Hallo allemaal, Ik heb deze week een test gedaan en blijk zwanger te zijn. Mijn vriend en ik hebben allebei een kinderwens dus dat zit wel goed. Alleen overviel het me heel erg en loopt mijn hoofd over van vragen..... Een ervan is bijvoorbeeld: wanneer vertel je het bijv aan de ouders? Is het dan ook verstandig om eerst bij HA voor de zekerheid nog test te laten doen...
ik ben niet bij ha langs geweest. heb meteen verloskundige gebeld. en ik heb het meteen aan ouders verteld. liefs chantal.
De eerste keer heb ik het vrijwel direct aan mijn ouders en beste vriendin verteld. Helaas werd het een mk... Nu heb ik het nog aan niemand verteld gezien ik het zelf nog niet allemaal kan bevatten...maarre het liefst zou ik het nu al van de daken willen schreeuwen. Maar goed, nu nog maar ff wennen aan het idee. Ik moet zelf wel zeggen dat ik achteraf gezien bij de eerste keer wel blij was dat iedereen het wist, zelfs toen ik moest "wachten" op de MK had ik mijn werk ingelicht ook zij steunden mij ontzettend. Maar ja, nu heb ik vakantie dus kan het nog wel geheim houden, wordt wel moeilijk want ik heb er collega's tussen zitten die gewoon aan iemand kunnen "ruiken" dat die zwanger is hihihihhi.... Maar wanneer vertellen is voor iedereen een persoonlijke keuze denk ik....
mijn moeder voorspelde van te voren dat als het zover was dat ik het nog geen 3 dagen voor me zou kunnen houden... in werkelijkheid werd dat dus 0 dagen... : ... allebei onze ouders wisten het dezelfde dag nog! xxx En verder, wanneer jij het wilt vertellen moet je zelf bepalen, gewoon je gevoel volgen!
Mijn voornemen was in eerste instantie het na 12 weken te vertellen. Uiteindelijk heb ik het de naaste familie na de eerste goede echo verteld. Verder wacht ik tot 12 weken met vertellen. Ik heb het ook aan mijn collega's verteld zodat ze begrijpen waarom ik wat minder aandacht voor mijn werk kan opbrengen. Ik moet zeggen dat ik fijne collega's heb dus dat scheelt.
wij hebben het nog niet verteld en wachten tot 12 weken of iets langer...ligt eraan of het zichtbaar word en hoe erg die kwaaltjes blijven! Ik zou het niet vertellen voor 12 weken omdat de kans op een miskraam 1 op de 8 is...
Ik heb het meteen (beide keren) aan mijn ouders verteld, mijn schoonlui waren er niet, dus die moeste nog anderhalve week wachten! Ik zou het namelijk ook prettig vinden dat als ik een MK zou krijgen, mijn fam daar ook gewoon van op de hoogte is. De eerste keer ben ik bij de HA geweest, voor joker, want ze deed er verder niets mee. De 2de keer wist ze het pas toen ik 15 weken was.. ik moest er toch zijn!
we hebben het de eerste dag voor onzelf gehouden. De volgende dag hebben we het onze ouders verteld en toen de zekerheid er meer was de rest. Je ouders vind ik wel belangrijk want zij steunen je ook als het mis gaat (even akloppen hoor) Dus waarom niet het goede nieuws als ze het slechte dan ook krijgen te horen dan.
wij hebben het gelijk aan onze ouders en beste vrienden verteld. De rest allemaal twee weken later. Ik hou niet zo van geheimen.... En ik vind dat ouders ook recht hebben om het te weten als het misgaat...
Hoi Wij hebben het ook meteen verteld ik kan totaal niks geheim houden voor mijn schoonouders. De rest van de familie in friesland die weten het sinds 1 week en de familie hier die wisten het meteen.
Ik heb altijd gedacht dat ik het pas zou vertellen na de kritieke 12 weken,maar nu bleek dat ik het nog geen dag voor me kon houden! Beide ouders weten het al en vanavond vertellen we het de zussen, spannend! En wat er al eerder gezegd is, kan ik me ook wel in vinden, dat je als het mis gaat ook steun kunt hebben aan de mensen die het weten.
Wij hebben het meteen vertel. 1 omdat we zo blij waren dat we het gewoon niet voor ons konden houden 2 Had al een keer een miskraam gehad en dat hebben we toen probern te verzwijgen waarom? maar dat deed zoveel pijn en het was zo moeilijk om daar alleen maar samen over te kunnen hebben dat we nu zoiets hadden van we vertellen het meteen en hebben we ook steun als het mis gaat.