Onze dochter had ook veel last van krampjes. Ik heb cinababy geprobeerd en tevens gebruik ik friso normaal. Ik maak een kan voor 3 voedingen te gelijk, ik schut de voeding niet meer maar roer met een lepel en sindsdien heeft ons meisje geen krampjes meer. Ik ben van mening dat als je de voeding roert ipv schudden dat er dan minder luchtbellen komen en dit resulteert weer in minder krampjes.
Ik meng het eten met een klopper en dan gaat het pas in de fles. Alle bubbels die je met het schudden krijgt ben je dan al kwijt. Cinababy heeft in het begin een beetje geholpen maar niet veel. Finn is pas sinds ze krampjes af toen we overgestapt zijn van Nutrilon naar Friso. Hij heeft ze nu nog af en toe maar niet in de mate zoals zijn eerste 6 weken
ik heb ook de voeding vanaf het begin geroerd, maar toch bleef Fatih krampjes houden, nu ik friso comfort gebruik is het zienbaar minder geworden, hij poept nu ook vaker dan eerst.
door tijdelijke omstandigheden konden wij geen koud kraanwater meer gebruiken voor flesvoeding (ik deed altijd kokend water de helft en dan afkoelen met koud spawater) en nu maak ik de voeding volledig met spawater (ook de comfort) en ineens heeft hij niks wat meer op krampjes lijkt
Weet iemand tot hoe lang je het water echt moet koken. Wanneer mag je een flesje met kraanwater even warm maken in de magnetron?
Ik heb in het begin toen Jarissa krampjes kreeg Bar le Duc gebruikt. Dat hielp goed. Tot ze ging spugen, toen zijn we overgegaan op de Comfort. Ik maak nu half om half flessen (half Comfort, half Normaal) omdat Jarissa anders te snel weer honger heeft. Comfort verteert erg snel, vandaar. Het spugen en de krampjes zijn helemaal over. Ik laat een fles met 70 ml aan de kook komen in de magnetron. Daar gaan dan 3 schepjes Comfort doorheen. Zwenken tot alle poeder goed is opgelost. Dan aanvullen met water (inmiddels gewoon rechtstreeks uit de kraan) en nog 3 scheppen Normaal erbij. Opnieuw zenken en voeden maar. Halverwege de voeding weer even zwenken omdat de Comfort de neiging heeft dan toch te gaan klonten en dan hou je aan het einde van de fles klonten over en krijgt ze dus minder voeding binnen wat bij Jarissa resulteert in sneller honger. Ik gebruik voor de half om half flessen een Difraxfles met M-speen. Ook hier geen goede ervaringen met de 3-standenspeen. Daar moet ze erg van boeren. Wat overleggen betreft, ik heb het erg getroffen met ons CB maar ik bepaal toch echt zelf wat ik haar geef en hoeveel. Gelukkig is het CB het eens met mijn keuzes en zijn ze veel meer van het vrijblijvende advies dan van het dwingende. Ik heb ook goede ervaringen met de dietisten van Friso. Op het pak staat hun telefoonnummer, ik heb daar ook goede adviezen gekregen.