Hou meiden, Welk kindje heeft ook Friso comfort? Wij moesten van forte met johanesbroodpitmeel overstappen op forte omdat hij verstoppingen kreeg, nu heeft hij met comfort wel dunne ontlasting maar..... Hij drukt eeuwig en dan komen er allemaal windjes uit wie heeft dit ook? Hij zit pas net een paar dagen op comfort of is di gewoon het wennen van de nieuwe voeding ? Groetjes anoniem
Mijn dochter krijgt ook Friso Comfort, i.v.m. dat ze met name in het begin erg harde ontlasting had die er heel moeizaam uitkwam. Mijn verloskundige vertelde dat Friso (en dan dus met name Comfort) wat lichter verteerbaar was dan de Nutrilon die ze de eerste week kreeg. Of het zo is, geen idee, maar de ontlasting was in ieder geval niet meer zo hard als met Nutrilon. Het probleem is nooit helemaal weg gegaan, want nog steeds heeft ze af en toe erg harde ontlasting, maar dat kan ze er nu wel goed uit persen. Winderigheid heeft ze ook veel last van gehad, (en dat waren geen kleine scheetjes ) maar weet niet of dat nu per se aan de Friso Comfort ligt. Overigens is de winderigheid nu ook wel afgenomen (dochter is nu 4 maanden). Van wennen aan andere voeding was niet echt sprake, ze ging na een week al over op Friso en heeft te kort andere voeding gehad om echt verschillen op te kunnen merken denk ik. Spugen en krampjes heeft ze ook niet in grote mate gehad, maar wederom weet ik niet of dat toe te schrijven valt aan de voeding. Ik ben in ieder geval tevreden met de Friso Comfort, maar heb eerlijk gezegd ook niets anders meer geprobeerd. Het voldoet uitstekend, dus waarom zou ik.
Comfortvoedingen zijn iets meer hypoallergeen dan standaardvoedingen, daardoor hebben sommige kinderen met comfort iets minder last van hun klachten. Maar het verdikkingsmiddel in comfort is hetzelfde: johannesbroodpitmeel. Dus als je kind last heeft van jbpm dan zal die last blijven als je overgaat naar een comfortvoeding.