hoeveel bv in fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sk103, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sk103

sk103 Lid

3 sep 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb een zoontje van 2.5 week oud en ik kolf borstvoeding af en geef hem dat in fles.
    Maar ik twijfel heel erg over de hoeveelheid die ik hem moet aanbieden als ik op internet zoek en kijk naar de reken methodes krijgt die teveel.
    Ik doe nu 100cc in flesje Hij woog afgelopen donderdag 3585 gram.
    Is dit teveel of kan ik t op een bepaalde manier toch beetje berekenen hoeveel die moet hebben.

Hoop op antwoord.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste sk103,

Voor de eerste 3 maanden kun je het gewicht van jouw kindje in aantal kilo's nemen en dit vermenigvuldigen met 150. Dit getal kun je dan delen door het aantal voedingen. Dit is waarschijnlijk ook de rekenmethode die jij hebt gevonden op het internet.

Hoeveel voedingen geef jij per dag? Zijn dit 6 voedingen?
    Borstvoeden mag op verzoek, dus als jij je kindje iets meer geeft dan de rekenmethode dan is dit geen probleem.

Groet,
    Anne

3. sk103

sk103 Lid

3 sep 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd rekenmethode die ik gevonden had.

Maar als ik die aanhoud zou ik op ong, 80cc per voeding moeten zitten hij krijgt er 20 meer per keer.

over de 24 uur verdeeld zit die op de 7 voedingen dus dat betekend dat die 700cc per 24 uur krijgt. Soms laat die wel is wat staan maar komt ook wel eens voor dat die nog iets meer wil.
    Is dit niet erg dan?

Grtjs
    Sk103

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste SK103,

Borstvoeden mag op verzoek, dus als jouw zoontje iets meer nodig heeft dan is dit geen probleem.

Mocht je twijfelen dan kun je voor de zekerheid nog even contact op nemen met een Lactatiekundige of met het consultatiebureau.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina