Ik ben al 15 jaar vegetarisch... Dus als melody oud genoeg is wil ik haar ook vegetarisch laten mee eten, ik eet vervangende burgers enzo... Die kan ik dan wel in kleine stukjes voor haar maken.. Maar nu kan dat dus nog niet maar ze eet al wel groente hapjes... Nu zijn er maar een paar soorten zonder vlees dus dat wordt wel eentonig voor haar denk ik? En hoe staan jullie hier tegen over? Denken jullie dat ze vlees NODIG heeft? Ik ben van mening dat een mens dit niet nodig is zolang je maar vervangers eet...(ik heb mn bloed laatst nog laten testen op tekorten maar alles is perfect en ik voel me ook prima..) maar hoe zit dat met baby's?
Dat is idd niet perse nodig. Opzich hoeft ze pas als ze richting de 1 jaar vlees te eten of iets wat het vervangt. Ik zou zelf gewoon dingen in elkaar flanzen ipv potjes (net zoals vlees niet perse nodig is zitten in potjes ook dingen die niet echt nodig zijn) zo weet je precies wat ze binnen krijgt en kan je ook vollop varieeren.
Ja moeilijk he... Het schijnt wel te kunnen: http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Voe ... kelen7.jsp Ik eet zelf ook vegetarisch en kook strikt vegetarisch. Sophie's fruit- en groentehapjes maak ik zelf, er zijn genoeg recepten voor babyhapjes zonder vlees te vinden. Maar ik heb ook afgelopen weekend de potjes in de supermarkt bestudeerd, die hebben idd vrijwel allemaal vlees als bestanddeel. Op een potje gemengde groenten na, nou die maak ik zelf wel. Er komt hier thuis echt geen vlees erin, dat is gewoon een gevoelskwestie bij mij, ik bedoel daarmee dat ik dus geen vlees ga bereiden. Toch wil ik haar wel zo rond de 9 maanden wat potjes met vlees gaan geven. Vraag mij niet waarom...rationeel gezien zegt men dat het gerust zonder kan maar ik wil gewoon niet het gevoel hebben dat ik haar wat tekort doe aan bouwstoffen op de een of andere manier... Vaag dus...maar ja, ik doe dat op gevoel... Ik zit sowieso met een schoonfamilie die haar gegarandeerd vroeger of later vlees gaan voeren... Lastige kwestie hoor.
Ik ben zelf ook vegetarisch. Mijn vriend is niet vegetarisch maar geen vleesliefhebber en die eet meestal gewoon met mij mee. Wat wij met ons kindje gaan doen weten we nog niet. Als ons kindje al vlees gaat eten dan zeker niet elke dag en alleen biologisch vlees. Mijn mening is ook dat je niet perse vlees nodig hebt, maar je het wel moet vervangen.
Dankjewel Natasja ! Stefan Kleintjes, diëtist en kindervoedingsdeskundige heeft een boek geschreven: Van borst tot boterham ISBN 90 389 11602 Beschrijving: De beste start is natuurlijk borstvoeding. Langzamerhand overstappen op een vegetarische voeding is heel verantwoord, gezond en lekker. Ook in de zwangerschap en de zoogperiode is het heel goed mogelijk verantwoord en lekker vegetarisch te eten. Diëtist en kindervoedingsdeskundige Stefan Kleintjes beschrijft in dit boek de voeding van de moeder in de zwangerschap en zoogperiode. Ik denk dat hier heel veel info in staat. Ik heb het boek zelf nog niet gelezen. P.s. hij heeft ook nog andere boeken over vegetarisch eten voor moeder en kind.
Ik ben lid van de VBN http://www.vbn.borstvoeding.nl/ en dan kun je het boek lenen uit de bibliotheek van de VBN. Je hoeft dan alleen de kosten te betalen van het retour sturen van de boeken. Ik denk dat ik dat ga doen. Helaas had mijn "gewone" bibliotheek het boek niet.
hmm ja... ik twijfel nu ook Gaat ook over eten voor de moeder tijdens de zwangerschap en zoogperiode. Heel uitgebreid over borstvoeding. En dan ook nog over inenten, allergien, tafelmanieren en meer. Denk dat ik toch op zoek ga naar een ander boek
"Vegetarisch vanaf de wieg" Beschrijving: Vegetarisch vanaf de wieg is dé vraagbaak voor ouders die hun kinderen vegetarisch willen laten eten. Alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen die kinderen nodig hebben komen uitgebreid aan bod, evenals de ingrediënten waarin je deze bouwstoffen aantreft. Bij alle recepten in dit boek zijn duidelijke iconen geplaatst die aangeven hoeveel van de dagelijks benodigde voedingsstoffen, mineralen en vitaminen het kind met het gerecht binnenkrijgt. Ik denk dat dit boek mij meer aanspreekt.
Alhoewel Als ik via bol.com het inkijkexemplaar bekijk..... Misschien beter om gewoon eens een boekenwinkel in te gaan
whahaha. Dat boek vegetarisch vanaf de wieg van wie is dat boek ? Stefan Kleintjes heeft ook nog andere boeken geschreven mischien spreken die je meer aan ? En jij bent toch ook vegetarisch ? (dat meende ik tenminste te hebben onthouden)
Dat boek is van; Francis van Arkel & F. van Arkel. Ja idd... ik ben ook vegetarisch. (Al sinds ik 11 ben. In het begin at ik nog wel kroepoek en gelatine. Omdat ik niet wist wat dit precies was. Mijn ouders zijn niet vegetarier en hadden dit dus niet verteld. [-X Mja, paar jaar later kwam ik er zelf achter en nu eet ik dat ook niet meer. Ik eet/drink overigens wel zuivel. Mijn vriend is geen vegetarier. De ene dag eet hij wat ik ook eet, en de andere dag eet hij wel vlees.)
Idd kroepoek en gelantine eet ik niet. Er is wel kasave kroepoek die kun je dan wel weer eten. En doe jij ook speciale kaas ? Ik wel. En zuivel drink ik ook wel. Mijn vriend is ook geen vegetariër maar hij eet meestal met mij mee. Hij wil bij stampot wel altijd een "echte" rookworst dus dat doet hij dan ook. En hij wil nog wel eens snacken (kipburger, pikanto enz.)
Maar willen jullie je kindjes als ze wat ouder zijn ook geen vlees geven dan? Vinden jullie niet dat ze dan zelf mogen bepalen of ze wel of niet vlees eten?
Op zich vind ik wel dat ze zelf mag bepalen of ze wel of geen vlees wil eten. En aangezien mijn vriend wel vlees eet zal hij haar later mss ook wel eens vlees geven (als zij dat wil). Maar de eerste tijd zal ze geen vlees krijgen... Verder nog niet precies over nagedacht... dan zien we tzt wel.
Tuurlijk als mijn kindje zegt dat hij vlees wil prima. Ik zal dan alleen wel biologisch/scharrelvlees kopen. Maja hij kan nu nog niet zeggen wat hij wil he.