, maar er zit af en toe nog zo`n blauw grijze waas over heen, dus denk dat als het bruin word dat ze minder donker zijn dan van broer en zus.
De oogkleur kan idd nog tot ver na het eerste jaar veranderen. Maar hoe ouder het kind hoe milder de veranderingen. Je ziet nooit een kind van ouder dan 1 jaar met eerst felblauwe ogen opeens bruine ogen krijgen. Maar wel bijvoorbeeld van blauw naar blauwgrijs. Hoe het genetisch zit, is nog wel ingewikkeld. De oogkleur zit op 2 genen: eentje van papa en eentje van mama. Als er in jouw familie en die van je partner bv alleen helder blauwe ogen zitten, is de kans bijna 100% dat jullie kindje ook deze kleur krijgt. Heeft bijvoorbeeld papa alleen zwartbruine ogen in de familie en mama alleen felblauw, is de kans het grootst dat de kinderen bruine ogen krijgen, omdat bruin dominant is t.o.v. blauw. Maar een streepje groen of grijs kan alles al veranderen !
eslem heeft een mix..beetje bruinachtig grijzig en groenig..denk dat het licht bruin wordt..donker bruin wordt het denk ik niet.. Ik hoop op groen
Bij de oudste waren ze meteen donker en ook donkerbruin gebleven. Bij de 2e waren ze blauwig, later grijzig en nu bruin, maar veel lichterbruin dan haar zus. Deze definitieve kleur had ze pas rond 1jaar. Kian heeft nu ook blauw/grijsachtig en ben benieuwd dus wat hij krijgt Ik heb donkerbruin en mijn man felblauw!
Mijn oudste is geboren met blauwe ogen die na 3 maanden groen waren. Vorige zomer zijn ze beginnen verkleuren (hij was net 6 jaar) en nu zijn ze bruin. Dus het kan nog na 6 jaar!