Weten jullie wat ik kan doen dat mijn kleine meid zelf in slaap kan vallen. Hoe oud moet ze zijn dat dat lukt. Hoe kan ik haar helpen? Ik heb al veel geprobeerd. Rust en regel maat en inbakeren. Laten spelen na de voeding en dan bij de eerste gaap wegleggen. Altijdl als ik haar moe maar wakker weg leg dan huilt ze als ik niet in het zicht meer ben en ik kan wachten tot ik een ons weeg als ze me wel ziet. Ik troost dan en leg haar weer weg. Na een uur modderen geef ik het dan op. Wat wel lukt is dat ze op mijn schoot of in de babbjorn in slaap valt. Dan kan ik haar 's avonds gewoon inbed leggen en ze slaapt dan 10 uurtjes, maar overdag is het na 3/4 uur al weer huilen. Als ik haar in de woonkamer in haar wipstoeltje (platgemaakt) leg slaapt ze soms wel 2 uurtjes. Weet iemand raad? CB geeft ook geen oplossing.
Bij Rhune had ik dat probleem ook, de oplossing bij mij was simpel. Ik hield hem te lang wakker na zijn fles. Dus nu, eten, effe spelen tot hij begint te pruttelen en dan direct bedje in. Tot nu toe lukt dit perfect! Grtz x
yep, was bij ons ook het probleem. nu leg ik m op bed, speentje kusje etc, elke keer dezelfde volgorde. als hij gaat huilen ga ik terug, weer speentje kusje, maar nu zeg ik niks meer en vermijd ik oogcontact, meestal gaat het dan goed, zo niet herhaal ik het laatste tot hij slaapt. ik laat hem niet helemaal tot overstuur huilen, maar hoef nooit vaker dan 3 keer naar boven..
Ik herken het heel goed hoor, Sven slaat soms ook hele slaapjes over tussen voedingen, ondanks inbakeren en rust en regelmaat en weet ik wat we allemaal geprobeerd hebben... Sommige mensen schijnen veel baat te hebben (gehad) bij een osteopaat, misschien is dat iets? Verder duurt het bij Sven soms wel anderhalf uur voordat hij in slaap valt, en dan gaan we elke 10 minuten naar boven voor een speentje en een aai... Soms werkt dat, soms niet. Ik heb besloten om me er maar niet meer druk over te maken, slaapt hij niet dan slaapt hij niet en kan ik er verder ook weinig meer aan doen! Je kunt ze ook moeilijk met een rubber hamer in slaap slaan toch? Verder lijkt Sven er weinig last van te hebben, hij drinkt goed en lach veel dus blijkbaar maak ik me er drukker over dan hij!
Ik leg bij Ted soms een schoon spuugdoekje over zijn oogjes. Hij is vaak wel moe, maar dan nog zo druk met kijken, dat hij zichzelf wakker houdt. Op deze manier slaapt hij meteen en helemaal zelf!
Finn heeft daar overdag ook last van maar dat komt omdat hij zo nieuwsgierig is. Maar als hij dan bij mij in slaap valt kan ik het bijna altijd wel in zijn wagen leggen waar hij gemiddeld 1,5 slaapt. Ik ben het met ElleE eens hoor je hebt kinderen die gewoon alles willen zien en horen. Die niet willen slapen. Finn is na een korte slaapbeurt gewoon weer vrolijk en zit zijn ogen weer uit te kijken naar alles. Hij slaapt op een dag gemiddeld 5/6 uur en die dag is dan van 9 tot 9. ' S avonds hebben we totaal geen problemen meer met het naar bed brengen en meneer haalt gewoon door tot 5/6 uur. Ik vind het best hoor.. Hij groeit er niet minder door hij is met zijn 2,5 maand 59 cm en hij was bij zijn geboorte 49 en hij is bijna het dubbele aangekomen in zijn gewicht. (geboorte 2800 met 2 mnd 5300)
Mijn kleine meid valt dan wel bij mij in slaap, maar wordt overdag na een half uur weer wakker. als ik geluk heb na 1,5 uur. Soms op schoot en soms in haar bedje. Meestal slaapt ze op schoot langer door. Ze heeft er soms wel last van want dan blijft ze huilen en slaat zich zelf op het hoofd en trekt aan haar oor. Ik laat er na het felsje niet spelen, maar pas na haar slaapje en voor het eten als ze wil. Soms kijkt ze wel vrolijk in het rond en dat vind ik prima, maar ik merk dat ze gewoon overdag een paar slaapjes nodig heeft aan haar gedrag. Nu los ik het op met in de draagzak hangen of een ritje met de auto en dan is ze meteen vertrokken, maar dat kan ik niet blijven doen tot ze zelf kan slapen (wie weet hoelang). Naar een osteopaat ben ik ook geweest, want ze had darmkrampen wat voor paniek zorgde bij haar. Die zijn nu verholpen, dus het gaat al een stuk beter dan 2 maanden terug. Over een week gaat ze 2 dagen naar een oppas en ik ben benieuwd hoe dat gaat, misschien lukt et haar beter. Ik hoop dat ze er overheen groeit.
Lisa kan ook heel erg moeilijk in slaap komen en huilt dan ook altijd voordat ze inslaapt, heb me daar best vervelend bij gevoeld en ging ook steeds om de 10 min. troosten en dan opnieuw proberen.. Maar dan was ze weer klaarwakker en begon het hele rideltje weer van voren.. Heb haar toen toch een keer laten liggen en na 20 min. sliep ze.. Nu hoor ik precies aan haar huiltje of ze "gewoon" zich in slaap aan het huilen is of er iets aan de hand is en ga niet meer ernaartoe dan.. Of het moet langer dan 30 min. duren.. En het gaat steeds beter, sinds ik het een beetje losgelaten heb. Lisa wil ook gewoon heel graag alles zien en horen dus ik hielp haar niet met gaan kijken want dat was alleen maar weer een nieuwe prikkel om tegen de slaap te vechten want dat zie je haar echt doen.. Op schoot slapen lukt bij ons ook echt nooit.. Veel te leuk en interesant allemaal Osteopaat heeft trouwens ook bij ons veel rust gebracht...
Mali heeft precies hetzelfde!Ik blijf steeds bij haar liggen tot dat ze in slaap valt.maar nu ben ik sochtends begonnen met in bed leggen na t badje en dan ga ik zelf douchen..soms ligt ze dan nog wakker en soms ligt ze al te slapen..gewoon langzaamaan proberen.ik weet dat het veel energie kost en ik weet ook dat het supermoeilijk nu is om weg te gaan terwijl je kleine meisje nog zo lief in dr bedje met der ogen open ligt..maar t komt vanzelf..succes