Veel drinken...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door xxNienkexx, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Hoi,
    Onze dochter is vandaag 15 dagen oud. Bij de geboorte woog ze 3140 gram en gister woog ze 3360 gram.
    Nu wilde ze gister al constant drinken en vandaag lijkt het wel erger...na 2 a 2,5 uur is ze weer wakker voor de volgende fles. Ik kan het soms nog even uitstellen met een speen of lekker bij mama op de arm...maar op een gegeven moment krijst ze tot ze die fles in haar mond krijgt...

Ik vind het nog wel lastig om te bepalen waar ze precies last van heeft bij welk huiltje, maar volgens mij is dit echt honger. Bij krampjes stopt ze altijd met huilen tussen de krampjes door en verder huilt ze dus eigenlijk alleen als ze honger heeft of als ze graag bij mama/papa wil zijn. Zodra ze dus bij mij op de arm maar blijft huilen en smakken en met haar mondje open blijft zoeken is dat voor mij eigenlijk een teken dat ze honger heeft. Ook wordt ze stil zodra ze de fles krijgt en is het daarna ook gewoon weer goed...

Nu heeft ze gisteren uiteindelijk 630 gehad...teveel dus voor zo'n kleintje..maar als we haar dan eens een fles geven met 2 schepjes blijft ze gewoon jammerig tot ze dat derde schepje ook heeft gehad....

Hoeveel mag ons meisje hebben? ze krijgt nu nutrilon hypoallergeen, is deze voeding te 'licht' voor haar?
    Vandaag zag het schema er al als volgt uit:

04.15 100 cc
    07.15 100 cc
    11.15 100 cc
    13.15 60 cc

ze heeft dus al 360 gehad en ze is de hele dag al onrustig en ik doe nu echt steeds mn best om die voedingen uit te stellen. Blijkbaar hebben wij een hongerig kind...? Bestaan er ook regeldagen met flesvoeding? maar dat is om de voeding op te hogen toch? ze krijgt nu namelijk al zoveel..

Wat kunnen wij het beste doen...zwaardere voeding proberen? welke voeding is dan geschikt. Ik wil haar ook niet 'overvoeden', want ze heeft al vaak last van voedsel dat omhoog komt...
    Voor krampjes gebruiken wij infacol en ze krijgt nog vitamine D.

Alvast heel erg bedankt, fijn dat we hier met vragen terecht kunnen!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat je zou kunnen proberen is, om 120 te maken. Dat haar te geven, en dan te kijken hoe het gaat. Ze heeft 525 nodig, maar dat mag gerust wat meer zijn hoor. Je zou andere voeding kunnen proberen, of een half schepje nutriton erbij, dat is verdikkingsmiddel. Maar dat zou ik echt met het CB overleggen.

Probeer eerst maar eens om wat meer te geven.

Laat even weten hoe het gaat...

Groetjes Adrienne

3. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    we gaan eerst beginnen met de nutriton...is overlegd met het CB...vind het wel lastig, want ze heeft dus 525 nodig, maar hoeveel mag ze dan hebben...volgens mij kan zij elke dag wel tussen de 600 en 700 op, mag ze dit hebben of moet ik echt onder de 600 blijven...want dat gaat echt niet lukken. We geven haar nu 120 wanneer ze na 3 schepjes vraagt om meer. maar dan krijgt ze toch uiteindelijk veels te veel?
    Verder spuugt ze ondanks het vele drinken niet. Wel veel hik en maagzuuroprispingen die ze terugslikt.
    Ik hoor het graag!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Gaat het verder goed met het drinken van die 120? Dan zou ik die geven. Probeer een middenweg te vinden, zodat je kindje tevreden is, maar niet al heel veel te veel krijgt. Naar mijn mening krijgt een kind pas teveel als je het er in gaat proppen.

Groetjes Adrienne.

5. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Nou, ik bied haar momenteel niet altijd 120 aan....want ze komt na die fles alsnog 3 a 4 uur later en zou ze dus echt te veel krijgen. Gisteren is ze weer gewogen en ze is nu zo'n 3600 gram. Ze groeit prima dus. Naast de onrust met het drinken is het ook een onrustige slaper.

We proberen nu ook de rust en regelmaat methode toe te passen en we merken dat als we haar op tijd wegleggen ze na even huilen toch in slaap valt. Als we haar troosten gaat ze nog veel harder huilen dus we leggen haar nu weg en proberen aan haar huilen te horen of het een in slaap val huiltje is of dat ze ergens last van heeft en gaan dus in principe niet meer naast haar bedje staan. Als ze er echt in blijft hangen zeg maar dan haal ik haar eruit en mag ze bij me in de draagdoek.

Ik heb zelf heel erg het idee dat ze symptomen heeft van verborgen reflux en daardoor slaapt ze heel onrustig en licht:

- ze hikt heeeeeeel veel (8 tot 10 keer op een dag)
    - boeren lukt bijna niet
    - heel veel kreunen in haar slaap
    - vaak slikken (voedsel terugslikken?)
    - soms ontroostbaar huilen als je haar platlegt (op schoot, in box of bedje, rechtop houden wordt ze rustig van)
    - ze overstrekt zich veel (na voeding meteen koppie helemaal in de nek leggen, ze ligt ook graag met een helemaal holle rug bij je op schoot) We bakeren haar nu in en als we dat niet doen ligt ze in no time op haar zij omdat ze dus haar rugje helemaal hol houdt.
    - ze hoest ook redelijk vaak

Op zich huilt ze niet veel...alleen na de voeding van 10 a 11 uur 's avonds...daartussenin wil ze goed slapen. Ik weet niet zo goed wat ik met deze symptomen moet...of heel veel baby's dit hebben of niet. Ik wil gewoon niet dat ze er enorm last en pijn van gaat krijgen. Dat zou ik erg zielig vinden.
    Als ze eenmaal slaapt gaat het in principe goed en wordt ze na 3 uur ongeveer weer wakker, maar je hoort haar constant kreunen, piepen, zwaar ademhalen en slikken. Mijn man en ik hebben dan echt het idee dat ze er wel last van heeft...

Is het beter om gewoon af te wachten of toch aan de bel te trekken?

Bedankt voor de hulp in elk geval, echt fijn dat dit kan!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou nog eens kunnen kijken of infacol helpt, dat is een middel tegen darmkrampen, dat je gewoon zonder gevaar kunt gebruiken. Het is om het boeren te bevorderen.

Anders zou ik met Cb of huisarts bespreken hoor.

Groetjes Adrienne

7. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    infacol gebruiken we al....heb het al bij CB gezegd maar het lijkt op dit moment nog niet serieus genoeg voor hun...dit hebben bijna alle baby's zeggen ze.
    Op dit moment doen we er alles aan om het voor haar zo comfortabel mogelijk te houden. Bedje schuin, na voeding rechtop voor enige tijd. 1 keer per dag nutriton door de voeding (dit doen we maar 1 keer omdat ze er veel hardere poep door krijgt), pauzes inlassen tijdens het drinken etc...
    Volgende week naar CB en daar zal ik het nog eens voorleggen. Zou het zo erg voor haar vinden als ze straks enorme pijn krijgt aan haar slokdarm...

8. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    o ja...we halen haar in principe uit bed als ze wakker is en ze maakt van die harde geluiden..juist omdat ze er dan (denken wij) last van heeft. We wachten dan tot het eten (hopelijk) echt goed is gezakt en leggen haar nog eens terug.

Deel Deze Pagina